فرادید؛ مدل 2018 رنو کپچر با برخی اصلاحات ظاهری و امکاناتی جدید در شرف ورود به ایران است اما آیا این خودرو شانسی در مقابل رقیب شیرنشان دارد؟ پر پیداست که 2008 قیمتی ارزانتر، موتور قدرتمندتر و هندلینگی بهتر دارد ولی خب اتومبیل پرفروش رنو هم کم ویژگی خوب ندارد.
به گزارش فرادید، رنو سال 97 را با انبوهی خبر، مدل جدید و اتفاق شروع خواهد کرد. از شروع یک ماراتن نفسگیر برای ورود به پروسه تولید مستقل در کارخانه بن رو ساوه تا حفظ سهم بازار خود در بخش وارداتیها، عرضه نسل جدید رنو مگان و بستن احتمالی خطوط تولید تندر90. این بین در بخش کراس اوورهای کامپکت رنو در تلاش است تا علیرغم وجود انبوهی از رقبا، همچنان با کپچر به جنگ رقبای خود برود.
بازار کراساوورهای کوچک در ایران پیوسته در حال رشد است و رنو هیچ علاقهای به خروج از این بخش ندارد مخصوصا که در ماههای آینده خریداران با انتخابهای بیشتری روبرو خواهند شد. برای مثال ما اخیرا شاهد رونمایی تازهواردهایی چون تویوتا سی-اچآر و پژو 2008 بودهایم در حالیکه بازار به زودی به استقبال هیوندای کونا و احتمالا فولکس تی-راک خواهد رفت.
همهی این محصولات تا مدل موفقی مثل رنو کپچر را شکست دهند اما خوشبختانه دست رنو پر است. بدترین خبر برای این رقبا این است که کپچر همچنان پرفروشترین مدل کلاس خود در اروپا است در عین حال رنو نسخه فیس لیفت کپچر را با تغییراتی کوچک به میدان فرستاده تا در برابر تویوتا، پژو، سانگیانگ و هوندا کم نیاورد.
در فیسلیفت 2018 سه رنگ جدید برای مشتریان ایرانی در نظر گرفته شده ضمنا موتور نیز تا 205 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. همچنین چراغهای جلوی بازبینی شده کپچر را هماکنون میتوان بهصورت تمام LED سفارش داد. همچنین لامپهای روز روشن الایدی نیز به شکل C تعبیه شدهاند که شمهای از طراحی مگان جدید را نشان میدهند اما در بخش پایینی و داخل سپر جای گرفتهاند.
تریم جلوپنجره کرومی، ورودی هوای بزرگ شده، رکابهای جدید و درب پشتی بازنگری شده از سایر تغییرات این خودرو هستند. همچنین رنگهای بیشتر بدنه و سقف باعث شخصیسازی بیشتر کپچر میشوند. در داخل کابین داشبوردی و رودری های دو رنگی را میبینیم که به حس تجمل کابین افزودهاند. آپشن سقف پانورامیک جدید به روشن شدن و جادارتر نشان دادن کابین کمک میکند. مواد بکار رفته در کابین از نوع نرم بوده و کیفیت بهتری دارند.
خوشبختانه لیست تجهیزات خودرو حتی در مدل پایه هم افزایش یافته است.
نسخههای اروپایی فعلا به تجهیزاتی چون عملکرد پارک خودکار جدید، سیستم صوتی بوس و سیستم اطلاعات سرگرمی آر-لینک مجهز هستند. این سیستم همچنین با رادیو دیجیتال DAB و اندروید اتو به خریداران تحویل میشود. کابین کپچر مشابه نسخههای جدید رنو کلیو است. همچنین پلتفرم این دو خودرو نیز مشابه هم بوده اما همانند قبل تعدادی از تجهیزات جدید به افزایش کاربردی بودن این خودرو کمک کردهاند.
یک نیمکت عقب کشویی به مالکان اجازه میدهد تا فضای صندوق یا پا را افزایش دهند و از سویی محفظههای زیادی برای قرار دادن اشیا وجود دارد. مدلهای اروپایی از داشبورد کشویی کابینت مانندی سود میبرند که در مدل سنیک جدید دیده میشود. از نظر سواری و هندلینگ، کپچر فیس لیفت شده بیش از آنکه هیجانی و درگیر کننده باشد مناسب و کافی باقی مانده است. ناهمواریهای کوچک به خوبی جذب میشوند اما دست اندازهای بزرگتر باعث انتقال لرزشهای بیشتر به کابین میشوند. احتمال دارد از ابتدای سال 97 مدل 2018 کپچر با قیمتی 140 میلیونی روانه بازار داخلی شود.