ماهان شبکه ایرانیان

«گزینه بعد پخش از طریق اینترنت است»؛

اولتیماتوم سازمان لیگ فوتبال ایران به صدا و سیما برای حق پخش

سازمان لیگ فوتبال به سازمان صدا و سیما تا ۲۰ اسفند ۹۷ مهلت داد برای امضای قرارداد و پرداخت حق پخش اقدام کند؛ در غیر اینصورت مسابقات به صورت اینترنتی پخش می‌شود.

اولتیماتوم سازمان لیگ فوتبال ایران به صدا و سیما برای حق پخش

به گزارش خبرگزاری مهر، 16 مدیرعامل باشگاه های لیگ برتری امروز در سازمان لیگ با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ نشستی به درخواست باشگاه ها برگزار کردند.

در پایان این نشست تصمیمات زیر اتخاذ شد:

در تاریخ 7 اسفند 96 جلسه ای در حضور مدیران باشگاه های فوتبال در محل سازمان لیگ در خصوص درآمدزایی منعقد گردید و از آنجا که فوتبال به عنوان ‏پدیده مثبت اجتماعی همایش های بزرگ نیروهای جوان را در ورزشگاه ها سبب می شود لذا جهت کمک به مطلوبیت روحی جوانان درآمدزایی آن مدنظر ‏است، لذا این اتفاق نظر وجود دارد که باید اعتبارات متعارف مالی برای کمک به این ورزش به شیوه های معمول و منطقی در اختیار باشگاه ها قرار گیرد. که ‏پرداخت حق پخش تصاویر تلویزیونی در تمام کشورها مرسوم است و باشگاه ها انتظار دارند که به ازای پخش تصاویر تلویزیونی از هر رسانه ای مبالغی را دریافت ‏نمایند تا گردش امر فوتبال در کشور تضمین شود. در این راستا اشاره می شود که یکی از الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه ای ‏باشگاه های فوتبال ایران اطمینان از دریافت حق پخش تلویزیونی است و فقدان آن اساساً امر حرفه ای سازی برای باشگاه های ایران را متوقف می کند.‏

از آنجا که تلاشهای طولانی حوزه فوتبال برای دریافت حق پخش تا کنون تاثیرگذار نبوده است. لذا ضمن بحث و تبادل نظر، تصمیمات زیر اتخاذ گردید که ‏سازمان لیگ فوتبال موظف به انعقاد قرارداد از تاریخ 20 اسفند 96 جهت اجرا در سال 97 می باشد.‏

1- استیفای حقوق فوتبال ایجاب می نماید که سازمان لیگ برای پخش تصاویر تلویزیونی کلیه راه های قانونی متصوره را پیگیری نموده و با عقد قرارداد، کلیه ‏تصاویر تلویزیونی مسابقات را از طریق مطلوب برای متقاضیان پخش نماید و در این راستا اولویت اول ما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که تا تاریخ ‏‏20 اسفند 97 سازمان لیگ فرصت دارد با این مجموعه به توافق برسد تا حقوق ناشی از پخش این تصاویر برابر آئین نامه ای که بعداً مصوب خواهد شد بین ‏باشگاه ها تقسیم نماید و در صورت عدم توافق یا استنکاف صدا و سیما، گزینه بعدی پخش تصاویر تلویزیونی از طریق اینترنت یا دیگر متقاضیان خرید حق پخش ‏است.‏

2- در صورت انعقاد قرارداد با هر گزینه ای کلیه حقوق ناشی از محتوی، تکرار مجدد مسابقه، مصاحبه ها و تفاسیر در اختیار طرف قرارداد مذکور بوده و پخش ‏و استفاده غیر هماهنگ شده و بدون قرارداد با تشکیلات فوتبال در فضای خارج از قرارداد از طریق قضایی پیگیری شود.‏

3- برابر تصمیم هیئت رئیسه کلیه اهالی فوتبال اعم از بازیکنان، داوران، مربیان، کادر پزشکی، تدارکات، مدیران و اعضای محترم مجمع عمومی که عضویت ‏فدراسیون را دارند فقط می توانند در برنامه های صوتی و تصویری طرف قرارداد پخش مسابقات شرکت نمایند و حضور آنها در  سایر برنامه های تشکیلاتی که ‏فاقد قرارداد با سازمان لیگ می باشند، عدول از الزامات فدراسیون بوده و قابل طرح در کمیته اخلاق می باشد.‏

4- با توجه به صعود تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی روسیه، حقوق و انحصار تبلیغ از هر حیث در اختیار فدراسیون فوتبال است و هر گونه ‏تبلیغ در رسانه ها، بیلبوردها و فضای مجازی دارای قابلیت پیگیری قانونی است و سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال می توانند از طریق امور حقوقی خود ‏موضوع را واخواهی نماید. ‏

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان