جواهریان مطرح کرد؛

سهم اقتصاد سبز کشور تنها نیم درصد است/ تمامی فعالیت‌ها باید طبق ظرفیت زیستی باشد

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با این که میانگین سهم جهانی اقتصاد سبز ۲۰ درصد است، اما ایران تنها نیم درصد از آن را به خود اختصاص داده است.

سهم اقتصاد سبز کشور تنها نیم درصد است/ تمامی فعالیت‌ها باید طبق ظرفیت زیستی اتفاق بیافتدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: با این که سهم اقتصاد سبز در میانگین جهانی 20 درصد است، اما کشور ما تنها نیم درصد اقتصاد خود را با اقتصاد سبز گره زده است.

جواهریان تأکید کرد: باید سهم اقتصاد سبز را در اقتصاد کشور افزایش دهیم.

وی بیان داشت: هدف اصلی تفاهم نامه امروز تعامل و همکاری بین بخش خصوصی و دولتی در زمینه گسترش اقتصاد سبز و اهداف توسعه پایدار است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: این اقدام در سطح بین‌المللی، ملی، استانی و محلی منافع مشترکی را در بر دارد.

جواهریان تصریح کرد: از جمله چارچوب‌های همکاری ذکر شده در این تفاهم‌نامه تلاش برای این است که تمامی اقدامات توسعه‌ای از جمله صنعت، خدمات و غیره بر اساس ظرفیت زیستی کشور اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: تلاش برای فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی برای عموم مردم بخش تخصصی و حقوقی به منظور ارتقای سطح آگاهی جامعه از وضعیت محیط زیست از دیگر اهداف اقتصاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران باید با تمام توان و ظرفیت خود پای کار آید و زیست محیطی را با اقتصاد سبز گره بزند.

جواهریان درباره وظایف سازمان حفاظت محیط زیست هم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید شاخص‌های معیار مطابق با محیط زیست را تأمین و در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهد و در جایی که موانع و مشکلاتی به ویژه در خصوص تسهیلات وجود دارد، آن ها را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: یک کمیته عملیاتی برای اجرا و پیشبرد مفاد تفاهم‌نامه تشکیل و در اجرای آن نظارت خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: این تفاهم‌نامه در 8 ماده و 4 تبصره امروز به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام /

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر