ماهان شبکه ایرانیان

آینده مجازی با ارز دیجیتال کلید می‌خورد!

با رشد تکنولوژی‌های نوین و دنیای مجازی، ابزارهای بسیار کاربردی و قدرتمند در این بستر ایجاد شد.

آینده مجازی با ارز دیجیتال کلید می‌خورد!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و قدرتمند در دنیای مجازی هم اکنون ارزهای دیجیتال است، بلاکچین (Blockchain) یکی از فناوری‌های نوین در عرصه ارزهای مجازی است. از محصولات موفق بلاکچین ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال که امروزه یکی از موضوعات پرطرفدار در بین فعالان دنیای تجارت به شمار می‌رود.

دلیل عملکرد قابل قبول این فناوری در حوزه اقتصاد، برآورده کردن پیش نیازهای اصلی این حوزه از قبیل امنیت در تراکنشها، غیر قابل برگشت بودن هر تراکنش، سرعت بالای نقل و انتقال، غیر متمرکز بودن، هزینه پایین هر تراکنش در مقایسه با ابزار های رایج امروزی است، این ویژگی های  بسیار کاربردی می تواند مبادلات مالی را سهل تر کند. از دیگر مزایای این فناوری حذف مرز کشی‌های کشوری است و می‌توان در سطح بین الملل از این پتانسیل استفاده کرد.

تمامی ویژگی‌ها باعث می شود از این ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول استفاده کرد، اما چگونه؟

مطمئناً برای این که یک سیستم اقتصادی قادر باشد نیاز های مبادلات مالی و سیاست های خرد و کلان اقتصادی یک جامعه را براورده سازد نیاز به مجموعه ای از ابزارهای نظارتی و کنترلی دارد، تا بتواند امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی را در جامعه جاری سازد.

بنابراین باید ارزهای دیجیتال، که محصولی موفق از فناوری بلاکچین هستند را (به لحاظ فنی) کاندیدای مناسبی برای جایگزینی پول بشمار آورد،  ولی از دیدگاه کارشناسی و اقتصاد باید مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرارگیرد، چرا که هر پدیده نوظهور و به عبارت دیگر هر تکنولوژی قابل پذیرش جدید در ابتدای ورود چالش‌های زیادی را فراروی خود می بیند که یا با مجموعه قوانین جاری در همان عرصه هماهنگ می شود و یا با توجه به ماهیت آن پدیده و عملکردش، مجموعه قوانین و عملکرد متناسب با نیاز در عرصه مربوطه تدوین شده و با روش جدید به مسیر خود ادامه می‌دهند.

نتیجه این که فناوری بلاکچین از دیدگاه علمی آنقدر جذاب و کارا است و آنقدر شتاب و سرعت دارد که نه تنها نمی‌توان آن را نادیده گرفت بلکه با از دست دادن فرصت های پیش رو و عدم ورود به موقع در آن، خسارتهای جبران ناپذیر در انتظار هر جامعه و مخصوصا کشورهای در حال توسعه خواهد بود، این مهم میسر نیست مگر با یک عزم بزرگ و حضور همگانی و تمامی اقشار تاثیر گذار در این عرصه مانند: دانشگاهیان، مدیران، مسولان کشوری، فعالان اقتصادی و...

ثبت‌نام در نخستین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارزها

کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارزها با هدف ایجاد طوفان ذهنی و هم افزایی علمی و عملی دست به اقدامی قابل تقدیر زده و در فرخوان بزرگ کشوری به تاریخ دهم اسفندماه 1396 در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از تمام اقشار تاثیر گذار اعم از دانشگاهیان، مدیران، مسولان کشوری، حوزه حقوقی، حوزه پولی بانکی، فعالان اقتصادی و... دعوت به عمل می‌آورد تا در این رویداد بزرگ در کنار هم باشیم و از این فرصت بزرگ به بهترین نحو استفاده کنیم.

علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس آموزشی می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر در این کنفرانس آموزشی حضور داشته باشند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس 44969260-021 دبیرخانه کنفرانس در تماس باشید.

آدرس اینترنتی ثبت نام در کنفرانس: http://goo.gl/Q2Sbtu

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان