پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی

مهناز افشار با ۶.۶ میلیون نفر دنبال کننده (فالوور) در اینستاگرام، پرفالوورترین صفحه را در میان هنرمندان ایرانی دارد. او تا به امروز ۶۶۱ پست در صفحه خود منتشر کرده و از ۱۶ آبان ۱۳۹۱ فعالیت اش را در اینستاگرام آغاز کرده است.

ماهنامه دیده بان - مونیکا قایدی: مهناز افشار با 6.6 میلیون نفر دنبال کننده (فالوور) در اینستاگرام، پرفالوورترین صفحه را در میان هنرمندان ایرانی دارد. او تا به امروز 661 پست در صفحه خود منتشر کرده و از 16 آبان 1391 فعالیت اش را در اینستاگرام آغاز کرده است.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

1. مهناز افشار ؛ Mahnazafshar

مهناز افشار با 6.6 میلیون نفر دنبال کننده (فالوور) در اینستاگرام، پرفالوورترین صفحه را در میان هنرمندان ایرانی دارد. او تا به امروز 661 پست در صفحه خود منتشر کرده و از 16 آبان 1391 فعالیت اش را در اینستاگرام آغاز کرده است.
 
 

افشار در ابتدا با به اشتراک گذاشتن تصاویر تک نفره و شخصی خود (که در آن سال های ابتدایی شناخته شدن اینستاگرام تنها نوع استفاده از این اپلیکیشن پرطرفدار بود)، فعالیتش را آغاز کرد اما به مرور زمان این نوع فعالیت را تغییر داده و سعی کرد از هنرمندان صاحب صفحات تاثیرگذار در دنیای مجازی باشد.

وی دوره ای عکس های تبلیغاتی اش در دوران بارداری برای برند ساعتی فرانسوی را به اشتراک گذاشت که مورد توجه بسیاری قرار گرفت. پس از تولد فرزندش، گاها عکس هایی از دخترش لیانا و دغدغه های مادرانه اش منتشر می کند، اما این اواخر بیشتر عکس هایی از رونمایی و تست گریم فیلم های جدیدش یا حضور در ایونت های اکران فیلم ها یا حضورش در جلسات «پویش بدسرپرست تنهاتر است» که خود افشار از سخنگویانش است را منتشر می کند.

پس از ازدواج پر حاشیه با یاسین رامین و داستان مهریه پرجنجالش، ماجرای واردات شیرخشک های فاسد توسط همسرش که موجب زندانی شدن او نیز شده بود، از جمله مسائلی بود که موجب زیر ذره بین قرار گرفتن بیشتر افشار شد و طبعا در پرفالوورتر شدن صفحه او بی تاثیر نبود. البته کانال تلگرام او با تعداد عضو بالا، شوی جواهرات برادرش که تعدادی را خود افشار طراحی کرده، بازی اش در تئاتر موزیکال الیورتوییست و فعالیت های اینچنینی خانم بازیگر نیز هر کدام به نوعی در دیده شدن صفحه اش تاثیر داشته اند که اگر بخواهیم به هر کدام مجزا و مفصل بپردازیم مجبور می شویم این پرونده را منحصرا به نفر اول لیست مان اختصاص دهیم.

افشار در کنرا صفحه اینستاگرام، در توییتر نیز اکانتی رسمی دارد و گاها توییت های خود را در صفحه اینستاگرام نیز بازنشر می کند. اولین بار نشر او از توییتر در تاریخ 8 فروردین 1393 و توییتی خطاب به ریاست جمهوری جناب آقای روحانی بود که بعدها باعث شد نظرات خود را درباره موضوعات مهم اجتماعی و سیاسی روز را نیز با زبان خودش در توییتر ابراز کرده و آن را در صفحه اینستاگرامش نیز منتشر کند.

از توییت های جنجال برانگیز افشار می توان به:
  • دفاع او از حقوق بانوان
  • موافقت جدی اش با حضور خانم ها در استادیوم های ورزشی و مخالفت جدی اش با سحر قریشی که حضور در کنار آقایان را عامل منقلب شدن می دانست.
  • منع کردن خشونت علیه بانوان
  • محکوم کردن کودک آزاری پس از مرگ آتنا
  • اهمیت دادن به بهداشت زنان در زلزله نوار غربی ایران
  • اشاره کرد که به نظر می رسد زمانی باعث اضافه شدن فالوورهای او شده است.


2. رامبد جوان  ؛ Rambodjavan1

رامبد جوان با 6.2 میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام دومین صفحه پرفالوور ستاره های ایرانی را دارد. 2039 پست رامبد جوان در صفحه اش، نشان می دهد که او ظاهرا به هیچ اتفاق اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بی اهمیت نبوده و در مدت فعالیتش در فضای مجازی، علاوه بر منتشر کردن تصاویر شخصی اش در مراسم مختلف اکران فیلم و عکس هایی در کنار هر یک از میهمانان برنامه خندوانه، واکنش های مثبت و منفی نسبت به هر حادثه یا اتفاق خوشایند ملی و جهانی نشان داده است.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

با همه اینها، اصلی ترین دلیل پرمخاطب بودن جوان، برنامه خندوانه است. این برنامه پر بیننده از تاریخ 21 خرداد 93 آغاز شد و در فصل ابتدایی نقطه قوت برنامه، مصاحبه رامبد با میهمانانش و فضای شاد برنامه بود، اما به مرور چالش هایی مثل قطره قطره که از اهمیت صرفه جویی در مصرف آب می گفت و کمپین هایی مثل احیای دریاچه ارومیه که علاوه بر حضور رامبد جوان و هنرمندان دیگر، به واسطه اسپانسرهای برنامه قوت می گرفت، باعث محبوبیت بیشتر این برنامه تلویزیونی و شخص رامبد شد.

البته این هنرمند کارنامه و پیشینه قدرتمندی دارد که نیازی به عنوانش نیست اما هدف ما از اشاره مستقیم به خندوانه، محبوبیت او در اینستاگرام بعد از اجرای این برنامه تلویزیونی است. رامبد جوان مدت هاست که به اهمیت فضای مجازی و تاثیرش پی برده است و خنداننده شو و استفاده از کمدین های اینستاگرام گواه این داستان است.

اما آخرین اقدام او در این راستا، رونمایی از پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ تک استار و برگزاری فرش قرمزی با حضور افراد مشهور یا در اصطلاح اینستاگرامی اش شاخ های مجازی است که این اواخر انجام شده است. یکی دیگر از عواملی که زمانی صفحه رامبد جوان را پر رفت و آمد کرد، حاشیه ازدواج سوم او با نگار جواهریان و سپس تایید این حاشیه بود و می توان گفت دوران پر جنجالی را برای او رقم زد.
 


3. بهنوش بختیاری ؛ behnoosh_bakhtiari

صفحه بهنوش بختیاری 6 میلیون دنبال کننده دارد و این هنرمند همکار ما که مدت ها و بلکه چند سال پرفالوورترین فرد ایرانی اینستاگرام بود، حالا نفر سوم لیست پرفالوورترین های ماست. اگر به صفحه بهنوش بختیاری در اینستاگرام سری زده باشید، با یک نگاه به قسمت بیوگرافی به عناوینی مثل: حامی ترنس های ایران، سردبیر مجله دیده بان، بازیگر و سفیر رسمی بیماری های نادر، بر خواهید خورد که نشان از فعال بودن این خانم بازیگر دارد، که روزگاری برای بیننده یادآور کاراکترهای طنز بود اما در سال های گذشته با بازی نقش هایی مثل نقش اش در فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی به طرفدارانش ثابت کرد که توانایی بازی در نقش های جدی را هم به همان خوبی دارد.
 
 

او 1907 پست در صفحه خود منتشر کرده که بیشتر آنها فیلم است تا عکس. فیلم هایی از فعالیت های روزمره اش در عرصه بازیگری، حمایت از ترنس ها، حضور در مراسم فرهنگی و اکران فیلم ها و فعالیت های خیرخواهانه اش و گاها نیز فیلم های جذابی از محیط گرم و صمیمانه خانوادگی اش.

او از اولین ستاره هایی است که در اینستاگرام به فالوور میلیونی دست پیدا کرد و زمانی این دنبال کننده ها را ارتش بهنوشی نامید. این رقابت میلیونی زمانی باعث ایجاد جنجال هایی بین او و امیرحسین مقصودلو (تتلو) و در مقطعی بعد سحر قریشی شد که پس از مدتی هر سه آنها دشمنی و حتی رقابت با یکدیگر در دنیای مجازی را تکذیب کردند و ماجرای دعوت همزمان او با تتلو در خبرگزاری فارس هم از جنجال هایی بود که به وجود آمد و باعث ناراحتی خانم بختیاری شد که لابد ماجراهایش را هم شنیده اید.

بختیاری در مصاحبه ای خود را شخصیتی برونگرا معرفی کرده و دلیل حضور پررنگش در اینستاگرام را تا حدودی این برونگرایی دانسته است. بختیاری همچنین خبرسازترین ستاره هم هست که در اغلب خیریه ها نقش اساسی دارد و با مهربانی به همه موضوعات اجتماعی واکنش نشان می دهد. او چندی پیش حاشیه ای را به علت بازی در یک تیزر فروشگاه عطر و ادکلن پشت سر گذاشت که علاوه بر واکنش های مردم منجر به پیش آمدن کدورتی بین او و مهراب قاسمخانی نویسنده طنز نیز شد.

البته بهنوش بختیاری به جنجال های این شغل و داشتن یک صفحه 6 میلیونی فالووری عادت دارد و مدت ها به خاطر همین پیشتاز بودن در فالوورهای اینستاگرام مورد فشار و بعضا حسادت هایی هم بود اما با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد، هر چند مثل گذشته پر شور نیست.
 


4. الناز شاکردوست ؛ elnazshakerdoost

الناز شاکردوست با 5.8 میلیون دنبال کننده از 12 دی 1391 فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کرد و تا به امروز 722 پست به اشتراک گذاشته است. عکس های مربوط به سفر در صفحه الناز شاکردوست از ابتدای فعالیت او هر از چندگاهی به چشم می خورد و این عکس ها نشان از آن می دهند که علاقه الناز شاکردوست به سفر از گذشته وجود داشته و مختص امروز (که سفر به اروپا در میان هنرمندان اپیدمی و پرطرفدار شده است) نیست.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

اینستاگرام شاکردوست را به نوعی می توان به دو بخش قبل از اقامتش در انگلیس و بعد از آن تقسیم کرد. اقامت کوتاه مدت او که به گفته خودش برای ادامه تحصیل در آن کشور بود، نه تنها روی انتخاب نقش و فیلم های شاکردوست تاثیر مثبتی داشته، بلکه در پست های اینستاگرامش نیز تغییرات به وجود آمده مشهود است. او که در ابتدای فعالیتش بیشتر تصاویری از چهره خودش و زیبایی های خدادادی اش، سفرها و تفریحاتش با بهترین دیزاین لباس منتشر می کرد و تنها حالت متنوع پست هایش عکس هایی از گریم و پشت صحنه های فیلم جدیدش بود، به یکباره بعد از شروع تحصیل، تصاویرش به عکس هایی در دانشگاه، کتابخانه و در حال معرفی کتاب و حتی نشان دادن بخش های مهمی از صفحات کتاب تغییر کرد. در عکس های شخصی او نیز دیگر خبری از چهره پر زرق و برق او نبود و معمولا تصاویری هنرمندانه تر، بدون آرایش و با بهره گیری از زیبایی طبیعی از خود منتشر می کرد.

او دی ماه 1395 عکسی در حال بازی در فیلم «خفگی» فریدون جیرانی از خود به اشتراک گذاشت که نشان می داد به ایران بازگشته و قصد شروع ادامه فعالیت بازیگری اش را دارد و انصافا هم انتخاب های هوشمندانه و کمتری نسبت به گذشته داشته است. در صفحه او همچنین، عکس های زیادی در کنار خواهر و برادرش الیکا و علی شاکردوست نیز دیده می شود که نشان دهنده علاقه شدید او به خانواده اش است.

این روزها هم آخرین تصاویرشان در کنار هم مربوط حبه افتتاحیه رستوران شاکردوست در تهران است که نشان می داد خیلی از طرفداران الناز را در روز افتتاحیه به آنجا کشانده بود. یکی دیگر از نکات مهم صفحه شاکردوست هم آن است که او فالوور کسی نیست. شاید هم یواشکی رقبایش را رصد می کند اما تا الان کسی را فالو نکرده است. البته گویا آن اوایل خواهرش تنها فرد خوشبختی بود که مورد عنایت خانم بازیگر قرار گرفته بود.
 


5. سحر قریشی ؛ saharghoreyshiofficialpage

اولین پست سحر قریشی با 5.8 میلیون نفر دنبال کننده بر می گردد به تیرماه 1392 که عکسی از خودش را در یک آتلیه به اشتراک گذاشته بود. قریشی از بانوان پرحاشیه دنیای سینما و تلویزیون است و هر از چندگاهی، اگر هم جنجالی برایش به پا نشده باشد، نام او با یک خبر و شایعه ازدواج دوباره بر سر زبان ها می افتد.
 
 

البته حضور او در تلویزیون فقط در شروع فعالیت بازیگری اش و سریال دلنوازان بود و پس از آن به علت حواشی زندگی اش دیگر در قاب تلویزیون دیده نشد و گفته می شود در این رسانه ممنوع التصویر نیز هست. او که در مصاحبه های دوران شروع شهرتش همیشه در کنار همسرش روی جلد مجلات ظاهر می شد، بعد از جدایی اش اظهار داشت که رابطه و ازدواج موفقی نداشته و تمامی آن حضورهای در کنار همسرش هم به اجبار و ناخواسته بوده است.

مدتی بعد از جدایی، قریشی خبر نامزدی اش با امید علومی خواننده نه چندان مشهور پاپا را در رسانه ای رسمی اعلام کرد و با او نیز روی جلد مجلات حضور پیدا کرد اما بعد از گذشت مدتی به شکلی عجیب تصاویر و رابطه اش با آن خواننده را از صفحه اش پاکسازی کرد و حتی طرفداران پیگیرش هم سرنوشت آن رابطه را به درستی متوجه نشدند.

او تا امروز 256 پست در صفحه اش منتشر کرده که البته به دلیل این که گاها پست هایی را در صفحه اش حذف می کند نمی توان این عدد را تعداد دقیق پست های او در شروع فعالیتش در اینستاگرام دانست. در صفحه قریشی به جز عکس های شخصی و پرتره اش، چه در ایونت ها و چه با گریم فیلم ها، معمولا پست های دیگری نمی شود دید که بتوان از او به عنوان فعال و هنرمند تاثیرگذار در اینستاگرام یاد کرد. قریشی اکثر اوقات ترجیح داده است از تعداد بالای فالوورهای صفحه اش، برای سفیر برندهای مختلف شدن استفاده کند. عکس ها و فیلم های تبلیغاتی او برای یک برند لنز رنگی چشم و یک برند روسری نیز مدتی در صفحه اش موجود بود که بعدها آنها را هم حذف کرد.

از دوران پر جنجال فعالیت قریشی می توان به مصاحبه اش با رضا رشیدپور اشاره کرد که در آن مشخص شد اطلاعاتش از دنیای هنر به شدت کم است و او صرفا یک بازیگر تجربی است. این قصه دوره ای از هجوم نظرات منفی را به سمت صفحه او سرازیر کرد.

آخرین حاشیه این خانم بازیگر، شایعه ازدواجش با مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی و پرسپولیس است که هنوز هم نه تایید شده نه تکذیب. البته خود طارمی هم از ورزشکاران پر حاشیه است و علاوه بر موارد دیگر، داستان لژیونر شدن این فوتبالیست پر جنجال هر از چندگاهی طرفدارانش را سورپرایز می کند. او که در فصل نقل و انتقالات 96-95 در حالی که با پرسپولیس به توافق رسیده بود ناگهان با سفر به ترکیه به تیم ریزه اسپور پیوسته بود، بعدتر پشیمان شده بود و هنوز ترکش های فسخ قراردادش به ایران و پرسپولیس برخورد می کرد که باز هم چندی پیش راهی قطر شد تا با الغرافه قرارداد ببندد.

اگر شایعه ازدواج این دو سلبریتی حقیقت داشته باشد، باید دید بعد از ازدواج شان آیا می توانند کمی از دنیای حواشی دور بمانند یا خیر؟ و آیا اساسا در حالی که طارمی در قطر فوتبال بازی می کند و آنجا گرفتار است و قریشی مشغول قراردادهای مختلف بازی در ایران، آیا این ازدواج سر می گیرد یا نه.
 

 
 
6. ترانه علیدوستی ؛ taraneh_alidoosti

ترانه علیدوستی 1.5 میلیون نفر دنبال کننده در صفحه اینستاگرامش دارد و اولین پست او در صفحه اش مربوط به آذر ماه سال 1392 و عکسی از پشت صحنه فیلم جذاب «درباره الی» در کنار اصغر فرهادی و مانی حقیقی است.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

او مجموعا 280 پست در صفحه اش منتشر کرده که تعداد زیادی از آنها مربوط به حضور این بازیگر مشهور و محبوب در جشنواره های خارجی است. علیدوستی از ابتدای کارش که فیلم موفق «من ترانه 15 سال دارم» بود، سعی کرد انتخاب نقش های صحیحی در عمر فعالیت هنری اش داشته باشد و کار با کارگردان های مطرحی همچون رسول صدر عاملی، اصغر فرهادی، عبدالرضا کاهانی و حسن فتحی را در کارنامه بازیگری نسبتا محدود اما درخشان خود دارد.

اصغر فرهادی و حسن فتحی دو شخصیت موثر در محبوبیت این ستاره و بالا رفتن تعداد فالوورهای او هستند. فرهادی با فیلم فروشنده که با کسب جوایز مختلفی مثل جایزه اسکار و کن تبدیل به شاهکاری در سینمای ایران شد، توانست چهره این بازیگر جوان ایرانی را به دنیا معرفی کند و حضور علیدوستی و مصاحبه های انگلیسی اش در طول برگزاری جشنواره کن در فرانسه، دوره ای به افزایش فالوور صفحه این هنرمند کمک شایانی کرد. بازی او در نقش شهرزاد در سریال پبر مخاطب شبکه سینمای خانگی به کارگردانی حسن فتحی نیز، دیگر عامل محبوبیت این بازیگر در دنیای واقعی و مجازی است.

علیدوستی از آن دسته هنرمندانی است که در اینستاگرام خیلی فعالیت نمی کند. او علاوه بر این که گاهی نظراتش را در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی در صفحه اش عنوان می کند، بعضی اوقات تصاویری از دختر کوچکش حنا به اشتراک گذاشته و به وصف حس زیبای مادرانه اش می پردازد. بقیه تصاویر منتشر شده او در صفحه اش مربوط به گریم و پشت صحنه های فیلم هایش است. بخش دیگری از پست های او در مورد کتاب و مخصوصا ترجمه هایی است که انجام داده است.

ترانه علیدوستی از مدافعین حقوق زنان است و در نشست خبری فیلم فروشنده پس از بازگشت بازیگران فیلم از کن، مدت ها جنجالی بر سر وجود خالکوبی روی ساق دست علیدوستی با ساین و علامتی خاص که نشان از فمینیست بودن او می داد به وجود آمد اما ترانه علیدوستی هرگز وارد مقوله توضیح و توجیه این قضیه نشد.

این بازیگر اکانتی فعال در توییتر نیز دارد که توییت های او بارها در مورد مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی مورد توجه رسانه های ایرانی، خارجی و مردم قرار گرفته است و از خبرسازترین آنها می توان به توییت اعتراض آمیزش به فرمان اجرایی تبعیض آمیز ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع ایران و شش کشور مسلمان دیگر به آمریکا اشاره کرد. او در ادامه آن توییت اعلام کرده بود در اعتراض به این حرکت تبعیض آمیز در مراسم اسکار که فیلم فروشنده در آن کاندید شده بود شرکت نخواهد کرد. این حرکت علیدوستی بازتاب جهانی زیادی به همراه داشت.
 
برای دیدن عکس در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید.
 
 
 


11 چهره فوتبالی و یک والیبالیست در اینستاگرام بالای یک میلیون فالوور دارند

ورزشکاران میلیونی

در این مطلب به سراغ ورزشکارانی رفته ایم که توانسته اند خودشان را به باشگاه میلیونی ها برسانند. 11 ورزشکار از دنیای فوتبال و یک نفر از والیبال، 12 چهره ورزشی هستند که در جمع 80 ستاره برتر اینستاگرام جای گرفته اند. تعداد زیاد فالوورها و عبور آنها از مرز یک میلیون نفر باعث شده صفحه شخصی این ورزشکاران به یک رسانه شخصی قدرتمند تبدیل شود. بنابراین خیلی از این چهره ها علاوه بر استفاده های معمولی که همه از اینستاگرام می کنند، در صفحه شان نیم نگاهی هم به فعالیت های اجتماعی و حتی تبلیغات تجاری داشته اند. چرخی در میان ورزشکاران بزنیم و ببینیم این چهره ها از رسانه شخصی شان چگونه استفاده می کنند.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟
 
 
 

علی دایی؛ 300 کیلو بیشتر از کریمی


آقای گل جهان در حال حاضر پرطرفدارترین ورزشکار ایرانی در اینستاگرام است. صفحه علی دایی 3 میلیون و 100 هزار دنبال کننده دارد و این آمار او را در رتبه پانزدهم چهره های پرطرفدار اینستاگرام قرار داده است. او یک رتبه پایین تر از رضا عطاران و در کنار بهرام رادان قرار گرفته اما جالب ترین اتفاق برای دایی و هوادارانش هیچ یک از اینها نیست.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

همه از اختلافات کهنه دایی با علی کریمی خبر دارند و در اینستاگرام رقابت این دو نفر با اختلافی حدود 300 هزار نفر به سود علی دایی پیش می رود. آقای گل جهان در صفحه شخصی اش گاهی درباره اتفاقات فوتبال و نتایج تیمش پست می گذارد و گاهی هم به اتفاقات اجتماعی واکنش نشان می دهد. اما به اتفاقات سیاسی؛ هرگز! شهریار هنوز به توصیه ای که زمانی پدر مرحومش به او کرده بود وفادار است و وارد مسائل سیاسی نمی شود.
 


علی کریمی؛ جملات قصار مخاطب کش

در دنیا یک جملاتی هست که اساسا انگار برای اینستاگرام ساخته شده اند. مثلا «تیزترین دندان ها پشت چرب ترین زبان ها پنهان اند!» یا «شاید صداقت باعث شود دوستان زیادی نداشته باشی اما باعث می شود دوستانت واقعی باشند» یا حتی «ما نسلی بودیم که با تهدید تا سه می شمارم چشم می گذاشتیم اما ... فلان و بهمان و الی آخر.» اگر از اینجور جملات آموزنده دوست دارید حتما سری به صفحه علی کریمی بزنید.
 
 

جادوگر محبوب پرسپولیسی ها در اینستاگرام حرف های دلش را با این جملات می زند. حتی وقتی یک درگیری شغلی پیدا می کند و مثلا با مالک باشگاهش به مشکل می خورد با همین روش حرف هایش را انتقال می دهد. البته صفحه کریمی فقط حاوی این جملات نیست. او هر از گاه به وقایع روز هم واکنش نشان می دهد. مثلا آخرین پست او (تا لحظه نوشتن این مطلب) درباره نفتکش سانچی است و قبل از آن هم درباره محرومیت های کودکان جازموریان.
 


سردار آزمون؛ دادشیِ کی بودی تو؟

بعد از دایی و کریمی، سومین ورزشکار پرطرفدار ایرانی در صفحات مجازی، سردار آزمون است که 2.2 میلیون نفر فالوور دارد. با توجه به این که دایی و کریمی هر دو الان مربی هستند، باید گفت این سردار جوان پرطرفدارترین فوتبالیست شاغل ایرانی در حال حاضر محسوب می شود. سردار جوان و بازیگوش ما اتفاقا از فعال ترین چهره های حاضر در اینستاگرام هم هست.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

او گاهی از سفرهایش با هواپیمای اختصاصی عکس می گذارد، گاهی از خانواده اش در گنبد یاد می کند و قربان صدقه مادرش می رود و هر از گاهی هم لحظات شیرین زندگی و اوقاتی را که به قول خودش «فاز خنده» برداشته و چشمانش از شدت خنده سرخ شده را برای دنبال کننده هایش منتشر می کند.

البته ردپای ویدئوچت های او را هم گاهی می توان در میان استوری هایش پیدا کرد. چند وقت قبل استوری هایی از سردار و سعید عزت اللهی منتشر شد که حاکی از اختلاف و کل کل آنها در مورد چت ها و رابطه های پر حاشیه و خصوصی شان بود اما هر دو آنها این موضوع را تکذیب کردند و گفتند استوری ها فتوشاپ بوده است. البته استوری ها واقعا فتوشاب بود اما حاشیه های جوانانه این دو بازیکن اصلا فتوشاپ نیستند.
 


مهدی طارمی؛ در حد صدف طاهریان!

مهدی طارمی دقیقا به اندازه صدف طاهریان فالوور دارد، یعنی یک میلیون و 800 هزار نفر که با تعداد دنبال کننده های مهدی پاکدل هم مساوی است و این 3 نفر را در رتبه سی و چهارم پرطرفدارترین ایرانی های حاضر در اینستاگرام قرار می دهد. آقای گل پر سروصدای فوتبال ایران که اخیرا بالاخره پرسپولیس را رها کرده و به قطر رفته در صفحه شخصی اش بیشتر از هر چیز عکس گل ها و شادی هایش را می گذارد تا در کنار آنها بنویسد: «خدا را شکر».
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

در رتبه بعدی بیشترین پست های طارمی به سفرها، کنسرت ها و گشت و گذارهایی اختصاص دارد که او همراه با دوستانش و اغلب در معیت محسن مسلمان در آنها شرکت می کند.

جملات قصار هم می توانید در صفحه مهدی طارمی پیدا کنید اما نه در حد علی کریمی. طارمی معمولا به مسائل سیاسی واکنش نشان نمی دهد و از مسائل اجتماعی هم که کلا بی خبر است! تعداد فالوورهای طارمی دقیقا 4 میلیون کمتر از سحر قریشی است. این نکته را صرفا برای مقایسه آمار فوتبالیست ها با بازیگران گفتیم وگرنه بین این دو نفر هیچ رابطه خاصی نیست.
 


محسن مسلمان؛ محل چسباندن پوستر

ششمین ورزشکار پرطرفدار ایرانی در اینستاگرام محسن مسلمان است که نسبت به رفیق فابریک خودش یعنی مهدی طارمی نیم میلیون فالوور کمتر دارد. این اختلاف نیم میلیونی هم قطعا به این دلیل است که طارمی گل می زند و مسلمان پاس گل می دهد و خب مردم همیشه تمام کننده ها را بیشتر دوست داشته اند.
 
 

در اینستاگرام مسلمان علاوه بر اتفاقی که در صفحه همه ورزشکاران می بینیم، حجم بالایی از تبلیغات هم همیشه به چشم می خورد. البته اگر الان صفحه آقای مهندس را باز کنید هیچ ردی از تبلیغات نمی بینید چون او این کارها را فقط در استوری های 24 ساعته اش انجام می دهد نه در پست های ماندگار.
 


سعید معروف؛ بدون اینستا هم معروف است!

طرفداران میرسعید معروف نسبت به روزهایی که مسابقات والیبال در جریان بود و درخشش دلیرانه او دائما از تلویزیون پخش می شد کمی ریزش داشته اند. کاپیتان تیم ملی والیبال با یک میلیون و 700 هزار فالوور دقیقا به اندازه سحر دولتشاهی و کامبیز دیرباز و نیوشا ضیغمی دنبال کننده دارد اما برخلاف همه آنها هنوز ازدواج نکرده است.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟
 
 
سعید معروف در اینستاگرام خیلی پرکار نیست و دیر به دیر به صفحه شخصی اش سر می زند. مثلا او در 3 ماه اخیر فقط 3 پست منتشر کرده که از این تعداد هم 2 پست به عرض تسلیت برای زلزله کرمانشاه و غرق شدن نفتکش سانچی اختصاص دارد.
 


رامین رضاییان؛ آقای لاکچری

ستاره سابق پرسپولیس خیلی اصرار دارد زندگی اش لاکچری و با کلاس و ریچ کیدزی به نظر برسد. اغلب پست ها و استوری های این فوتبالیست او را با لباس ها و ماشین های شیک و پیک در حال تمرین یا تفریح به تصویر کشیده اند. ویدئوهایی که در حین بدنسازی از رامین رضاییان گرفته می شود هم بخش زیادی از استوری ها و پست های صفحه او را تشکیل می دهند.
 
 
 
 
رامین مدتی قبل یک اتومبیل گران قیمت و مدل بالا را برای چند روزی به سوژه اصلی اش تبدیل کرده بود و برای چند روز شما می توانستید در صفحه او یک خودروی سوپرلوکس ببینید که یک رامین هم به آن الصاق شده بود.
 


رضا گوچی؛ مرد خانواده

رضا قوچان نژاد یکی از یک میلیونی های اینستاگرام است. او فعالیت زیادی در صفحه اش دارد و به خصوص استوری های زیادی از زندگی روزمره اش منتشر می کند. قوچان نژاد مصداق بارزی از یک مرد خانواده است چون در صفحه اش پست های خانوادگی و عکس های همسرش هم به اندازه عکس هایی از زندگی حرفه ای و فوتبالی اش می توان دید.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟
 
 
قوچان نژاد با سروین بیات ازدواج کرده که خواهر ساره بیات بازیگر سینماست، به همین دلیل گاهی عکس هایی از هنرنمایی های ساره بیات و جوایزی که دریافت می کند هم در صفحه قوچان نژاد پیدا می شود.
 


حسین ماهینی / فرشاد احمدزاده؛ جمعا 2 میلیون

حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده 1.1 میلیونی های پرسپولیس اند. فرشاد روند متعادل و بی حاشیه ای را در اینستاگرام دارد و در آخرین پستش برای مهدی طارمی ابراز دلتنگی کرده است. این پست از آن جهت جالب است که به جز فرشاد هیچ کدام از پرسپولیسی ها به رفتن طارمی واکنشی نشان نداده اند.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

حسین ماهینی اما یکی از فعال ترین پرسپولیسی ها در شبکه های اجتماعی است. از اینستاگرام گرفته تا توییتر، این بوشهری شماره 13 هر روز پست ها و توییت های زیادی برای ارائه به مخاطبانش و طرفداران پرسپولیس دارد. ماهینی نسبت به اتفاقات روز هم توجه خاصی دارد اما حواس او بیشتر از هر چیز به دخترش مایسا خانم است که هنوز 2 ساله هم نشده و نمک زندگی ماهینی است؛ چه زندگی حقیقی، چه مجازی.
 
 
 
 


فرهاد مجیدی؛ یهویی و دیگر هیچ

پرطرفدارترین استقلالی حال حاضر در اینستاگرام - و خارج از اینستاگرام - کماکان فرهاد مجیدی است. ستاره محبوب آبی ها که در زمین بازی دنبال کننده هایی مثل شیث رضایی هرگز به او نمی رسیدند در اینستاگرام یک میلیون و 200 هزار دنبال کننده دارد و تقریبا هم ردیف با پرستو صالحی و همایون شجریان و لیلا اوتادی ایستاده است.
 
 پرفالوورترین ایرانیان در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

مجیدی جزو پرکارهای اینستاگرام نیست اما کم کاری هم نمی کند. صفحه او از نظر محتوایی روال ساده ای دارد و در اکثر مواقع فقط عکس های شخصی این ستاره بدون هیچ توضیح و تفسیر خاصی در آن منتشر می شود. مجیدی معمولا خارج از کشور است و از عکس هایش هم فقط تا این حد می شود فهمید که امروز چه لباسی به تن داشته است. او البته به تسلیت گفتن اتفاقات تلخ اجتماعی هم بی توجه نیست، درست مثل 90 درصد حاضران در اینستاگرام. در ضمن آقا فرهاد در ازای 1.2 میلیون دنبال کننده، فقط 4 نفر را فالو می کند؛ برادرش فرزاد، پسرش امیربردیا، فابیو کاناوارو و ... چهارمی را خودتان بروید ببینید!
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان