یک نبرد جانانه: مقایسه سرعت بین Honor ۷X و سامسونگ گلکسی A۷

در مسابقه دوی سرعت بین آنر ۷ ایکس و سامسونگ گلکسی ای ۷ برنده اصلی کدام است؟ کدام سریع‌تر است و کدام زودتر به خط پایان می‌رسد؟ با فوت‌وفن همراه باشید تا پاسخ را پیدا کنید.

یک نبرد جانانه: مقایسه سرعت بین Honor 7X و سامسونگ گلکسی A7

در مسابقه دوی سرعت بین آنر 7 ایکس و سامسونگ گلکسی ای 7 برنده اصلی کدام است؟ کدام سریع‌تر است و کدام زودتر به خط پایان می‌رسد؟ با فوت‌وفن همراه باشید تا پاسخ را پیدا کنید.

همیشه بررسی‌ها و مقایسه‌های تخصصی بین دو محصول از پرطرفدارترین مطالب در هر وب سایت یا مجله اینترنتی است. همه کاربران دوست دارند بدانند که محصولات جدید بازار چه امکاناتی دارند و عملکرد آنها در مقایسه با رقبایشان چگونه است. در واقع، انتخاب برنده و بازنده نهایی به خیلی از کاربران در گرفتن تصمیم قطعی برای خرید محصول مورد نظرشان کمک می‌کند.

 

در این مطلب فوت‌وفن، دو میان‌رده پر سر و صدا در بازار از دو برند مختلف را وارد میدان رقابت کردیم: آنر 7 ایکس و سامسونگ گلکسی ای 7 دو تلفن هوشمندی هستند که انبوه بازار را هدف قرار داده‌اند و کم و بیش عملکردی شبیه یکدیگر دارند؛ منتها در رده قیمتی مختلف با امکانات متفاوت.

 

در ابتدای این مقایسه، ابتدا مشخصات فنی اصلی هر کدام از این تلفن‌های هوشمند را یادآوری می‌کنیم و سپس سرعت آنها را در رقابت با یکدیگر ارزیابی کرده تا برنده نهایی را در این جدال سخت پیدا کنیم.

 

آنر 7 ایکس

آنر 7 ایکس تلفن هوشمند میان‌رده‌ای است که با قیمتی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. این محصول زیبا با بدنه فلزی شیک مجهز به نمایشگر بزرگ 5٫9 اینچ LCD با نسبت تصویر 18:9 و وضوح 1080×2160 پیکسل است؛ نمایشگری که با ابعاد بزرگ و نسبت تصویر فوق‌العاده‌اش می‌تواند همه چیز را بزرگ‌تر و واضح‌تر نشان دهد. روی نمایشگر نیز با یک لایه شیشه‌ای 2.5 بعدی پوشیده شده که انحنای اندکی در لبه‌ها دارد. آنر 7 ایکس با تراشه کرین 659 که هشت هسته‌ پردازنده Cortex-A53 دارد قدرت می‌گیرد.

دوربین اصلی  آنر 7 ایکس از نوع دوگانه با ترکیب دو حسگر 16 و 2 مگاپیکسل قادر به ثبت تصاویر با افکت بوکه (دوربین روی سوژه متمرکز شده و پس‌زمینه مات می‏‌شود) است و دوربین 8 مگاپیکسل در جلو و لبه بالای نمایشگر عکس‌های سلفی بی‌نظیری را ثبت می‌کند. آنر 7 ایکس 4 گیگابایت حافظه رم دارد و با 64 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت ارتقا با کارت حافظه میکرو اس دی تا 256 گیگابایت در بازار ایران عرضه شده است.

سیستم‌عامل آنر 7 ایکس اندروید نوقا 7.0 است و رابط کاربری EMUI 5.1 باعث شده تا رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید از نسخه‌ اصلی فاصله بگیرد و رنگ و جلای بهتری پیدا کند. باتری 3340 میلی‌آمپرساعت گوشی آنر 7 ایکس قابلیت شارژ سریع دارد و می‌تواند گوشی شما را تا پایان روز بدون تمام شدن شارژ سر پا نگه دارد.

سامسونگ گلکسی اِی 7

گوشی‌ میان‌رده‌ سامسونگ گلکسی ای 7 سال 2017 دو سیم‌کارته (Galaxy A7 2017 Dual SIM) یکی از محصولات رده متوسط و باکیفیت سامسونگ به ‌حساب می‌آید که قیمت آن با گارانتی حدود 2 میلیون تومان است. نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 7 با پنل OLED و فناوری Super AMOLED  به ‌اندازه‌ 5٫7 اینچ و وضوحFullHD  برای این گوشی عالی به نظر می‌رسد.

سامسونگ تراشه‌ 64 بیت اگزینوس 7880 را در گلکسی ای 7 تعبیه کرده و 8 هسته‌ پردازنده‌ با ساختار کورتکس A53 و قدرت پردازش 1٫9 گیگاهرتز دارد؛ 3 گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قرار داده شده که به روان‌ترشدن محصول کمک می‌کند. گلکسی ای 7 از حافظه‌ داخلی 32 گیگابایت برخوردار است و با کارت حافظه‌ جانبی تا 256 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

سامسونگ برای دوربین گلکسی ای 7 دو حسگر 16 مگاپیکسل با فلشLED  به کار برده که امکانات فراوانی برای این تلفن میان‌رده فراهم می‌کند. دوربین سلفی گلکسی ای 7 حسگر 16مگاپیکسل با دریچه‌ دیافراگم گسترده دارد که نور بیشتری جذب کرده و در نتیجه تصاویر بهتری هم ثبت می‌کند.

سامسونگ گلکسی ای 7 از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و از دو سیم‌کارت در سایز نانو پشتیبانی می‌کند. نسل جدید گلکسی ای 7 با سیستم عامل اندروید مارشمالو اجرا می‌شود و یک باتری 3600 میلی‌آمپر به آن نیرو می‌دهد.

تست سرعت

همان طور که گفته شد، آنر 7 ایکس با تراشه کرین 659 که هشت هسته‌ پردازنده Cortex-A53 دارد قدرت می‌گیرد و 4 گیگابایت حافظه رم دارد اما

سامسونگ گلکسی ای 7 تراشه‌ 64 بیت اگزینوس 7880 با هشت هسته‌ پردازنده‌ با ساختار Cortex-A53 و قدرت پردازش 1٫9 گیگاهرتز دارد؛ 3 گیگابایت رم نیز در کنار این مجموعه‌ سخت‌افزاری گنجانده شده است.

در مقایسه تست سرعت این دو گوشی بدون این که برنامه‌ای در آن دو در حال اجرا باشد هر دو گوشی را به یک خط اینترنت متصل می‌کنیم و به طور همزمان سرعت آنها را با انجام وظایف گوناگون بررسی می‌کنیم.

در مرحله اول از مقایسه سرعت آنر 7 ایکس و سامسونگ گلکسی ای 7 معمولاً سرعت اجرای برنامه‌های کاربردی در هر دو گوشی بررسی می‌شود. سپس مدت زمانی که هر کدام برای اجرای یک برنامه صرف می‌کنند با دقت سنجیده می‌شود تا مشخص شود کدام یک از دو گوشی مرحله اول را با سرعت بیشتری سپری می‌کنند.

 

 

در مرحله دوم، آزمون مدیریت رم در هر دو گوشی انجام می‌شود. با این که هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند اما در واقع برنده نهایی آنر 7 ایکس است زیرا با سرعت بالاتری تصاویر متحرک را اجرا می‌کند. در این مرحله، گلکسی ای 7 سرعت پاسخگویی پایین‌تر و کندتری دارد و مدت زمانی طول می‌کشد واکنش نشان دهد. حتی در تست سرعت برنامه‌های کاربردی نیز آنر 7 ایکس سرعت بالاتری در اجرای آنها دارد و گلکسی ای 7 دیرتر و با اندک تأخیری قادر به اجرای برنامه‌هاست.

وقتی بازی محبوب و پرطرفدار Temple Run 2 را در هر دو گوشی اجرا شد مشاهده کردیم که آنر 7 ایکس حرکات را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد اما گلکسی ای 7 سرعت پایین‌تری در اجرای بازی داشت و لود شدن یا بارگذاری برنامه‌های کاربردی نیز کندتر است.

بعد از این که 4 بازی در هر دو گوشی اجرا شد، حتی در سنگین‌ترین آنها که آسفالت 8 بود، عملکرد سرعت هر دو گوشی مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه آن به ما نشان داد که مدیریت رم در هر دو گوشی چطور است. وقتی آنر 7 ایکس در حال پایان مرحله اول بود، تغییر رنگ در ای 7 را مشاهده کردیم و مدتی پس از این که این مرحله در آنر 7 ایکس به پایان رسید، تازه گلکسی ای 7 توانست آن مرحله را تمام کند.

در واقع، می‌توان چنین نتیجه گرفت که بهینه‌سازی نرم‌افزاری در گلکسی ای 7 چندان رضایت‌بخش نیست و پردازنده مدت زمان زیادی درگیر پردازش است. این پردازنده همان پردازنده‌ای است که در گلکسی اس 6 به کار رفته اما با این که در آن مدل‌ها عملکرد خوبی داشت اما در مدل گلکسی ای 7 به خوبی اصلاح نشده تا بتواند از پس اجرای وظایف گوناگونی که بر آن محول می‌شود بربیاید. به همین علت است که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا کاری را انجام دهد.

کاملاً واضح است که در عملکرد سرعت می‌توان آنر 7 ایکس را برنده قطعی دانست.

در تست مدیریت رم هر دو گوشی عملکرد خوبی داشتند و آنر 7 ایکس با 4 گیگابایت رم و گلکسی ای 7 با 3 گیگابایت رم می‌تواند برنامه‌ها و وظایف زیادی را در پس‌زمینه در حال اجرا نگه دارند و باز هم بتوانند به خوبی کارهای دیگر را انجام دهند.

وقتی پای سرعت بارگذاری و لود شدن برنامه‌ها و بازی‌هایی مانند Temple Run 2 به میان می‌آید، با یک مقایسه ساده، می‌توان به وضوح مشاهده کرد که آنر 7 ایکس با سرعت زیاد و خیلی روان برنامه را باز می‌کند زیرا رم 4 گیگابایت دارد اما در گلکسی ای 7 با رم 3 گیگابایت عملکرد کندتر است و اختلاف سرعت بیشتری را شاهد هستیم.

در آزمون مدیریت رم نیز آنر 7 ایکس با 4  گیگابایت رم از سامسونگ گلکسی ای 7 برتر است.

 

کلام آخر:

2 میلیون تومان پول بدهید و تلفن میان‌رده‌ای بخرید که کندتر است عقلانی‌تر است یا حدود 1٫200 میلیون تومان با سرعت بالاتر؟ اگر منتظر پیشنهاد ما هستید، آنر 7 ایکس بهترین انتخاب در میان تلفن‌های هوشمند میان‌رده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان