فرادید؛ اینروزها مصادف شده با بدترین دوره خرید و فروش خودروی وارداتی و نمیتوان چندان تحلیل خاصی از بازار داشت ولی در گوشه و کنار پایتخت، بعضا خودروهای وارداتی یا گذر موقت به شکلی خاص سروصدا راه میاندازند و به انحا مختلف سعی دارند کانون توجه باشند. اخیرا هم خودروی جنجالی و گذر موقت بنز در ایران که بیش از 5میلیارد تومان قیمت میخورد، در شبهای پایتخت اتوبانهای شهر را با سرعت و شتاب و ظاهر بی همتای خود به آتش میکشد.
به گزارش فرادید، این اتومبیل کوپه و کورسی که نسل جدید خودروهای ورزشی مرسدس بنز بوده، به واسطه اینکه تعداد بسیار اندکی از آن به کشور وارد شده قیمت بسیار بالایی دارد. این خودرو در یک کلام سریع و خشن اما بینهایت زیباست. با این سه کلمه مثل آب خوردن میتوان مرسدس بنز AMG GT را توصیف کرد.
این اتومبیل سریع السیر که در گونه پایه رقیب مستقیم پورشه 911 است، هرگز نمیتواند جانشین خوبی برای سریSLS باشد مخصوصا که با آن دربهای پروانهای و ظاهر نئوکلاسیک سریعا آدم را به دهه70 میلادی میبرد. در یک نگاه واقع بینانه AMG GT خودرویی مشابه با مرسدس اسال کوپه است که وجوه لوکس مشابهی داشته ولی در بخش اسپورت سطح بالاتری دارد و در صورت ارتقا میتواند حتی برای مسابقات هم به کار گرفته شود.
البته این دومین خودروی اسپرت AMG است، AMG GT کوچکتر از SLS بوده و دربهای گالوینگ ندارد، اما اصول و خط و مش خودروهای اسپرت و افسانهای مرسدس بنز در آن حفظ شده است. از همان جلو نسل جدید چراغهای مرسدس بنز را میبینیم که هماهنگی کامل با جلوپنجره و نمای جلوی خودرو دارد، کاپوت کشیده را میبینیم که یکی از خصلتهای اصیل خودرو میباشد و در زیر آن نیروگاهی پرقدرت خوابیده است.
دریچههای روی گلگیر را داریم که یادآور آبششهای کوسه میباشد، آینههای اسپرت با طرح آشنای مرسدس را داریم که بر روی دربها نشسته است، سقف شیبدار و مسابقهای را داریم که بیشتر برای افزایش و بهبود ضریب آئرودینامیک و همچنین رقابت با رقبایی چون جگوار F-Type و پورشهٔ 911 بدین شکل درآمده است.
در داخل کابین حس عجیبی راننده را متمرکز میسازد، احساس قدرت همچنان ادامه دارد. صندلی راننده با طراحی خاص و مقعر، شما را از پرت شدن به بیرون در پیچها محافظت میکند. طراحی کابین خیرهکننده و منحصربهفرد است، همه چیز بهدرستی و به زیبایی هرچه تمامتر سر جای خود قرار گرفته است.
پیشرانه این خودرو، یک نمونه هشت سیلندر ویشکل بنزینی به حجم 4 لیتر است که مجهز به توربوی دوقلو بوده که از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکند. خب جنس ما جور شد. مجموعه موتور8 سیلندر، سیستم دیفرانسیل عقب و اتاقی کوپه خاطرتی خوبی را برای عشاق ایرانی اتومبیل فراهم میکند مخصوصا آنها که هنوز هم ماسلکارهای آمریکایی دهه 70 را فراموش نکردهاند.
بررسی بیشتر درباره این مرسدس نشان میدهدAMG GT حاضر در ایران این خودروی اسپرت از نوع 503 اسبی بوده که طبق اعلام کارخانه، نهایت سرعتش به بیش از 310 کیلومتر در ساعت، و شتاب اولیه با دیفرانسیل مجهز به کنترل الکترونیکی سه مرحلهای به حدود 3.6 ثانیه میرسد ضمن اینکه سرعت 200 کیلومتر در ساعت را با این خودرو در کمتر از 9ثانیه محقق میشود.
عکس ها: مهرداد طریقت