مجموعه شعر «خاطرات مه‌آلود» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب شعر «خاطرات مه‌آلود» سروده نگین عدالت‌مهر که از سوی انتشارات «آوای کلار» به چاپ رسیده، در فرهنگسرای شفق در تهران برگزار خواهد شد.

مجموعه شعر «خاطرات مه‌آلود» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم، به همراه کتاب «خاطرات مه‌آلود»، از تابلوی نقاشی طرح جلد این کتاب نیز که نسرین هادیان آن را کار کرده، رونمایی خواهد شد. طرح جلد این کتاب بنا به عرف معمول، در بدو امر با نرم افزارهای گرافیکی کار نشده بلکه ابتدا به شکل کاملاً دستی این ایده به صورت نقاشی آبستره اجرا و بعد با نرم‌افزار گرافیکی مجلد شده است.

نگین عدالت مهر درباره اجرای چنین ایده‌ای گفت: یکی از دلایلی که چاپ کتاب «خاطرات مه‌آلود» پنج سال به طول انجامید، همین مسئله بود؛ در واقع ایده‌آل من این نبود کتاب را به شکلی ارائه کنم مثل آنچه در بازار کتاب به چشم می‌خورد. طبیعتاً دید مالی هم نداشتم؛ بنابراین هدف، تفاوت از تمام جهات بود.

بر اساس این گزارش، این تابلو بنا به ایده علی شجاع، خطاط و تایپوگراف، توسط نسرین هادیان برای شاعر کشیده شده تا از روی ابعاد واقعی، عکس گرفته و به عنوان طرح جلد مورد استفاده قرار گیرد و در مراسم رونمایی کتاب «خاطرات مه آلود» از این تابلو که به ابعاد 120 در 185 کار شده است نیز رونمایی خواهد شد.

نسرین هادیان، نقاش این تابلو نیز در این باره گفت: نقاشی «خاطرات مه‌آلود» بر اساس شعری از کتاب «خاطرات مه آلود» نوشته نگین عدالت‌مهر به تصویر کشیده شد. من تصورم را در این چند جمله نوشته‌ام که: «زندگی پر از خاطره است. و من پر از خاطرات مه‌آلود. اثر خلق‌شده، خاطرات مه‌آلود من است که در گوشه‌ای از زمان متوقف شده. رنگ‌های تاثیرگذار بر زمینه خاکستری؛ خاکستری که پر از رنگ است اما بی‌تفاوت».

همچنین مکمل اثر خلق شده، حروفی از ابداعات علی شجاع است که روی طرح جلد کار شده است.

این مراسم ساعت 18 روز جمعه 11 اسفند با حضور جمعی از اهالی از ادبیات مانند حمیدرضا شکارسری، غزل تاجبخش، بهمن زدوار، پوریا گل‌محمدی، مجتبا رمضانی، صابر سعدی‌پور و... در فرهنگسرای «شفق» برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر