معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است

اهواز - معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ قرآنی و برخاسته از آموزه های دینی بسیار ضروری است.

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کنگره ملی شهید حبیب شریفی راد و 305 شهید فرهنگی خوزستان که در تالار اجتماعات امام خامنه ای اهواز برگزار شد، عنوان کرد: برای باقی ماندن در مسیر انقلاب و شهادت باید ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم؛ یکی از بهترین راه های زنده نگه داشتن آرمان های بالای شهدا، برگزاری یادواره ها و بزرگداشت ها است.

کاظمی گفت: مقام معظم معظم رهبری فرمودند، گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهیدان از خود شهیدان کمتر نیست، به همین دلیل بر اساس منویات مقام معظم رهبری نباید بگذاریم که غبارهای فراموشی به عمد بر روی خاطره های شهدا بنشیند.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ قرآنی و برخواسته از آموزه های دینی، بسیار ضروری است؛ بنابراین یکی از مأموریت های وزارت آموزش و پرورش بر همین اساس هدف گذاری شده و به همین منظور برنامه های بسیاری تدوین و در حال پیگیری برای اجرا هستند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیمه کننده این نظام است، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا سیره و رفتار شهیدان در زندگی ما جاری شود. رمز بقا و حفظ انقلاب اسلامی ایران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی با تأکید بر فرهنگ ساده زیستی بیان کرد: در این زمان بزرگترین مشکل جامعه بی توجهی به این فرهنگ است و بیشترین آسیب ها از این طریق وارد می شود. باید تواضع و فروتنی در اخلاق را بیش از پیش گسترش و به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری از وجود روحیه شهادت طلبی در میان جوانان ایرانی که در فرای مرزهای این کشور از آرمان های مقام معظم رهبری و امام راحل دفاع می کنند، ادامه داد: فرهنگ مدیریت جهادی، خدمت گزاری بی منت به مردم شایسته و لایق در صحنه انقلاب، اقامه نماز اول وقت، فرهنگ عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر همه باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تقویت شوند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در موضوع سیاست باید به امام اقتدا کرد و کاری به خط و خطوط گروه ها نداشته باشیم. حفظ روحیه توان دفاعی کشور، اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل بیگانگان باید جز اهداف مهم مسئولان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب توان ایستادگی در مقابل دشمنان را دارند و در همین راستا باید شهید حججی ها را در کشور تربیت  کرد. دشمنان انقلاب اسلامی با حمله نظامی، جنگ نیابتی، تحریم اقتصادی، محدود سازی قدرت نظامی و موشکی متوسل و شکست خورند؛ اما امروز با سلاح جنگ نرم به سراغ زندگی جوانان آمده و اندیشه ها و افکار و قلب جوانان و نوجوانان این سرزمین را نشانه گرفته و نقطه آسیب پذیری انقلاب همین بحث است.

کاظمی ادامه داد: تضعیف آموزه های دینی، از بین بردن سبک زندگی اسلامی و حمله به رکن رکین انقلاب اسلامی (مقام معظم رهبری) از دیگر برنامه های دشمنان انقلاب است. بنابراین همه باید تلاش کنیم به سهم خود راهی که شهیدان ایجاد کردند، با سلامت در اختیار نسل بعد قرار دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان