در پاسخ به مهر عنوان شد؛

تحویل ساختمان قدیمی کتابخانه ملی از مجلس و وزارت علوم در سال ۹۷

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تحویل کامل ساختمان قدیمی کتابخانه ملی در خیابان ۳۰ تیر به این سازمان در سال آینده، از سوی مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم خبر داد.

تحویل ساختمان قدیمی کتابخانه ملی از مجلس و وزارت علوم در سال 97

به گزارش خبرنگار مهر، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این خبر را صبح امروز شنبه 5 اسفندماه و در نشست خبری که به مناسبت افتتاح نمایشگاه هشتاد سال با کتابخانه ملی در ساختمان قدیمی آن واقع در خیابان 30 تیر برگزار شده بود، اعلام کرد.

بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت ساختمان قدیمی کتابخانه ملی که هم اکنون در اختیار دو ارگان دیگر (مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری) است و اینکه چه زمانی دوباره تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خواهد شد؟ گفت: مالکیت این ساختمان در اختیار کتابخانه ملی است؛ اما در دوره ای بخش‌هایی از این ساختمان به‌صورت امانی در اختیار دیگران گذاشته شد.

وی اضافه کرد: بخشی از این ساختمان در اختیار وزارت علوم قرار دارد که از آن به عنوان حوزه علم و فناوری استفاده می‌شود و بخش دیگری هم در اختیار مجلس شورای اسلامی است که از آن به عنوان نمایشگاه چاپ و نشر بهره‌برداری می‌شود. قاعدتاً هر دوی این بخش‌ها باید از این ساختمان منتقل شود که این اتفاق بعد از اتمام دوره که یک سال دیگر خواهد بود، می افتد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در خصوص نحوه بهره‌برداری از ساختمان قدیمی کتابخانه ملی بعد از تحویل کامل به این سازمان هم به خبرنگار مهر گفت: ما برنامه‌های عدیده‌ای برای استفاده از این ساختمان داریم که مهمترین آنها، انتقال اسناد و کتاب‌های مرجع به این ساختمان در جهت بهره‌برداری عمومی به صورت رؤیت این منابع است؛ در واقع بدون اینکه این ساختمان به موزه ای برای این منابع تبدیل شود، چنین استفاده ای از آن صورت خواهد گرفت.

بروجردی همچنین در جواب پرسش دیگر خبرنگار مهر پیرامون اهداف سفر گلوریا پرز سالمرون رئیس ایفلا به ایران در هفته جاری و برنامه‌های او در این مدت گفت: خانم سالمرون امروز وارد تهران خواهند شد و یکی از اهداف این سفر، حضور خانم ایشان به عنوان رئیس انجمن بین‌المللی کتابداران و کتابخانه ها در جشن 80 سالگی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. ضمن اینکه خانم سالمرون یک نشست تخصصی با انجمن کتابداران ایران و رئیس این انجمن (فریبرز خسروی) خواهد داشت و در دانشگاه های الزهرا و شهید بهشتی هم، برگزاری  نشست های جداگانه ای برای او پیش بینی شده است. ایشان همچنین یک روز به شیراز می روند و از شعبه کتابخانه ملی ایران در شیراز هم بازدید خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر