ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – V برای ویتامین C [قسمت بیست و دوم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته‌بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده‌ی محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدام برایتان مضر است؟ پاسخ همه‌ی این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته‌بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده‌ی محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدام برایتان مضر است؟ پاسخ همه‌ی این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

این قسمت الفبای مراقبت از پوست به معرفی فواید ویتامین C برای پوست می‌پردازد. همه‌ی ما می‌دانیم که خوراکی‌های حاوی ویتامین C مثل لیمو برای پوست معجزه می‌کنند. اما در این مطلب از فواید محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C مطلع می‌شوید.

ویتامین C چیست؟

فواید ویتامین سی برای مراقبت از پوست

ویتامین C یکی از ویتامین‌هایی است که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود و یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست است. از این ویتامین در اشکال مختلف استفاده می‌شود که شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین آن‌ها اسید اسکوربیک است. سایر اشکال ویتامین C که در تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شوند، عبارتند از: منیزیم آسکوربیل فسفات، پالمیتات اسکوربیل و آسکوربات تتراهگزیلدسیل. 

ویتامین C چه کاربردهایی دارد؟

ویتامین C بخاطر خواص آنتی‌اکسیدانی در تولید محصولات پوستی استفاده می‌شود. این یعنی در محافظت از پوست دربرابر آسیب‌های محیطی کاربرد دارد. به همین خاطر یکی از بهترین گزینه‌ها باری استفاده مداوم و روزانه است. ویتامین C بخاطر خواص ضدپیری و سفیدکنندگی هم استفاده می‌شود و معمولاً برای افزایش تاثیرگذاری با سایر ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیب می‌شود. از ترکیب طبیعی در محصولات مختلف با غلظت‌های متفاوت استفاده می‌شود؛ از کمتر از یک درصد در مرطوب‌کننده ها و سرم‌های پوستی تا بیست درصد در محصولات پوستی درمانی.

ویتامین C چه فواید و مضراتی دارد؟

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است و تحقیقات نشان داده غلظت‌های پایین و تا 0.6 درصد به محافظت از پوست دربرابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. همچنین پوست را صاف می‌کند، رنگ پوست را روشن می‌کند و با آسیب‌های محیطی که می‌توانند به ساختار پوست آسیب بزنند، مبارزه می‌کند. همین سه فایده ویتامین C را به یکی از ترکیبات ضدپیری موثر تبدیل کرده است. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی ویتامین C – و سایر آنتی اکسیدان‌ها – آسیب‌پذیری آن دربرابر نور و هوای مستقیم است. به همین خاطر محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C نباید داخل شیشه قرار بگیرند. همیشه محصولاتی را انتخاب کنید که بسته‌بندی مات و مقاوم در برابر نفوذ هوا داشته باشند. 

ویتامین C در کدام محصولات موجود است؟

ویتامین C بیشتر در محصولات پوستی درمانی و محصولاتی که باید روی پوست بمانند – مثل سرم‌ها، تونرها و مرطوب‌کننده‌ها – یافت می‌شود. توصیه ما این است که یک محصول حاوی ویتامین C خوب انتخاب کنید و هر روز صبح از آن برای محافظت از پوست دربرابر آلودگی‌های محیطی استفاده کنید. 

منبع: Vogue


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان