بسیاری از مردم از کاربرد رنگ‌های تیره در دکوراسیون منزل، به خصوص در دیوارها خودداری می‌کنند. اما باید به یاد داشته باشید که رنگ‌های غنی و تیره همیشه باعث تاریک شدن فضای شما نمی‌شوند، بلکه با کاربرد درست آنها می‌توان به فضای اتاق گرما و حسی دراماتیک بخشید. در ادامه مطلب درباره کاربرد رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی بیشتر بخوانید.

کلید استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی داخلی، انتخاب آگاهانه درجه مناسبی از رنگ و نمایش درست آن در اتاق است. انتخاب رنگ مناسب یک هنر است. شما نه تنها باید به حس و حالی که آن رنگ در فضا ایجاد می‌کند توجه کنید، بلکه باید به کاربردی بودن آن در هر نقطه از فضا آگاه باشید.

دکوراسیون با رنگ تیره

ابتدا به میزان ورود نور طبیعی و اینکه از کجا وارد فضا می‌شود، توجه کنید: به صورت مستقیم از پنجره، به صورت غیرمستقیم از درب ورودی و یا اصلاً وارد نمی‌شود.

دکوراسیون با رنگ تیره

اگر نور طبیعی زیادی در اتاق وجود دارد، با رنگ‌آمیزی دیوارها به درجات مختلف رنگ‌های خاکستری، آبی، بنفش و یا حتی سیاه می‌توان فضای ملایم و خوشایندی را ایجاد کرد. در واقع هرچه مقدار نور فضا بیشتر باشد، شما می‌توانید در کاربرد رنگ‌های تیره دست و دلبازتر باشید.

دکوراسیون با رنگ تیره

اگر تصمیم به استفاده از رنگ تیره در دیوارها گرفتید، بهتر است آن را با کفپوشی با رنگ روشن سِت کنید تا فضا را متعادل کند. اگر امکان تغییر کفپوش وجود ندارد، از یک فرش رنگی بهره بگیرید. اگر همین الان هم کفپوش رنگ روشن دارید، دیوارهای تیره می‌توانند چهارچوب فضا را مستحکم‌تر نشان دهند.

دکوراسیون با رنگ تیره

حتی می‌توانید یک دیوار یا قسمتی از دیوار را به رنگ تیره درآورید، مثلاً فضای بالای اِزاره را در اتاق غذا خوری مشکی کنید.

دکوراسیون با رنگ تیره

اگر از دیوارهای تیره رنگ خوشتان نمی‌آید یا نور طبیعی کافی در فضا ندارید، می‌توانید از مبلمان تیره استفاده کنید و یا یک عنصر مهم خانه مثل شومینه را با رنگی تیره قاب کنید.

دکوراسیون با رنگ تیره