ظریف:

سوریه با اشغالگری جدیدی از سوی آمریکا مواجه شده است

وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در کنفرانس بررسی نقش روسیه در خاورمیانه به مسکو سفر کرده ضمن درخواست از کشورهای منطقه برای گفتگو اظهار داشت که سوریه با اشغالگری جدیدی از سوی آمریکا مواجه شده است.

سوریه با اشغالگری جدیدی از سوی آمریکا مواجه شده استبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،محمد جواد ظریف، روز دوشنبه 30 بهمن ماه طی سخنانی پیش از برگزاری کنفرانس بررسی نقش روسیه در خاورمیانه که در مسکو در حال برگزاری است، گفت: سوریه با اشغالگری جدیدی از سوی آمریکا مواجه شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در اجلاس والدای ضمن تمجید از نقش منطقه‎ای روسیه، خواستار گفتگو میان کشورهای منطقه برای حل مشکلات شد.

ظریف با اشاره به اینکه ایران پایگاه و حضور نظامی در سوریه ندارد افزود: تهدیدات داعش همچنان وجود دارد

وی ادامه داد: داعش مناطق تحت سیطره خود را در عراق و سوریه از دست داده است اما تهدیدات ناشی از آن همچنان وجود دارد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: برای حل مشکل تروریسم و افراط گری باید تلاش‎های جمعی مشترک آغاز شود. ما از عملکرد دولت‎های عراق و سوریه راضی هستیم.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش گتفت: موضوع یمن و سوریه فقط از طریق گفت وگو و راه سیاسی قابل حل است.

وی بیان داشت که خشونت در یمن از آنجا نشأت گرفت که تصور می‎شد می‎توان از طریق راه حل نظامی به پیروزی رسید. ورود خشونت‎های یمن به چهارمین سال خود نشان می‎دهد نمی‎توان از راه نظامی موضوع را حل کرد بلکه حل موضوع از طریق گفتگوی جامع امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد که همه باید اذعان کنند که هیچ کس نمی‎تواند منطقه خلیج فارس را تحت سیطره خود در آورد بلکه همه باید با یکدیگر تعامل کنند.

اندیشمندان و مقامات حدود 30 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، در این کنفرانس شرایط پس از داعش در سوریه، چشم انداز درگیری‎های فلسطین و رژیم صهیونیستی، بررسی شرایط یمن، مکانیسم‎های کمک به لیبی، مسائل کردها، نقش روسیه و ایران در منطقه خاورمیانه و راه‎های کاهش تنش‎های منطقه‎ای را در قالب هشت پنل مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان