ماهان شبکه ایرانیان

اصول طراحی ویلا، چگونه دکوراسیونش را امروزی کنیم؟!

داشتن خانه ای امروزی و مدرن همیشه دغدغه کسانی بوده که به محیط زندگی و محلی که ساعات زیادی را در آن می گذرانند، اهمیت می دهند

داشتن خانه ای امروزی و مدرن همیشه دغدغه کسانی بوده که به محیط زندگی و محلی که ساعات زیادی را در آن می گذرانند، اهمیت می دهند. مسلما کیفیت این فضا بر کیفیت زندگی و خود ما نیز تاثیر گذار خواهد بود. همان قدر که باعث آرامش و دوری از شلوغی و هرج و مرج شهر می شود، به همان اندازه هم می تواند بر افزایش تنش ها، استرس ها و فشارهای عصبی موثر باشد. به گفته مشاوران شرکت معماری و دکوراسیون چکاد، همراه شدن با مد و طراحی روز و ایجاد تغییراتی هرچند کوچک، می تواند منزل و محیط کار ما را دگوگون سازد. بنابراین با یکی از پروژه های این شرکت همراه می شویم تا اصول و نکات این طراحی امروزی را به ما یادآوری کند.

اصول طراحی ویلای امروزی

اصول طراحی نشیمن ویلا

از جمله مهم ترین و پرکاربردترین فضاها در خانه است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. بنابراین بهتر است از انتخاب رنگ شروع کنیم و بگذاریم تا فضایمان روشن بماند و همان طور که در تصویر این پروژه مشاهده می کنید، رنگ انتخابی برای نشیمن سفید در نظر گرفته شده است. در این صورت به راحتی می توانید رنگ مبلمان، فرش، پرده ها و سایر وسایل را انتخاب نمایید. در این پروژه برای طراحی دیوار پشت تلویزیون به راحتی از رنگ مشکی استفاده شده است. در مورد مبلمان به سراغ مبل های راحتی مدرن بروید. مبل هایی تمام پارچه با پایه های کوتاه چوبی. در مورد نورپردازی هم باید گفت که سعی کنید از نورهای توکار و مخفی استفاد کنید تا سبک شما را بیش تر به سمت مدرن ببرد.

اصول طراحی سالن غذاخوری در ویلا

اگر فضای منزلتان این اجازه را به شما می دهد که فضای جداگانه ای برای غذاخوری داشته باشید، سعی کنید همان تم طراحی نشیمن را تا غذاخوری نیز ادامه دهید. برای جداکردن غذاخوری از سایر فضاها، می توانید در کنار رنگ سفید رنگ دیگری را نیز به کار ببرید که در این پروژه، قرمز به خوبی در کنار سفید نشسته است. در زمینه نورپردازی هم در عین حفظ نورهای یکنواخت و مخفی، به کار بردن لوستر متناسب با مبلمان سالن جنبه زیبایی طرح شما را بیش تر خواهد کرد. در این پروژه آویز به کار گرفته شده با طرح صندلی ها و همچنین نرده راه پله هارمونی و هماهنگی جذابی را به وجود آورده اند.

اصول طراحی اتاق خواب در ویلا

مشاوران و طراحان شرکت معماری و دکوراسیون چکاد، بر این باورند که در این نوع طراحی، رنگ بندی برای اتاق ها می تواند بسار متنوع تر باشد. همان طور که در تصاویر پروژه مشاهده می کنیم، استفاده از رنگ های ملایم و پاستیل در ایجاد فضایی آرامش بخش موثر هستند. علاوه بر این به کار بردن فرم های منحنی در طراحی دیوارها و سقف ها این اثرگذاری را دو چندان کرده است.بهتر است نورپردازی ملایم بوده و فقط در یک قسمت، مانند تخت خواب، برای ایجاد نقطه کانونی از آویزهای مدرن استفاده شود.

اصول طراحی آشپزخانه ویلا

آشپزخانه همانند آشپزخانه های مدرن دارای یک اپن جزیره مانند بوده که از دو طرف راه ورودی دارد. این کار نه تنها جذابیت طراحی را بیش تر می کند، بلکه رفت و آمد نیز آسان تر خواهد بود. نکته قابل توجه در این پروژه شرکت چکاد این است که رنگ قرمز به کار گرفته شده در دیوار قسمت غذاخوری، این جا برای صندلی های کنار اپن استفاده شده است که یکنواختی را در عین تغییر کاربری حفظ نمونه است. طبق اصول آشپزخانه های مدرن، بهتر است از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده کرده و فضای آن را تا جای ممکن خلوت و مینیمال نگه دارید.

اصول طراحی ورودی و راهرو در ویلا

از ویژگی های برجسته این پروژه توجه خاص به ورودی و راهروهاست که شاید در کم تر خانه ای دیده می شود. اگر می خواهید خانه ای امروزی داشته باشید باید به همین اندازه به جزییات و دیتیل ها توجه کنید. حتی راهرو ها هم می توانند برای خود فضایی مهم محسوب شده و طراحی خاص خود را داشته باشند. برای ورودی طراحی و اجرای یک سقف کاذب چوبی می تواند حس دعوت کنندگی خوبی به وجود بیاورد و مانند این پروژه با نورپردازی مناسب همراه شود. اما در مورد راهروها و راه پله باید به این نکته اشاره کرد که طرح های استفاده شده در قسمت نشیمن و غذاخوری را می توانید برای سقف، نورپردازی و حتی نرده های راه پله تکرار کنید. این کار نه تنها خسته کننده و تکرای نمی شود بلکه یک حرکت یکنواخت از لحاظ طراحی را در خانه شما به وجود می آورد.

کلام آخر : شرکت معماری و دکوراسیون چکاد، با سابقه بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای با مهندسین و گروه اجرایی مجرب و توانمند، با هدف رسیدن به کیفیت اجرایی بالا، قیمت مناسب و سریع ترین زمان در تحویل پروژه، خاص ترین و جذاب ترین دکوراسیون را برای مشتریان خود می آفریند و می تواند مشاوری حرفه ای برای شما باشد.

همچنین مطالب مرتبط پایین صفحه به شما پیشنهاد می شود.

***مژده مژده***

چیدانه آماده ارائه خدمات گوناگون ساختمانی، بازسازی، نوسازی - دکوراسیون داخلی - طراحی محوطه و فضای سبز - خدمات تاسیساتی و نظافتی و کلیه زیرمجموعه های این گروه ها می باشد. اگر سوالی داشته و یا نیاز به ارائه خدماتی خاص دازید می توانید در قسمت  ثبت درخواست کالا و خدمات درخواست خود را ثبت نموده و از بین 2 تا 5 گزینه پیشنهادی ما، بنا به نوع نیاز خود، مقایسه کرده و بهترین گزینه را برگزینید.

نویسنده : گلنار صفدریان ؛ تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان