با هدف توسعه عدالت الکترونیک

نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان میناب افتتاح و راه اندازی شد

در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از حوزه قضایی شهرستان میناب ، اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان میناب افتتاح و راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از حوزه قضایی شهرستان میناب، اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هدف از افتتاح و راه اندازی دفاتر الکترونیک را ارائه خدمات مطلوب قضایی به شهروندان، توسعه عدالت الکترونیک و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برشمرد.

این مقام قضایی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دستگاه قضایی عنوان کرد و یادآور شد: بهره گیری از ابلاغ الکترونیک قضایی، سیستم مدیریت پرونده‌ها (سمت) و سیستم ثنا، نقش مهمی در نهضت خدمت رسانی به مراجعین دستگاه قضایی ایفاء نموده است.

وی یاد آور شد: به کار گیری ابلاغ الکترونیک قضایی تحول عظیمی در ارائه خدمات ایجاد نموده و ضمن کاهش هزینه دادرسی و هزینه ابلاغ اوراق، سبب تسریع در جریان دادرسی نیز شده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطر نشان ساخت: ارتقاء سلامت اداری، تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه 5 ساله توسعه قضایی، تسریع در روند رسیدگی به شکایات و طرح دعاوی، برون سازی برخی از خدمات قضایی و ایجاد بستر‌های مناسب به منظور دسترسی مردم به عدالت الکترونیک، از مهم‌ترین اهداف ایجاد و راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان