فراری ۴۸۸ پیستا : قدرتمند‌ترین فراری هشت سیلندر تاریخ!

بعد از تصاویر منتشر شده روز گذشته، مدل قدرتمند ۴۸۸ پیستا رسما پیش از نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد

فراری 488 پیستا : قدرتمند‌ترین فراری هشت سیلندر تاریخ!

بعد از تصاویر منتشر شده روز گذشته، مدل قدرتمند 488 پیستا رسما پیش از نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. همانطور که انتظار می‌رفت این رقیب پورشه 911 GT2 RS، سریع‌تر و به طور قابل توجهی سبک وزن‌تر از مدل مرسوم 488 GTB است که این در حالیست که در این خودرو شاهد به ارث رسیدن بسیاری اجزای استفاده شده در همتای این خودرو یعنی فراری مسابقه‌ای فوق العاده 488 Challenge هستیم. اگر نام خاص این خودرو برای شما هم تعجب آور است باید گفت که “پیستا” در زبان ایتالیایی به معنی “مسیر” بوده و “ بطور مستقیم تجلیلی از میراث بی‌نظیر فراری در ورزش خودرو‌های موتوری” می‌‌باشد.

جانشین سری خاص هشت سیلندر فراری که شامل مدل‌های 360 Challenge Stradale، 430 Scuderia و 458 Speciale، اکنون 90 کیلوگرم نسبت به مدل 488 GTB سبک‌ وزن‌تر بوده و وزن خشک این خودرو را به رقم تاثیر برانگیز 1280 کیلوگرم می‌رساند. فراری 488 پیستا که در حال حاضر قدرتمند‌ترین موتور هشت سیلندر تاریخ برند فراری را در اختیار دارد، “بیشترین افزایش قدرت موتور تا به امروز را در یک خودرو سری خاص ارائه می‌دهد.” این خودرو که مجهز به یک موتور 3٫9 لیتری V8 توربو دو قلو است دارای 50 اسب بخار قدرت، بیشتر از مدل مرسوم 488 GTB بوده و اکنون با خروجی قدرت 710 اسب بخار مساوی با مک لارن 720S قرار می‌گیرد.

این خودرو همچنین با داشتن 7 پوند فوت گشتاور بیشتر نسبت به GTB، در مجموع 568 پوند فوت گشتاور ارائه می‌دهد. این سوپر اسپورت فوق العاده که دارای سرعت اوج 211 مایل بر ساعت است، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) به 2٫85 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 124 مایل بر ساعت تنها به 7٫6 ثانیه نیاز دارد. این اعداد و ارقام فوق العاده نشان می‌دهند که فراری در حال وقت تلف کردن نیست. به عنوان مقایسه،‌ مدل 488 GTB با سرعت اوج 205 مایل در ساعت در 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت و در 8٫3 ثانیه به سرعت 124 مایل در ساعت می‌رسد. اگر فکر می‌کردید که مدل 488 GTB یک سوپر اسپورت با صدایی فوق العاده است باید گفت که به ادعای فراری کیفیت صدا و شدت آن در مدل 488 پیستا در تمامی دنده‌ها و در تمامی سر‌عت ها بالاتر است.

فراری همچنین تجربه گسترده خود در زمینه ورزش خودرو‌های موتوری را برای افزایش عملکرد آیرودینامیک این خودرو در پیست مسابقه و در جاده اعمال کرده است. قسمت جلویی این خودرو مجهز به یک S-Duct الهام گرفته شده از خودرو‌های فرمول وان و دیفیوزر‌های جلویی با زاویه شیب دار برای افزایش نیروی Downforce می‌باشد. اسپویلر عقبی نیز نسبت به قبل بالاتر و بلندتر بوده و دارای یک شکل بهینه‌ شده‌تر است. این اجزای بکار رفته شده در 488 پیستا نه تنها ظاهر این خودرو را به طور مناسبی جذاب‌تر می‌کند بلکه نیروی Downforce را نیز در مقایسه با مدل 488 GTB، 20 درصد افزایش می‌دهد. این خودرو همچنین برای بالا بردن کیفیت تجربه رانندگی به آخرین تکنولوژی فراری مجهز است که شامل Side-Slip Angle Control 6 E-Diff3، F1-Trac، سوسپانسیون magnetorheological، و Ferrari Dynamic Enhancer می‌شود.

پیستا همچنین اولین خودرویی است که از تکنولوژی FDE که یک سیستم با قابلیت تنظیم خودکار میزان فشار ترمز بر روی کالیپر‌ها می‌باشد، استفاده می‌کند. فراری 488 پیستا در ششم مارس در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی جهانی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر