ماهان شبکه ایرانیان

فعلا چیزی درباره آینده خودم و تیم نمی‌دانم

شاهین‌طبع: سن و سال در تیم ملی معنایی ندارد

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: بازیکنان تیم ملی باید به بازی مقابل تماشاگران پرتعداد و سیستم جدید انتخابی عادت کنند.

به گزارش "ورزش سه"، مهران شاهین طبع در نشست خبری بعد از دیدار با عراق اظهار داشت: تیم عراق، تیم محکم و خوبی است. آنها با اینکه یکی، 2 بازیکن مصدوم داشتند، چند نفر را جایگزین کرده بودند. سازماندهی تیم ما بهتر شده است و رفته رفته بازیکنان راه افتادند و بهتر شدند. در نیمه دوم ما سوار بازی شدیم و در مجموع بازی نسبتا خوبی را ارائه دادیم.


وی  درباره اینکه یک روز قبل از بازی با عراق به تهران رسیدند، افزود: فدراسیون خیلی تلاش کرد پروازمان را هماهنگ کند و زودتر به تهران بازگردیم. بازی ما در آستانه بود و مجبور بودیم که به آلماتی بیایم. پیش بینی این شرایط را می کردیم و به خاطر همین آنجا یک جلسه تمرین کردیم. دیروز اصلا تمرین نداشتیم و بازیکنان اصلی ما در نیمه اول این خستگی در بدنشان دیده می شد. باید به این سیستم عادت کنیم و جلو برویم.


سرمربی تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: شاید هنوز مردم عادت ندارند بیایند و بازی بسکتبال را ببینند. حتی بازیکنان ما عادت ندارند جلوی تماشاگران خودی به میدان بروند. باید خودمان را با شرایط تطبیق بدهیم. حتی دیدم حامد این دغدغه را در ابتدای بازی داشت که آشنایانش  در سالن راحت باشند.


شاهین طبع درباره اینکه سیستم جدید انتخابی و سفرهای متعدد شاید تیم های آسیایی را به دلیل مسافت زیاد دچار مشکل کند، گفت: ممکن است زمانبندی را بتوانند یکی، 2 روز تغییر دهند. در مجموع من با این برنامه ریزی جدید موافقم چون باعث پیشرفت می شود. می بینید که بسکتبال آسیا اصلا در سطح جهان نتیجه نمی گیرند. به هر حال این نشان می دهد که بسکتبال آسیا عقب افتاده است.


وی درباره برنامه های آینده تیم ملی با توجه به تعطیلی لیگ برتر بیان داشت: هنوز من هیچ اطلاعاتی راجع به 6 ماه بعد نمی دانم. ما یکسری دعوت نامه از کشورهای دیگر داشتیم و باید آنها را بررسی کنیم. من برنامه های خودم را به فدراسیون ارائه دادم و به نظرم خیلی اردوهای متمرکز برآیند مثبتی نداشته است. از سوی دیگر باید در کنار حفظ ستاره ها پشتوانه سازی کنیم. باید تمرکز زیادی روی تیم های پایه داشته باشیم و به فکر آینده بسکتبال باشیم.


شاهین طبع در ادامه خاطرنشان کرد: جا دارد از آقای حاتمی تشکر کنم که مربی بادانشی هست و زحمات زیادی کشیده است. در بازی اول که ما به عراق باختیم، نه حامد را داشتیم و نه صمد. بنابراین دست حاتمی خالی بود.


وی در خصوص اینکه ممکن است مهدی کامرانی بعد از یک سال دوری از بسکتبال به تیم ملی دعوت شود، گفت: کار بازیکنان باتجربه و ستاره برای تماشاگران جذاب است اما راحت نیست. این تماشاگران برای دیدن من به سالن نمی آیند؛ بلکه برای دیدن ستاره ها می آیند. من هم با تمام سخت گیری که در کارهایم دارم، هیچ وقت فراموش نمی کنم که چه کسانی در افتخارات بسکتبال سهیم بودند. من با مهدی صحبت کردم و می دانم که او زانودرد دارد. تیم ملی یک امانت است و یک دوره من هستم و می روم. از نظر من اگر کامرانی می تواند به تیم ملی کمک کند، سن و سال در تیم ملی معنایی ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان