ماهان شبکه ایرانیان

زمین‌های عجیب و غریب فوتبال در تایلند

محله خلونگ توئی در شهر بانکوک، محله‌ای پرتراکم و شلوغ است که در آن‌جا کمتر زمین خالی برای بازی کردن بچه‌ها پیدا می‌شود

زمین فوتبال

محله خلونگ توئی در شهر بانکوک، محله‌ای پرتراکم و شلوغ است که در آن‌جا کمتر زمین خالی برای بازی کردن بچه‌ها پیدا می‌شود. اما این ماجرا باعث نشده که تلاشی در این زمینه انجام نشود. کمی خلاقیت و نوآوری باعث شده تا اتفاق جالب و نادری در این شهر رخ دهد و پروژه‌ای پیاده سازی شود که با اتحاد جوانان شهر انجام می‌پذیرد. نام این پروژه، به تنهایی گویای همه چیز است: "زمین‌های عجیب و غریب فوتبالی".
زمین فوتبال

از آنجا که فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزشها در کشور تایلند است،کودکان و جوانان تایلندی، از جمله جوانان پایتخت‌نشین که در شهر بانکوک زندگی می‌کنند، عاشق فوتبال بازی کردن هستند؛ ولی گستردگی فضاهای شهری  و متراکم بودن بیش از حد ساختمان‌ها، باعث شده که ساخت یک زمین فوتبال طبق ابعاد استاندارد در شهر بانکوک امری غیر ممکن باشد. از همین رو مقامات شهری و مسئولان آژانس CR Worx با به کارگیری کمی خلاقیت، زمین‌های فوتبالی را در زمین‌های مرده و غیرکاربردی در محله‌های مختلف بانکوک ساخته‌اند که به شکل‌های عجیب و غریبی هستند. یعنی زمین‌های فوتبال در شهر بانکوک، برخلاف زمین‌های فوتبال درسرتاسر دنیا که به شکل مستطیل و با ابعادمشخصی ساخته می‌شوند، نیستند و به اشکال و فرم‌های مختلفی ایجاد شده‌اند.

زمین فوتبال

در واقع مسئولان با بهره گیری از فضاهای خالی بین ساختمانها، زمین‌های فوتبال غیرمعمولی را ساخته‌اند تا در آنها جوانان بتوانند فوتبال بازی کنند. قوانین مورد استفاده در مسابقات فوتبال در این زمینها، همان قوانین رایج و مرسوم است و به عنوان مثال ضربات کرنر هم مثل قوانین کرنر در فوتبال معمولی است. تنها تفاوت موجود این است که حرکات رو به جلو در فوتبال در بانکوک معنایی ندارد. ایده اصلی این است: "به فضا فکر کنید" و هدف این است که از فضاهایی که قابل استفاده و کاربردی نیستند به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

زمین فوتبال


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان