رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته در برنامههای بازرسی ویژه نوروز 195 هزار مورد شکایت از طرف مردم اعلام شد، گفت: به بیش از 90 درصد از این شکایتها رسیدگی شده است.
به گزارش به نقل از فارس، سیدرضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص بازرسیهای وزارت بهداشت از مراکز ارائهدهنده مواد غذایی در ایام نوروز توضیح داد: اولویت کار ما نظارت بر مراکز عرضهکننده مواد غذایی سالم، رستورانها و تفرجگاهها است.
غلامی افزود: بازرسان وزارت بهداشت ضمن آموزش به مراکزی که از آنها نظارت میکنند میتوانند بر اساس قانون با رستورانها و فروشگاههای مواد غذایی که بهداشت را رعایت نکردهاند برخورد کنند و در برخی از موارد 15 تا 60 روز به فرد متخلف مهلت مراجعه به مرجع قضایی داده میشود.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اولویت نظارت بازرسان وزارت بهداشت شهرهای توریستپذیر در استانهایی که مسافران راهیان نور در آنها مستقر خواهند شد و همچنین رستورانها و مکانهای فروش مواد غذایی که مراجعه به آنها زیاد است خواهد بود که در شبهای مسافرپذیر بازرسان به صورت سه شیفت نظارتها را انجام خواهند داد.
وی افزود: در اجرای این طرح وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، مراجع قضایی و پلیس اماکن نیروی انتظامی و همچنین سازمان گردشگری فعال خواهد بود که مدیریت تیمهای نظارتی با وزارت بهداشت است.
غلامی ادامه داد: در بازرسیهای امسال سعی شده است که از اتحادیهها و اصناف در نظارتها کمک بیشتری گرفته شود ضمن اینکه ما با استفاده از تجهیزات پرتابل به نظارت از این اماکن خواهیم پرداخت. در سال گذشته میزان استفاده از این تجهیزات 12.5 درصد بوده که با توسعه آنها این رقم در سال جاری به 30 درصد رسیده است.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: از این تجهیزات برای کنترل مواد غذایی، کنترل دما، بررسی روغن مورد استفاده شده در فستفودها استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه نظارتها از 15 اسفند ماه آغاز خواهد شد، گفت: در این فاصله زمانی تا آغاز عید نوروز بازرسیها از اماکنی مانند عمدهفروشیها، قنادیها و مراکزی که از اکنون فعالیت خود را آغاز کردهاند صورت خواهد گرفت و ما باید به موضوع پیشگیری نیز توجه داشته باشیم.
غلامی بیان داشت: مردم در صورت مشاهده تخلفات احتمالی میتوانند شکایت بهداشتی خود را به سامانه 190 اعلام کنند و با گرفتن یک کد رهگیری این شکایت را پیگیری کنند.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته در برنامههای بازرسی ویژه نوروز سال 95-96 نزدیک به 195 هزار مورد شکایت از طرف مردم اعلام شد، گفت: به بیش از 90 درصد از این شکایتها رسیدگی شد که 30 درصد آنها نادرست بوده است.