در چند سال اخیر گیاهان آپارتمانی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و دیگر کسی نیست که سانسوریا و برگ انجیری را نشناسد، و حالا دیگر همچون سبک‌های دکوراسیون داخلی هرساله توجه مردم به مدل‌های خاصی از گیاهان جلب می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا سبک‌های محبوب گیاهان آپارتمانی در سال 2018 را به شما معرفی کنیم.

جلوه‌های رنگی

هرچه از محبوبیت گیاهان آپارتمانی می‌گذرد، علاقه مردم به تنوع آنها بیشتر می‌شود و دیگر برگ‌های سبز ساده آنها را راضی نمی‌کنند. بنابراین امسال به گیاهانی با رنگ‌های خیره‌کننده نیاز دارید.

گیاهان آپارتمانی

یکی از گیاهانی که با رنگ‌ جذاب خود می‌تواند کامل کننده دکوراسیون منزل شما در سال 2018 باشد، رهوئو با نام انگلیسی Moses in the Cradle (موسی در گهواره) و نام علمی Tradescantia spathacea است. این گیاه با برگ‌های راه راه سبز، طلایی و بنفش خود، ظاهری دراماتیک و جالب توجه دارد. رهوئو را می‌توان در داخل و در فضای باز خانه کاشت و به راحتی از آن نگهداری کرد. این گیاه به نور کامل با سایه نسبی و بر اساس شرایط آب و هوایی به یک بار آبیاری در یک یا دو هفته نیاز دارد.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی

برگ‌های طرح‌دار

در معرفی دکوراسیون داخلی به سبک 2018 گفتیم که گیاهانی با برگ‌های طرح‌دار و شاد، امسال محبوب هستند. این گیاهان تحرک و زندگی را به فضای خانه می‌بخشند و شما را شاد می‌کنند.

گیاهان آپارتمانی

یکی از گیاهان زیبا با برگ‌های پر نقش و نگار، گیاه کالاته‌آ یا مارزنگی با نام علمی Calathea Lancifolia است. ویژگی منحصر به فرد این گیاه علاوه بر زیبایی‌اش این است که برگ‌هایش را در طول روز و شب بالا و پایین می‌برد (به همین دلیل به آن گیاه دعاخوان هم می‌گویند). بعضی از گونه‌های این گیاه پاسخگوی سبک قبلی هم هستند زیرا پشت برگ آنها به رنگ ارغوانی زیبایی آراسته شده است.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آبزی

اگر معمولاً در نگهداری از گیاهان موفق نیستید، به گیاهان آبزی فکر کنید زیرا دیگر نباید نگران آبیاری آنها باشید. این گیاهان جایگزین بسیار خوبی برای گیاهان آپارتمانی معمول هستند و می‌توانند در ظرف‌های شیشه‌ای زیبایی نگهداری شوند.

گیاهان آپارتمانی

یکی از گیاهان آبزی با نگهداری آسان که معمولاً در آکواریوم‌ها دیده می‌شود، گیاه شمشیری آمازون است که برگ‌های سبز روشن و ریشه‌ای قوی دارد. با یک بطری شیشه‌ای و مقداری سنگریزه می‌توان این اکوسیستم ساده را ساخت.

گیاهان آپارتمانی

درخت‌های میوه کوتوله

این درختان میوه زینتی برای نگهداری در اتاق مناسبند و همچنین وقتی هوای بیرون خوب باشد می‌توان آنها را در فضای باز نگهداری کرد.

گیاهان آپارتمانی

درخت لیموی زینتی با شکوفه‌هایی که در زمستان می‌دهند، بسیار زیبا است. همچنین بوی خیلی خوب آن و برگ‌هایی سبز و شادش در تابستان نظیر ندارند.

گیاهان آپارتمانی