برای اولین بار خودرو تسلا مدل S توانست در بازارهای اروپایی به فروش بیشتری نسبت به برندهای لوکس این قاره دست پیدا کند. براساس گزارشی از Automotive news، تسلا مدل S در سال 2017 فروش بیشتری نسبت به مرسدس بنز کلاس S و بیامو سری 7 داشته است. آئودی یکی دیگر از برندهای مطرح اروپایی در زمینه خودروهای لوکس بوده که موفق به شکست شرکت تسلا نشده است.
در گذشته شاهد چنین موضوعی در بازار ایالات متحده آمریکا بودهایم ولی این اولین باری محسوب میشود که تسلا موفق به انجام چنین کاری در بازارهای اروپایی شده است. فروش سالیانه خودرو تسلا مدل S در بازارهای اروپایی رشدی 30 درصدی را تجربه کرده است. تسلا در سال 2017 موفق به فروش 16132 اتومبیل مدل S در اروپا شده است.
براساس گزارش یکی از شرکتهای تحلیلکننده بازار، JATO Dynamics، مرسدس بنز کلاس S که البته در حال حاضر نسخه کاملا برقی از آن معرفی نشده، در سال 2017 رشد 3 درصدی فروش را در بازار اروپا تجربه کرده و میزان 13359 دستگاه در این قاره فروخته است. شرکت بعدی فعال در این حوزه بیامو بوده که فروش محصولات سری 7 آن کاهشی 13 درصدی را تجربه کرده و در سال 2017 فروشی معادل 11735 دستگاه داشته است.
در آمریکا شرکت تسلا موفق به فروش 28800 خودرو مدل S در سال 2017 شده که بالاتر از فروش 16275 دستگاه کادیلاک XTS است. در راستای فروش بالاتر تسلا در بازارهای اروپایی، یکی از تحلیلگران JATO Dynamics اعلام کرده است:
فروش بالاتر تسلا یک زنگ خطر برای تولیدکنندگان سنتی خودرو محسوب میشود چراکه تسلا توانسته شرکتی همانند مرسدس بنز را در قاره خود شکست دهد.
هماکنون شرکتهای اروپایی در حال توسعه محصولات خود برای رقابت با اتومبیلهای تسلا هستند. برای مثال شرکت پورشه دارای خودروی Mission E بوده که اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی روانه بازار میشود.
جگوار نیز از اولین خودرو کاملا برقی خود با نام i-Pace در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی میکند. آئودی درنظر دارد با معرفی خودرو SUV برقی خود، E-Tron، به مبارزه با تسلا مدل X بپردازد. انتظار میرود مرسدس بنز از نسخه کاملا الکتریکی کلاس S نیز در سال 2020 رونمایی کند.