ماهان شبکه ایرانیان

امروز سرنوشت مستمری‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشخص می شود

امروز سرنوشت مستمری‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مجلس مشخص می‌شود

امروز سرنوشت مستمری‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشخص می شود

امروز سرنوشت مستمری‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مجلس مشخص می‌شود.

به گزارش به نقل از همشهری انلاین، چشم 6میلیون نیازمند ازکارافتاده امروز به رأی نمایندگان درباره تبصره 14بودجه 96 است. این تبصره، مربوط به چگونگی هزینه شدن درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده است. آنطور که در برنامه ششم توسعه تکلیف شده و براساس آنچه کمیسیون تلفیق بودجه مصوب کرده، دولت از سال آینده مکلف است حقوق مددجویان نهادهای حمایتی را به اندازه 20درصد حداقل حقوق مصوب96 افزایش دهد.

به این ترتیب مستمری این افراد تقریبا حدود 200هزار تومان افزایش خواهد یافت. اما متن پیشنهادی کمیسیون تلفیق که راه را بر تفسیرهای مختلف و احتمال اجرا نشدن این قانون باز گذاشته، باعث شده انبوهی از پیشنهاد‌ها برای بررسی این تبصره در دستورکار نمایندگان قرار بگیرد. در حالی‌که با مصوبه روزچهارشنبه مجلس مدیران می‌توانند ماهانه تا 24 میلیون تومان دریافتی داشته باشند و این دریافتی در برابر حقوق کارگران نجومی محسوب می‌شود، انتظار بسیاری از مردم تصویب بهترین قانون برای نیازمندان است؛ قانونی که افزایش مستمری آنها پس از 4سال را با سازوکاری مناسب محقق کند.

روز پر کار مجلس

در فهرست پیشنهاد‌های ثبت شده برای امروز مجلس در ارتباط با تبصره 14لایحه بودجه، دست‌کم 35پیشنهاد اصلاحی ثبت شده که بیشتر آنها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با این موضوع هستند. در پیشنهاد‌های متعددی از سوی نمایندگان، راهکارهای مختلفی برای حذف یارانه‌ها و افزایش مستمری مددجویان ارائه شده است.

در یک نمونه «دولت مکلف است مبتنی بر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود افراد نیازمند را تشخیص داده و حداکثر تا سقف 60 درصد منابع سازمان، برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی متناسب با سطح درآمدی خانوارها اقدام کند.» نکته اینکه چند نماینده پیشنهاد داده‌اند استفاده از منابع یارانه‌ها به هر نحو دیگر در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

در پیشنهاد دیگری دولت مکلف به شناسایی خانواده‌های «نیازمند غیرقابل توانمندسازی» و حمایت مضاعف از آنها شده است. حسنعلی حاجی‌دلیگانی، نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و علیرضا سلیمی هم طرح مفصلی برای حمایت از نیازمندان ازکارافتاده در قالب پیشنهاد مطرح کرده‌اند که باز هم بر حذف یارانه ثروتمندان متمرکز است. هر چه باشد، هر کدام از این طرح‌ها که امروز به تصویب نمایندگان برسد، سرنوشت زندگی 6میلیون نیازمند از کارافتاده را مشخص خواهد کرد و آنها این تصمیم نمایندگان را هرگز از یاد نخواهند برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان