ماهان شبکه ایرانیان

پورشه به طور رسمی خودرو‌های بنزینی را از خط تولید خود خط زد!

کمپانی آلمانی پورشه در تابستان گذشته اعلام کرد که به دنبال رسوایی اخیر شرکت مادر این خودرو ساز یعنی کمپانی فولکس واگن در زمینه جعل جزئیات میزان آلایندگی محصولات این شرکت، به طور جدی در حال برنامه ریزی برای حذف کلی موتور‌های بنزینی از خط تولید خود می‌باشد

پورشه به طور رسمی خودرو‌های بنزینی را از خط تولید خود خط زد!

کمپانی آلمانی پورشه در تابستان گذشته اعلام کرد که به دنبال رسوایی اخیر شرکت مادر این خودرو ساز یعنی کمپانی فولکس واگن در زمینه جعل جزئیات میزان آلایندگی محصولات این شرکت، به طور جدی در حال برنامه ریزی برای حذف کلی موتور‌های بنزینی از خط تولید خود می‌باشد. خوشبختانه کمپانی پورشه به اندازه برند‌های دیگر فولکس واگن گروپ متکی بر موتور‌های بنزینی نیست اما این خودرو‌های بنزین سوز تا چند سال گذشته گزینه‌های محبوب خریداران به شمار می‌رفتند. اما حالا طبق گزارشی از وبسایت اتو کار، این کمپانی در نهایت تصمیم به حذف کلی خودرو‌های بنزین سوز خود گرفته که به گفته یک سخنگو علت تصمیم “تغییر جهت فرهنگی” مشتریان عنوان شده است.

از آنجاییکه اولین خودرو بنزینی این کمپانی 16 سال پیش وارد بازار شد و با در نظر گرفتن این که نسل سوم شاسی بلند جدید این خودرو ساز یعنی مدل کایِن به صورت بنزینی ارائه نمی‌گردد، این گزارش چندان غافلگیر کننده به نظر نمی‌رسد. از طرف دیگر آخرین مدل‌های بنزینی موجود در بازار خودرو اروپا مدل‌های ماکان S Diesel و پانامرا 4S Diesel می‌باشند که تولید هر دو خودرو متوقف شده است. پیش از این مدل‌های بنزینی پورشه در آمریکا نیز به نفع استراتژی برقی سازی جدید این شرکت کنار کشیده‌اند. وبسایت اتو کار در ادامه اشاره می‌کند که حذف تکنولوژی خودرو‌های بنزینی در کمپانی پورشه به یک “ به روز رسانی نرم افزاری دیگر” که هنوز جزئی از یک “ مذاکره در حال پیشرفت با مقامات” می‌باشد نیز مرتبط است.

به احتمال زیاد کمپانی پورشه به این نتیجه رسیده است که موتور‌های بنزینی این خودرو‌ها ارزش مهندسی دوباره را نداشته و در نتیجه تصمیم به پیروی از استاندارد‌های جدید تست WLTP گرفته است. بعلاوه با در نظر گرفتن کاهش تقاضای مشتریان این تصمیم به لحاظ تجاری نیز منطقی به نظر می‌رسد. از آنجاییکه خودرو‌های بنزینی تنها 15 درصد از مجموع فروش جهانی پورشه را در سال گذشته شامل می‌شود، بدون شک این خودرو ساز بدون وجود موتور‌های بنزینی قادر به ادامه کار خود خواهد بود. این کمپانی همچنین تا بحال موتور‌های خاص خود را توسعه نداده و در عوض برای تامین نیاز خود به شرکت مادر خود متکی بوده است. در حقیقت طبق گزارشات این خودرو ساز برای جبران هزینه‌های مربوط به موتور‌های بنزینی و جمع آوری دوباره بعضی از این موتور‌ها به دلیل بروز مشکل، از کمپانی آئودی درخواست پرداخت هزینه 234 میلیون دلاری به عنوان غرامت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان