ماهان شبکه ایرانیان

سردیس سرلشکر مصطفی اردستانی رونمایی می‌شود

سردیس سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرهنگسرای تهران رونمایی خواهد شد.

سردیس سرلشکر مصطفی اردستانی رونمایی می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22، ویژه برنامه «تا اوج آسمان» به منظور تجلیل از مقام شامخ شهید سردار سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی و رونمایی از سردیس این شهید برگزار خواهد شد. در این برنامه  امیر سرتیپ دوم حسن سیفی دستیار فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان ارتش و رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران  سخنرانی خواهند کرد.


خلبان شهید مصطفی اردستانی در سال 1328 در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان ورامین متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین گذراند و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 به خدمت سربازی اعزام شد سرلشکر خلبان، شهید اردستانی، در طول جنگ تحمیلی، همواره داوطلب مأموریت‌های مشکل بود و بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد.

بدون شک او با انجام دادن 400 پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و 1724 ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید که چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت تا سرانجام در تاریخ 73/10/15 بر اثر سانحه هوایی، به همراه فرمانده  نیروی هوایی، سرلشکر شهید منصور ستاری و چند تن دیگر از همرزمانش، به آروزی دیرینه‌اش رسید و به لقاء معبود پیوست.


 این برنامه 13 اسفند در سرای محله شهرک دانشگاه شریف  واقع در بلوار شهید اردستانی  برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان