ماهان شبکه ایرانیان

فیات-کریسلر به دردسر افتاده؟

پیشرانه‌های دیزلی فیات-کرایسلر به‌طور کامل بازنشسته نخواهند شد زیرا شاهد حضور آن‌ها در خودروهای تجاری خواهیم بود. موضوع جالب اینکه این کمپانی تنها خودروساز بزرگ اروپاست که با رشد فروش محصولات دیزلی خود در سال ۲۰۱۷ مواجه شدند. ۴۰.۶ درصد از کل محصولات فروخته شده فیات-کرایسلر در اروپا از نوع دیزلی بوده و رشد ۰.۲ درصدی را ثبت کرده‌اند.

پس از رسوایی دیزل گیت خودروسازان بیشتری پیشرانه‌های دیزلی را کنار گذاشته و روی توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی تمرکز کرده‌اند و البته محصولات بنزینی نیز پاک‌تر شده‌اند. به نظر می‌رسد فیات-کرایسلر نیز با حذف پیشرانه‌های دیزلی از تمامی خودروهای سفارشی خود همین روش را در پیش می‌گیرد. البته این تصمیم فوراً اجرایی نخواهد شد. منابع نزدیک به این کمپانی گفته‌اند پیشرانه‌های دیزلی محصولات سواری فیات-کرایسلر تا سال 2022 کنار گذاشته خواهند شد.

فیات-کریسلر ، قربانی جدید بحران دیزلی‌ها
اگرچه این گروه خودروسازی پاسخی رسمی به اخبار منتشر شده نداده اما باور بر این است که تصمیم یاد شده به عنوان بخشی از برنامه 4 ساله کمپانی گرفته شده است. این روزها ساخت پیشرانه‌های دیزلی که با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه همخوانی داشته باشند سخت است به همین دلیل است که روز به روز خودروسازان بیشتری روی پیشرانه‌های الکتریکی شده و بنزینی نوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. دلیل دیگر آینده تیره و تار پیشرانه‌های دیزلی کم شدن تقاضا برای آن‌ها در اروپا است. سهم محصولات دیزلی در اروپا با کاهش 8 درصدی به 43.8 درصد رسیده است. ذکر این نکته هم بد نیست که به خاطر قوانین تست جدید خودروها کارشناسان تخمین می‌زنند هزینه‌های توسعه پیشرانه‌های دیزلی هماهنگ با این تست‌ها حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت.

اما پیشرانه‌های دیزلی فیات-کرایسلر به‌طور کامل بازنشسته نخواهند شد زیرا شاهد حضور آن‌ها در خودروهای تجاری خواهیم بود. موضوع جالب اینکه این کمپانی تنها خودروساز بزرگ اروپاست که با رشد فروش محصولات دیزلی خود در سال 2017 مواجه شدند. 40.6 درصد از کل محصولات فروخته شده فیات-کرایسلر در اروپا از نوع دیزلی بوده و رشد 0.2 درصدی را ثبت کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان