نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

شرایط و وضعیت تخصیص منابع آبی در استان کردستان نگران کننده است

سنندج - نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط و وضعیت فعلی تخصیص منابع آبی در بخش کشاورزی در استان کردستان نگران کننده است.

شرایط و وضعیت تخصیص منابع آبی در استان کردستان نگران کننده است

به گزارش خبرنگارمهر، سیداحسن علوی امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برترملی و استانی بخش کشاورزی کردستان که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزارشد، گفت: در چند سال گذشته مجموعه وزارت جهاد کشاورزی عملکرد مطلوبی داشته به گونه ای که تولید محصولات کشاورزی از 90 میلیون به 110 میلیون تن رسیده است.

وی افزایش تراز تجاری و خرید  بیش از 11 میلیون تن گندم را از دیگر موفقیت های این وزارتخانه خواند و عنوان کرد: در فاصله دو سال 20 میلیون تن تولید  محصولات کشاورزی در کشورمان افزایش یافته پ این قابل تقدیر است.

وی مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی را  قصه پرغصه این روزهای کشورمان دانست و افزود: بانم مرکزی 130 هزار میلیارد تومان تسهیلات را به بخش های مختلف اختصاص داده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  43 درصد مبلغ مذکور به بخش خدمات ، 29درصد به صنعت، 13 درصد به بازرگانی، 8 درصد ساختمان و 7 درصد به کشاورزی اختصاص یافته است.

علوی بیان کرد: این در حالی است که در قانون برنامه ششم توسعه 8.2 درصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید انجام شود.

وی اظهارداشت: معتقدم دولت و وزارت جهاد از کشاورز  از محصولات تولیدی حمایت نکنند و بجای مداخله در تصمیات کشاورزان  ‌ با اعطای وام های بازاریابی و انبارداری از خود کشاورز پشتیبانی کنند.

وی گفت: ذخایر محصولات استراتژیک کشور بجز گندم، مانند مرغ،شکر وبرنج کاهش یافته و از این لحاظ رشد منفی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در همه بخش ها سند جامع توسعه مدون نداریم، عنوان کرد: چون نقشه راهی به کشاورز داده نمی شود در اکثر سال ها شاهد تولید انبوه محصولی و در نتیجه ضرر کشاورزان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: باخواهش و گلایه نمی شود کار کرد وزیرجهاد کشاورزی باید در هیئت دولت جفای وارد شده به کردستان در زمینه تخصیص سهم آب را بیان کند.

علوی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به کردستان خیانت می کند، عنوان کرد: میانگین بارندگی سالانه استان ما  500 میلی متر است و از لحاظ منابع آبی منطقه غنی است.

وی  اضافه کرد: تصمیم توسط یکی از معاونین وزیر نیرو در ارتباط با اختصاص آب سد آزاد کردستان به استان همدان که خود آب دارد، گرفته شده است و این جفا به حق مردم کردستان است.

 وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی می تواند در این خصوص استان را یاری دهد، عنوان کرد: در سفر معاون اول رییس جمهور به کردستان قرار بود 66 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از محل آب های مرزی، تحت پوشش قرار گیرند که به 17 هزار هکتار آنرا کاهش دادند و این اقدام توسط همان معاون وزیر نیرو انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها خواستار تغییر معاون مذکور بودیم و وعده آن هم داده شده ولی متاسفانه تاکنون تحقق نیافته و این شخص همچنان در پست خود فعالیت می کند که تصمیمات او به ضرر استان هایی هم چون کردستان بوده و هست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان