اگر به فکر این هستید که چگونه باغ، حیاط و تراس خود را برای ماه‌های گرم پیش رو آماده کنید، این مطلب را بخوانید. چه در فکر طراحی کامل باغ خود هستید و چه تنها به تغییراتی کوچک در دکوراسیون فضای باز خانه خود می‌اندیشید، دانستن درباره روش‌های کاشت گیاه، مصالح مورد استفاده و سبک‌های طراحی محبوب سال 2018 به شما کمک خواهد کرد.

رنگ‌های ملایم می‌مانند، اما پالت‌های رنگی پر جنب و جوش فرمانروایی خواهند کرد

رنگ‌های ملایم و خنثی مثل خاکستری برای مبلمان فضای باز هنوز هم محبوبیت دارند، اما خیلی از مردم جسورانه‌تر عمل کرده و رنگ‌هایی شاد و پرانرژی‌تر را انتخاب خواهند کرد.

فضای باز

برای دیدن نمونه‌هایی از مبلمان فضای باز به مطلب «» سر بزنید.

گیاهان خوراکی بکارید

در دهه گذشته خیلی از مردم به گیاه‌خواری روی آورده‌اند و نیاز به گیاهان ارگانیک گسترش یافته‌ است. بنابراین در سال 2018 تمایل برای پرورش سبزی و میوه‌های خانگی نیز بیشتر شده است. گیاهانی مثل لوبیا، بروکلی و اسفناج را در گلدان‌های جعبه‌ای کنار پنجره بکارید و یا در صورت امکان یک گلخانه را به این کار اختصاص دهید.

فضای باز

چراغ‌های خورشیدی

چراغ‌های خورشیدی راه حلی اقتصادی، به صرفه و ایمن‌تر برای روشنایی فضای باز هستند که در سال 2018 فراگیر خواهند شد.

فضای باز

رنگ مسی

در سال 2018 فلز مس جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی حفظ کرده و وارد فضای باز خانه هم شده است. فلزات با پوشش رنگ مسی در کنار سطوحی که به طور طبیعی پتینه شده‌اند، گیاهان سبز، سنگریزه‌ها و چوب بسیار زیبا دیده می‌شوند.

فضای باز

فضای باز

کفپوش‌های پورسلین طرح چوب

این کفپوش‌ها که در دکوراسیون داخلی محبوب هستند، به دکوراسیون فضای باز هم راه یافته‌اند. این کفپوش‌ها که بادوام و مقاوم در برابر خراش، لکه و حرارت هستند در سال 2018 به صورت گسترده در کفسازی و پوشش سطوح فضای باز استفاده می‌شوند.

فضای باز

گیاهان جنگلی کوتاه‌قد

پیش‌بینی می‌شود که امسال گیاهان کوتاه‌قدی مثل سرخس‌ها و خزه‌ها و گل‌هایی مثل لاله و آنمون باغچه‌ها را پر کنند.

فضای باز

عدم تقارن

آماده دیدن کفپوش‌های جالب و عجیب و غریب سنگی در حیاط خانه‌ها باشید. همچنین باغ‌ها دیگر ساختار منظمی نخواهند داشت و خطوط هندسی و سطوح سخت آنها با گیاهان، نرم خواهند شد. در واقع سعی بر این است که باغ‌ها طوری طراحی شوند که انگار سال‌هاست آنجا بوده‌اند.

فضای باز

فضای باز

سنگ آهک

این مصالح به باغ‌های خانگی بازگشته است اما این بار با رنگ‌های ملایمی مثل کرم به جای رنگ سفید درخشان استفاده می‌شوند. همچنین ترکیب سنگ‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت نیز محبوب خواهد بود.

فضای باز