حضور درخشان و چشمگیر سامسونگ در MWC ۲۰۱۸

آیا می‌دانید در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ چه حرف‌هایی زده شد و طی روزهای برگزاری نمایشگاه چه خبرهایی به گوش رسید؟ با ما در فوت‌وفن همراه باشید تا شما را در جریان همه اخبار قرار دهیم.

حضور درخشان و چشمگیر سامسونگ در MWC 2018

آیا می‌دانید در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2018 چه حرف‌هایی زده شد و طی روزهای برگزاری نمایشگاه چه خبرهایی به گوش رسید؟ با ما در فوت‌وفن همراه باشید تا شما را در جریان همه اخبار قرار دهیم.

در همین ابتدا، بهتر است بدانید که سامسونگ امسال در کنگره جهانی موبایل 2018 هیاهوی زیادی به پا کرد و کنفرانس مطبوعاتی خود را در بارسلون اسپانیا به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا مزین کرد.

امسال هم مثال سال‌های دیگر اصحاب رسانه چشم انتظار معرفی تلفن هوشمندی زیبا و متفاوت از خانواده کهکشانی گلکسی سامسونگ بودند؛ خانواده‌ای که چند سالی است هم پرچمدارانش و هم میان رده‌هایش حسابی نبض بازار موبایل را در سرتاسر دنیا به دست گرفته‌اند و روز به روز بر سهم جهانی آنها افزوده می‌شود.

چیزی که بیش از همه در این مراسم توجه مخاطبان را به خود جلب کرد قابلیت‌های جدید دوربین برای این تلفن‌های هوشمند پرچمدار بود. دموهایی که با صدای خیلی بلند در همان آغاز مراسم پخش شد، می‌توانست حاکی از آن باشد که این محصول نسبت به نسل قبلی خود صدایی قدرتمندتر دارد. در واقع، حوزه‌ای که همیشه گوشی‌های هوشمند سامسونگ، حتی پرچمدارانش، در آن ضعف داشتند این بار می‌تواند در حکم برگ برنده در رقابت با سایر محصولات باشد. علاوه بر این، مضمون ویدئوهای تبلیغاتی نیز به خوبی می‌توانست نشان دهد که هر چیزی که تا کنون غیر ممکن بوده از حالا به بعد دیگر با این محصولات جدید به واقعیت خواهد پیوست.

وقتی دی.جِی کُه، رئیس بخش ارتباطات موبایل سامسونگ، به روی صحنه کنفرانس آمد، اول از همه در مورد اینترنت اشیا صحبت کرد و مجموعه‌ای از لوازم خانگی سامسونگ و خانه هوشمند مجهز به اینترنت اشیا سامسونگ را به نمایش گذاشت.

آقای دی.جی در این مراسم اعلام کرد که اینترنت اشیا در لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و حتی خانه هوشمند سامسونگ به زودی مجهز به قابلیت‌ها و امکانات جدیدی خواهند شد اما این امکانات تنها زمانی معنا خواهند گرفت و ملموس می‌شوند که در دست مشتریان باشد. همین گفته نشان می‌دهد که سامسونگ می‌خواهد کاری کند که اینترنت اشیا به تلفن‌های هوشمند نیز راه پیدا کند و همه جا در دسترس باشد.

آقای دی.جی تاریخ را ورق زد و گفت: «وقتی به دهه 1990 برمی‌گردیم و نگاهی به اولین تلفن‌های سامسونگ می‌اندازیم، به خوبی می‌توانیم تفاوت را با محصولات امروز درک کنیم. تلفن‌هایی که سال 2005 تولید شده‌اند و 13 سال از تولد آنها می‌گذرد، در عصر کنونی تلفن‌های هوشمند امروز، گویی به دوران ماقبل تاریخ تعلق دارند و بسیار قدیمی هستند زیرا سرعت پیشرفت فناوری در این سال‌ها بسیار بالا بوده است. این روزها تکنولوژی بسیار پیچیده شده است و برای ساده کردن آن باید گام‌های زیادی برداشته شود. بسیاری از کاربردهای تلفن‌های هوشمند نیز دست‌نخورده و بلااستفاده مانده است؛ کاربردهایی که بدون شک می‌توان آنها را با تلفن‌های جدید گلکسی سامسونگ به منثه ظهور رساند.»

سامسونگ بر این عقیده است که می‌توان از تلفن‌های هوشمند به عنوان کنترل از راه دور برای نظارت بر عملکرد خانه متصل و هوشمند، لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری استفاده کرد و آن‌ها را یک هاب مرکزی برای سنجش سلامت کاربران دانست. بنابراین، این روزها یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی یک ضرورت برای تمامی لوازم مصرفی به حساب می‌آید؛ ضرورتی که می‌تواند پیچیدگی فناوری را تسهیل کرده و آن را در اختیار مشتریان گذارد.

رئیس بخش موبایل سامسونگ در ادامه به این نکته اشاره کرد که تلفن همراه یعنی ثبت لحظات حساس و اشتراک‌گذاری آنها؛ آن هم زمانی که نسل رسانه‌های اجتماعی شیوه برقراری ارتباط را در میان انسان‌ تغییر داده است.

پس بدین ترتیب، وقتی قرار به اشترا‌گذاری لحظات به یادماندنی باشد، دوربینی که بتواند در همه شرایط، حتی در نور کم، تصویر خوبی ثبت کند یک معیار اصلی خواهد بود و این روزها همین معیار عامل برد یا باخت تلفن‌های همراه در بازار به شمار می‌رود.

آقای دی.جی اعلام کرد که در این مراسم تصمیم دارد تلفن هوشمندی را معرفی کند که تمام نیازهای شما را پاسخگو باشد و همان طوری تصویر را ثبت کند که شما دنیا را نگاه می‌کنید؛ اینجا بود که سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رسماً معرفی شدند.

وقتی ویدئوهایی از معرفی این دو محصول پرچمدار پخش شد، در نگاه اول شاید حضار تفاوت چندانی با مدل‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس حس نکردند؛ به جز این که حاشیه بالا و پایین نمایشگر Infinity Display سامسونگ باریک‌تر شده و حسگر اثر انگشت به پایین دوربین انتقال پیدا کرده است؛ جایی که ممکن است شکایت کاربران را به دلیل تماس تصادفی با لنز دوربین و چرب شدن آن در اثر لمس انگشت به همراه داشته باشد.

وقتی مدیر ارشد بازاریابی محصولات موبایل سامسونگ، جاستین دنیسن، به روی صحنه آمد اول از همه از نمایشگر گلکسی اس 8 و نوت 8 تعریف و تمجید کرد و گفت نمایشگر گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نیز مانند همان نسل قدیم است؛ منحصر به فرد و متفاوت نسبت به هر چیزی که در بازار وجود دارد و فراتر از استانداردهای موجود است. حتی آن قدر متمایز و نوین که در آن از تورفتگی جدیدی که همه تلفن‌های هوشمند امروز در پی آن هستند خبری نیست.

در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس اسکن هوشمند نیز معرفی شد که ترکیبی از اسکنر عنبیه و تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی است. سامسونگ همیشه امکانات متنوعی را برای باز کردن قفل گوشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

جاناتان وانگ، مدیر بازاریابی محصول در شرکت سامسونگ، دوربین گلکسی اس 9 را پیشرفته‌ترین و برترین دوربین موجود در صنعت تلفن همراه اعلام کرد. همان طور که می‌دانید چشم می‌تواند با کمک تنگ و گشاد شدن مردمک خودش را با شرایط نوری متفاوت تطبیق دهد. اکنون، سامسونگ با تعبیه دو دریچه دیافراگم در دوربین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دقیقاً به همین هدف دست پیدا کرده است؛ یعنی در شرایط نوری مختلف دیافراگم عوض می‌شود و دیافراگمی که گسترده‌تر است برای ثبت تصاویر در محیط تاریک و دیافراگم کوچک‌تر برای ثبت تصاویر در محیط‌های روشن به کار می‌رود. از دیگر امتیازات دوربین این است که خود دوربین می‌تواند 4 برابر اطلاعات بیشتری در مورد تصویر را پردازش کند.

قابلیت جدید دیگر Super Slow Motion است که شبیه پرچمدار اکسپریای سونی در سال گذشته به نظر می‌رسد. در تلفن‌های هوشمند و جدید سامسونگ فیلمبرداری حرکات آهسته یا اسلوموشن از 260 فریم به 960 فریم در ثانیه تحول پیدا کرده که یک پیشرفت اساسی و بزرگ در این زمینه به شمار می‌رود زیرا افزوده شدن کوچکترین ثانیه‌ در تصاویر حرکات آهسته امتیاز بزرگی به حساب می‌آید. حتی وقتی که فیلم‌های آهسته ثبت شد می‌توان به آن موسیقی اضافه کرد یا ویدئو را به عنوان گیف به اشتراک گذاشت.

خوشبختانه، برای گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ کارت حافظه میکرو اس.دی تعبیه شده است که می‌توان به راحتی و در صورت نیاز حافظه را به ظرفیت بالاتر ارتقا داد.

دوربین مدل گلکسی اس 9 پلاس هم لنز گسترده دارد و هم لنز تله‌فوتو به همراه کلی امکانات دیگر که در گلکسی اس 9 نیز وجود دارد.

برخورداری از رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیز یکی از امتیازات ویژه در این دو پرچمدار گلکسی سامسونگ است.

خانم ارین ویلیس، مدیر ارشد بازاریابی کانالی سامسونگ، وقتی روی صحنه آمد از ایموجی و واقعیت مجازی حرف زد. وقتی که کمی از مشخصات این قابلیت بیشتر صحبت کرد، حضار را به یاد انیموجی‌های رقیب بزرگ سامسونگ یعنی اپل انداخت. این بار سامسونگ سعی کرده دست به ابتکار بزند و انیموجی‌های اپل و بیتموجی‌هایش را با هم ترکیب کند و به طرز هوشمندانه‌ای ایموجی‌های واقعیت مجازی را ایجاد کند.

البته، این فناوری کمی متمایزتر است زیرا از چهره به صورت سه‌بعدی نقشه‌برداری می‌کند تا کاراکتر شخص کاربر شکل ایموجی سه‌بعدی بسازد. ایموجی‌های واقعیت مجازی سامسونگ را می‌توان در مدل‌های مو، عینک، لباس، رنگ پوست و خیلی چیزهای متفاوت دیگر شخصی کرد و به راحتی با هر تلفن هوشمند دیگر از هر برند دیگری به اشتراک گذاشت.

سامسونگ با مشارکت دیسنی شخصیت‌های میکی ماوس، مینی ماوس و انیمیشن شگفت‌انگیزان را نیز به عنوان ایموجی‌های واقعیت مجازی به گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس افزوده است.

مسئله مهم دیگری که در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ به آن پرداخته شد قابلیت ترجمه فوری متن بود. برای استفاده از این قابلیت بی‌نظیر خیلی راحت می‌توانید برنامه دوربین را باز کنید و دوربین را به سمت متنی که به زبان بیگانه نوشته شده است بگیرید. خواهید دید که متن به زبان مورد نظر و آشنای شما فوراً و به سرعت ترجمه می‌شود.

این قابلیت با ترجمه ماشینی گوگل (Google Translate) نیرو می‌گیرد. بنابراین، لازم نیست عکس بگیرید زیرا این فناوری در خود دستگاه تلفن هوشمند گلکسی شما تعبیه شده است. اگر برنامه Samsung Health را داشته باشید، با گرفتن تصویر غذایی که می‌خواهید بخورید می‌توانید تعداد کالری‌های آن را محاسبه کنید. شاید دیگر بتوانید امیدی برای لاغری و تناسب اندام داشته باشید!

بیکسبی (Bixby)، دستیار صوتی و اختصاصی سامسونگ، اکنون به دوربین منتقل شده است. حالا شما می‌توانید از خودتان عکس سلفی بگیرید و انواع آرایش مجازی را امتحان کنید تا تلفن هوشمندتان به شما بگوید که چه مواد آرایشی را بخرید؛ چیزی شبیه فیلترهای اسنپ چت اما فقط برای آرایش.

مارک نوتون، مدیر مجموعه محصولات سامسونگ، از قابلیت‌های جدید بلندگوی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سخن گفت و به این نکته مهم اشاره کرد که این دو محصول اکنون بلندترین صدا را در خانواده گلکسی‌های سامسونگ دارند. وقتی صدای پرواز یک هواپیما در کنفرانس مطبوعاتی تست شد قدرت باورنکردنی بلندگوها حضار را شگفت‌زده کرد. این بلندگوها در گلکسی اس 9 اکنون با فناوری دالبی اتمُس (Dolby Atmos) همراه خواهند شد. نکته جالب دیگر وجود سوکت هدفون در پایین گوشی بود که بر خلاف شایعات حذف نشده است.

تلفن‌های هوشمند گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسل آینده تلفن‌های هوشمند خواهند بود که به شارژ سریع بی‌سیم مجهز هستند.

آقای ای سوک چانگ، رئیس نرم‌افزار و هوش مصنوعی سامسونگ، در این مراسم در مورد واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی صحبت کرد و سامسونگ را پیشروی رقبای دیگری در زمینه این فناوری‌های جدید دانست.

به گفته آقای چانگ، محصولات جدید و پرچمدار سامسونگ در بیشتر کشورهای دنیا شامل امریکا به تراشه کوالکوم اسنپدراگون 845 مجهز خواهند بود. علاوه بر این، سامسونگ با ارائه خدمات و نرم‌افزارهایی نظیر Samsung Pay، Samsung Health و Bixby قصد دارد شما به تلفن هوشمندتان به چیزی فراتر از یک تلفن همراه بنگرید.

سامسونگ به امنیت گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نیز اهمیت داده و فناوری اسکن هوشمند را برای این دو محصول جدید به ارمغان آورده است. این قابلیت امنیتی به طور پیش فرض یا بر روی اسکن عنبیه یا اسکن چهره تنظیم شده اما بر حسب شرایط متنوع نور، شما می‌توانید امکانات امنیتی متفاوتی را به اسکنر اثر انگشت بیفزایید.

نسخه جدیدی از داک دسکتاپ DeX سامسونگ نیز که سال گذشته با گلکسی اس 8 معرفی شد نیز در این کنفرانس به نمایش درآمد. این داک جدید با نسل قبلی خود کمی متفاوت بود و شما می‌توانید گوشی تلفن هوشمندتان را روی آن بخوابانید نه این که آن را در حالت ایستاده روی داک قرار دهید. بنابراین، می‌توانید از دکس سامسونگ به عنوان پد لمسی یا صفحه کلید نیز استفاده کنید.

سامسونگ در مراسم کنگره جهانی 2018 ثابت کرد که پای خود را از سخت‌افزار، امنیت، سیستم‌ عامل، برنامه‌های کاربردی پایه و خدمات فراتر گذاشته و درها را به روی دنیای جدیدی به نام هوش مصنوعی گشوده است.

با این که سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس ارزان نیستند اما خوشبختانه، به گرانی آیفون ایکس یا آیفون 10 هم نخواهند بود.

بازی بزرگ سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی بسیار جالب خواهد بود. در بخش نرم‌افزاری می‌توان گفت که سامسونگ جنگ سیستم عامل را باخت و ترجیح داد منحصراً بر اندروید تکیه کند اما تلفن‌های اندرویدش با قابلیت‌های هوشمند برگ برنده‌ این برند در سودآوری بیشتر به شمار خواهند رفت. سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس زندگی شما را ساده‌تر، سالم‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

و اما نکته مهم و قابل توجه برای کاربران ایرانی: پیش فروش این دو پرچمدار جدید سامسونگ از روز پنج‌شنبه 10 اسفندماه همراه با هدایایی ویژه در ایران آغاز می‌شود. جدیدترین گوشی‌های سری اس سامسونگ در سه رنگ مشکی، خاکستری تیتانیوم و رنگ جدید بنفش یاسی با قیمت 3 میلیون و 895 هزار تومان برای گلکسی اس 9 و 4 میلیون و 395 هزار تومان برای گلکسی‌ اس 9 پلاس پیش فروش می‌شوند.

نتیجه‌گیری فوت‌وفن از حضور سامسونگ در MWC 2018 این است که…

در مجموع، می‌توان از کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2018 به این نتیجه رسید که در دو گلکسی جدید عکاسی در نور کم بهبود یافته، ایموجی‌های واقعیت مجازی افزوده شده، حاشیه‌های نمایشگر در بالا و پایین باریک‌تر شده و حسگر اثر انگشت به زیر دوربین انتقال پیدا کرده است. نمی‌توان گفت که این به روز رسانی‌ها بسیار متفاوت و جنجالی است اما قطعاً امکاناتی که ارائه شده مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

بله، همان طور که می‌بینید این گوشی بسیار شیک و زیباست و در دست گرفتنش کلاس خاصی دارد. به نظر ما که هر کس می‌خواهد از هوش مصنوعی، اندروید و خدمات گوگل بیشترین بهره را ببرد، راهی به جز انتخاب سامسونگ گلکسی اس 9 یا گلکسی اس 9 پلاس نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان