وزیر کشور در نود و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور:

گزارش ملی شورای اجتماعی کشور تا پایان اسفندماه تهیه می‌شود

وزیر کشور از تهیه گزارش ملی شورای اجتماعی کشور تا پایان اسفندماه خبر داد و گفت: صداوسیما برنامه دقیقی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه کند.

گزارش ملی شورای اجتماعی کشور تا پایان اسفندماه تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نود و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور صبح امروز یکشنبه 29 بهمن ماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور و با حضور دستگاه‌های مرتبط در محل این وزارتخانه برگزار شد.

 رحمانی‌فضلی در ابتدای سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان ثبت احوال از وضعیت عمومی طلاق و ازدواج در کشور گفت: گزارش‌های سازمان ثبت احوال پیرامون وضعیت عمومی طلاق و دیگر موضوعات مرتبط باید تداوم یابد همچنین گزارش های تحلیلی درباره این آمارها و گزارش ها تهیه شود، سازمان اجتماعی کشور هم از این برنامه های ثبت احوال در این زمینه حمایت کند، همچنین سازمان ثبت احوال گزارشی از وضعیت عمومی ازدواج و طلاق به تفکیک هر استان و شهرستان تهیه و ارائه کند.

وی اجتماعی کردن مقابله با طلاق و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید اقدامات تسهیل‌کننده و اجرایی مناسبی در راستای کاهش روند طلاق و افزایش ازدواج صورت بگیرد همچنین دسترسی دانشگاهیان و دانشجویان برای انجام کارهای پژوهشی کاربردی به این اطلاعات و آمارها  تسهیل شود.

وزیر کشور بیان کرد: در حوزه فرهنگ عمومی باید کار اساسی شود در این زمینه صدا و سیما نقش بسیار مهمی دارد بنابراین صداوسیما برنامه دقیق خود را در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص در زمینه کاهش طلاق ظرف یک هفته آینده ارائه کند و تکالیف و وظایف سایر دستگاه‌های مرتبط را مشخص کرد تا برای اجرا به آنها ابلاغ کنیم.
 
رحمانی فضلی به استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظورکاهش آسیب های اجتماعی به خصوص در زمینه طلاق اشاره و بر حمایت جدی دستگاه ها از فعالان فضای مجازی  تاکید کرد و اظهارداشت: روز گذشته جلسه مشترکی با 80 نفر از فعالان فضای مجازی داشتیم، این ها ظرفیت بسیار بالایی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها دارند اما استفاده از این ظرفیت ها مغفول مانده است بنابراین دستگاه ها از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند، آنها را به میدان بیاورند و با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت فضای مجازی در پیشبرد برنامه‌ها استفاده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر