معرفی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸

تلفنهای هوشمندی با سختافزار جدید اما ظاهری قدیمی!

معرفی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در کنگره جهانی موبایل 2018

تلفنهای هوشمندی با سختافزار جدید اما ظاهری قدیمی!

ساعت 8 و نیم یک شنبه شب (به وقت ایران) سامسونگ کنفرانس مطبوعاتی خود را در کنگره جهانی موبایل 2018 در بارسلون اسپانیا آغاز کرد؛ کنفرانسی که تقریباً چیز جدیدی برای عرضه کردن نداشت زیرا از مدتها پیش شایعات زیادی در مورد دو محصول پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، در فضای مجازی منتشر شده بود.

این دو محصول جدید سامسونگ که قرار است به عنوان تاپترین پرچمداران این برند در سال 2018 باشند با وجود برخورداری از امکانات سخت افزاری جدید ظاهری تکراری دارند که در واقع تکرار همان مدلهای گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس است.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در واقع چیزهای خیلی جدیدی ندارند و بیشتر همان امکانات مدل اس 8 سال گذشته ارتقا یافته و مشکلات برطرف شده است. البته، آن قدر هم عاری از ابتکار نیست. نوآوری امسال سامسونگ بیشتر در بخش دوربین و افزوده شدن امکانات نرم افزاری جالبی است که ممکن است برای بسیاری از کاربران شگفت انگیز باشد.
این دو گوشی طراحی بدنه آلومینیومی با روکش شیشه‌ای ضدآب، شیشه منحنی گوریلا و دیگر ویژگی‌های بارز نسل قبل را همچنان در خود حفظ کرده‌اند. سامسونگ حاشیه نمایشگر را کمی باریکتر کرده و بنابراین نسبت به گوشی‌های قبلی این خانواده جای انگشت کمتری وجود دارد که البته نامحسوس است.


تغییرات کوچک در طراحی شامل اسکنر عنبیه مخفی، اسکنر اثر انگشت در پایین نمایشگر و تعبیه بلندگوهای قوی مجهز به فناوری دالبی اتمس در پایین گوشی است.
صفحه نمایش Infinity Super AMOLED دوباره در این تلفن‌های هوشمند پرچمدار تکرار شده است و در هر دو وضوح Quad HD دارد. گلکسی اس 9 نمایشگر بزرگ 5٫8 اینچ و مدل گلکسی اس 9 پلاس از نمایشگر 6٫2 اینچ مثل سال گذشته برخوردار است. سامسونگ در این مراسم قول داده است که درست مثل نمایشگرهای OLED سیاهی عمیقتر و سفیدی روشنتری نسبت به قبل را در نمایشگرهایش میسر کند.
این دو تلفن هوشمند جدید با تراشه Exynos 9810 نیرو می‌گیرند اما نه در امریکای شمالی و چین. پردازنده هشت هست‌های SoC با یک جفت هسته نسل سوم Mongoose با سرعت 2٫9 گیگاهرتز و هسته چهارگانه Cortex0A55 با سرعت 1٫9 گیگاهرتز اجرا میشود. پردازشگر گرافیکی Mali-G72، 4 گیگابایت رم برای گلکسی اس 9 و 6 گیگابایت رم برای گلکسی اس 9 پلاس نیز از دیگر ویژگیهای بارز این دو تلفن هوشمند هستند.
نوبت به دوربین میرسیم که بیشترین تغییر را در این گلکسیهای سامسونگ به خود اختصاص داده است. در هر دو گوشی دوربین اصلی 12 مگاپیکسل است که اکنون دیافراگم متنوعی دارد. شما میتوانید بین دیافراگم f/1.5 و f/2.4 تغییر وضعیت دهید و هر کدام را که خواستید انتخاب کنید. تثبیت نوری تصویر (لرزشگیر) و فوکوس خودکار تشخیص حالت از نوع پیکسل دوگانه نیز در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دیده میشود. متأسفانه، فلاش LED امسال هم از نوع تکی است و ارتقا پیدا نکرده.
دوربین سلفی درست از گلکسی اس 8 دوباره تقلید شده و حسگر 8 مگاپیکسل با لنز f/1.7 و فوکوس خودکار دارد.
سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس یک دوربین ثانویه تله‌فوتو نیز دارد و دقیقاً همانی است که در نوت 8 به کار رفته است. این دوربین یک حسگر 12 مگاپیکسل با لنز f/2.4، تثبیت نوری تصویر و فوکوس خودکار با پیکسل دوگانه دارد.
هر دوی این محصولات جدید از فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کرده و با فرمت جدید HEVC فایلها را ذخیره می‌کنند. فیلمبرداری با حرکات آهسته (اسلوموشن) 720 پیکسل با سرعت 960 فریم در ثانیه در این دو گلکسی جدید شبیه همان قابلیتی است که سونی برای تلفن‌های پرچمدار اخیرش قرار داده. یک تفاوت بزرگ بین اکسپریاهای سونی و گلکسی اس 9 تشخیص خودکار رویداد است که دیگر با کمک این قابلیت هیچ صحنه و لحظه به یاد ماندنی را از دست نخواهید داد. فیلمهای حرکات آهسته در زمان کمتری نمایش داده میشوند و به 2 ثانیه رسیده است. در نهایت این که سامسونگ ویرایش سریع این کلیپها را میسر کرده و با یک کلیک میتوانید فایل گیف درست کنید.


بلندگوی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس AKG پیشرفته‌ای است که توسط هارمان تولید شده، از نوع استریو است و از فناوری دالبی اتمس پشتیبانی می‌کند. سامسونگ میگوید صدایی که از گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به گوش شما میرسد 40 درصد بلندتر از بلندگوی اس 8 است.
این دو تلفن هوشمند با اندروید اوریو و رابط کاربری جدید Grace UX اجرا می‌شوند. در گلکسی‌های امسال، برای اولین بار از ایموجیهای واقعیت افزوده، KNOX بهبودیافته و امنیت با اسکن هوشمند با بهره‌گیری از اسکنر عنبیه و باز کردن قفل با تشخیص چهره به صورت همزمان استفاده شده است.
باتری گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس ظرفیتی مشابه اس 8 و اس 8 پلاس دارد و تغییری نکرده است.
سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از ماه آینده به رنگ‌های مشکی، آبی، نوکمدادی و بنفش عرضه می‌شوند. گلکسی اس 9 با قیمت 739 پوند و گلکسی اس 9 پلاس به قیمت 869 پوند به فروش خواهد رسید.


مطالب بیشتر در مورد مشخصات فنی این محصولات، بررسی دقیقترشان و دموی هندزآن فوت‌وفن را در مطالب بعدی ما دنبال کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان