فراتر از یک استیشن کاربردی؛ معرفی نسل جدید ولوو V۶۰

روند تغییرات محصولات ولوو همچنان ادامه دارد. یکی پس از دیگری این کمپانی سوئدی طراحی خودروهایش را در داخل و خارج بدنه دچار دگرگونی می کند و ولوو V۶۰ نیز از این این قاعده مستثنی نمانده است.

فراتر از یک استیشن کاربردی؛ معرفی نسل جدید ولوو V60

روند تغییرات محصولات ولوو همچنان ادامه دارد. یکی پس از دیگری این کمپانی سوئدی طراحی خودروهایش را در داخل و خارج بدنه دچار دگرگونی می کند و ولوو V60 نیز از این این قاعده مستثنی نمانده است.

مدل 2019 خودروی V60 مانند سایر مدل های جدید ار پلتفرم SPA ولوو بهره می برد و انتظار می رود سطح بالایی از ایمنی را با خود همراه داشته باشد.

برخلاف بسیاری از بازار ها که از پیشرانه های بنزینی، هایبریدی و دیزلی بهره خواهند برد، ولوو برای بازار آمریکا تنها دو مدل بنزینی T5 FWD و T6 AWD را در نظر دارد. تریم T5 از پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربو به قوای 250 اسب بخار و 349 نیوتون متر گشتاور بهره می برد که به چرخ های جلو منتقل می شوند.

تریم گران قیمت تر T6 به سامانه چهار چرخ متحرک مجهز بوده و 316 اسب بخار و 400 نیوتون متر را از پیشرانه 4 سیلندر مجهز به سوپرشارژ و توربوشارژش می گیرد.

از ابتدای آغاز فروش، برای اروپا دو مدل هایبریدی عرضه خواهند شد که گمان می کنیم یکی از این دو مدل مدتی پس از عرضه V60 به بازار آمریکا نیز راه پیدا کنند. از این بین تریم قوی تر T8 با 390 اسب بخار توان دارای سیستم محرکه مشابه برادر اس یو وی خود یعنی XC60 است. اما سیستم محرکه PHEV جدید ولوو که برای اولین بار با نسل V60 جدید از آن پرده برداشته شدهT در تریم T6 قرار خواهد گرفت و توان تولید 240 اسب بخار به صورتی ترکیبی را دارد.

سیستم فرمان از سامانه کمکی الکتریکی و تعلیق خودرو به کمک میل تعادل در محور جلو و سامانه مولتی لینک در عقب بهره می برد که سواری و رانندگی نرمی را پدید می آورند.

V60 جدید با بهره گیری از خطوط تیز بدنه، چهره تهاجمی و سود بردن از امضا جدید ولوو در طراحی چراغ های جلو به نام چکش تور بیشتر از هر زمانی به برادر بزرگترش، V90، شبیه شده است. V60 جدید در ابهاد رشد نسبتاً زیادی را تجربه کرده و فضای دلباز تری را در کابین برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

در درون کابین داشبورد جدید دو رنگ از جنس چرم مصنوعی و صندلی هایی از جنس چرم و پارچه طرح دار در دسترس هستند. V60 جدید سامانه های امنیتی و رفاهی خود را از خویشاوند بزرگترش به امانت گرفته که در این میان می توان به سیستم اینفوتینمنت جدید با نمایشگر تبلت مانند Sensus اشاره کرد که جایگزین سیستم از مد افتاده نسل قبل شده است.

این سیستم از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند و دارای قابلیت اتصال به اینترنت نسل چهارم است. سیستم های امنیتی استاندارد عبارتند از ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت پیشگیری از برخورد به عابرین و سایر خودرو، کروز کنترل تطبیق پذیر؛ سامانه های حفظ خطوط هنگام رانندگی، هشدار برای خودروهای عبوری از عقب و ترمزهای اتوماتیک به صورت آپشنال عرضه خواهند شد.

ولوو همچنان اطلاعاتی در مورد تاریخ فروش و قیمت گذاری بروز نداده اما به این مورد اشاره داشته که این خودرو از سرویس های مخصوص ولوو بهره خواهد برد؛ بدین وسیله خریداران با پرداخت مبلغی ثابت در هر ماه از بیمه و سرویس رایگان بهره می برند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان