ماهان شبکه ایرانیان

ریچارد یو مدیرعامل هوآوی: پایان بسیاری از سازندگان موبایل نزدیک است

ریچارد یو مدیر عامل بخش محصولات مصرفی هوآوی روز گذشته در بارسلون اسپانیا به روی استیج رفت تا از تازه ترین محصولات این شرکت شامل نسخه جدیدی از Matebook و چند تبلت جدید رونمایی کند.

ریچارد یو مدیرعامل هوآوی: پایان بسیاری از سازندگان موبایل نزدیک است

ریچارد یو مدیر عامل بخش محصولات مصرفی هوآوی روز گذشته در بارسلون اسپانیا به روی استیج رفت تا از تازه ترین محصولات این شرکت شامل نسخه جدیدی از Matebook و چند تبلت جدید رونمایی کند.

او در خلال صحبت هایش اظهار داشت که شرکت های فعال در حوزه ساخت تلفن های هوشمند باید برای باقی ماندن در عرصه رقابت سرمایه گذاری های سنگینی انجام دهند و از آنجایی که تنها شمار معدودی از این شرکت ها می توانند درآمدزایی کنند انتظار می رود که این صنعت عاقبت به سمت یکی شدن پیش برود.

ریچارد یو در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: هر شرکتی که در تاریخ ده ساله صنعت تلفن هوشمند کمتر از ده درصد بازار را از آن خود کرده باشد در حال زیان دهی است.

هواوی جایگاه سوم جهانی را از نظر تولید موبایل در اختیار دارد

لازم است اشاره کنیم که هم اکنون هوآوی جایگاه سوم جهانی را بعد از سامسونگ و اپل در میان تولید کنندگان مطرح موبایل در اختیار دارد و طبق اعلام موسساتی نظیر IDC و Strategy Analytics در سه ماهه چهارم سال مالی قبل توانسته 10.2 درصد از این بازار را از آن خود کند.

وی صحبت هایش را اینطور ادامه داد:

در آینده تنها سه تا چهار فروشنده می توانند در این صنعت باقی بمانند و شاید این تعداد کمتر از چهار باشد. او به این نکته اشاره کرد که مدتی است شرکت های کوچک تر چینی در حال حل شدن در این بازار هستند و به زودی تعداد بیشتری از آنها ناپدید می شوند. به گفته او این شرکت ها پول کافی برای سرمایه گذاری در حوزه های تحقیق و توسعه، بازاریابی و برندینگ ندارند تا نامشان را در سطح جهانی مطرح کنند.

ریچارد یو گفت: اگر سهم بازارتان کمتر از ده درصد باشد آنگاه دیگر سودزایی ندارید. سهم بیشتر از ده درصد یعنی دخل تان با خرج تان یکی است و بالغ بر 15 درصد یعنی از این راه درآمد دارید.

وی اشاره کرد که کسب و کار موبایل هوآوی در سال اخیر سی درصد رشد داشته و امسال این رشد حتی سریع تر هم می شود. به گفته او هوآوی می تواند امسال یا سال آینده نامش را به عنوان بزرگ ترین سازنده موبایل در دنیا مطرح کند و جایگاه نخست جهانی را به دست آورد.

البته باید یادآور شویم که روز گذشته هیچ موبایل جدیدی توسط این شرکت معرفی نشد و در مقابل آنطور که چینی ها اعلام کرده اند پرچمدار آتی شان با نام P20 قرار است ماه آینده در رویدادی جداگانه در پاریس رونمایی شود و در آنجا یو قصد دارد پرده از نوآوری هایی «بزرگ و جسورانه» در زمینه تکنولوژی دوربین کنار بزند.

یو همچنین خاطرنشان کرد که نخستین موبایل پشتیبانی کننده از نسل پنجم شبکه های مخابراتی هوآوی در سه ماهه سوم یا چهارم امسال به بازار می آید و به احتمال زیاد این دستگاه به خانواده میت تعلق دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان