ماهان شبکه ایرانیان

هیولای شرقی قاره سبز را یکدست سفید کرد!

لحاف سفیدی از برف سرتاسر اروپا را پوشاند؛ گزارش تصویری از یخبندان شوکه‌کننده قطبی در اروپا.

هیولای شرقی قاره سبز را یکدست سفید کرد!

لحاف سفیدی از برف سرتاسر اروپا را پوشاند؛ گزارش تصویری از یخبندان شوکه‌کننده قطبی در اروپا.

 

جبهه خروشانی از هوای فوق‌العاده سرد و منجمدکننده که از شرق زمین به سمت غرب حرکت کرده کشورهای اروپایی را با افت بالای 10 درجه دمای هوا در حالت انجماد فرو برده است. این جبهه سنگین هوای سرد اصطلاحاً هیولای شرقی (Beast from the East) نام گرفته و بیشتر قسمت‌های اروپا را با بارش‌های سنگین برف سفیدپوش کرده است.

در اثر این سرمای بی‌سابقه، 24 نفر کشته شدند. گستردگی این موج منجمدکننده هوا به حدی است که طوفان‌های برفی و یخی را تا جنوب به سمت دریای مدیترانه راهی کرده است؛ بدون شک می‌توان گفت که آب و هوای قطب در این هفته گرم‌تر از اروپا بوده است.

با این که دمای منجمدکننده هوا تا اواخر این هفته به حالت عادی بازخود گشت، اما هنوز هم مردم در حال جدال با سرما هستند و می‌خواهند هر طور شده خودشان را گرم کنند؛ مخصوصاً شهرها و کشورهایی که سال‌هاست برف ندیده‌اند.

شدت بارش برف و یخبندان آن قدر وحشتناک است که جریان عادی زندگی مردم اروپا و هم چنین تردد خودروها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی را مختل کرده است. هر چند برای آنهایی که مدت‌هاست برف ندیده‌اند بهترین فرصت برای برف بازی و لذت بردن از سرسره بازی روی برف است اما کار و کاسبی‌های زیادی در کشورهای ایتالیا، انگلیس، سوییس، کرواسی، چک، روسیه، اتریش، صربستان، آلمان، اسپانیا، فرانسه، هلند، آلبانی، سوئد و مناطق دیگر کساد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان