مهمترین خبرهای اجتماعی ایسنا در آخرین یکشنبه دی

ادامه برف و باران در رزوهای پایانی دی ماه، اعلام آخرین تغییرات نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک، تمهیدات شهرداری حرم امام برای مراسم شب هفت آیت الله هاشمی، نگاهی به اما و اگرهای اهدای عضو، درخواست یکی از قزبانیان اسیدپاشی اصفهان از دو وزیر، جدیدترین خبرها از گواهینامه مشمولان غایب و... از جمله مهمترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا، در ۲۶ دی ماه بودند.

مهمترین خبرهای اجتماعی ایسنا در آخرین یکشنبه دی

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا امروز یکشنبه تا این ساعت 55 خبر تهیه و منتشر کرده است که بخشی از آنها تیتروار و کوتاه در پی می آید و از طریق کلیک بر روی عناوین قابل دسترسی هستند:

اجاره‌نشینی دومین پارلمان کشور تا کی؟ در حالی که شورای عالی استان‌ها که از آن به عنوان دومین پارلمان کشور پس از مجلس شورای اسلامی یاد می‌کنند به چهارمین سال از دوره چهارم وارد شده است و همه مسئولان بر لزوم بهره بیش از پیش از جایگاه این نهاد عمومی تاکید می‌کنند اما این شورا هنوز ساختمان ثابتی برای برگزاری اجلاس‌های عمومی و استقرار دبیرخانه خود ندارد.

خبرگزاری ایسنا، در گزارشی با عنوان انتظار برای نجات «نفَس» + فیلم به تشریح جزییات اهدای عضو، چگونگی بروز مرگ مغزی و ضرورت‌های رسانه‌ای اهدای عضو پرداخته است. در این گزارش دکتر کتایون نجفی‌زاده،‌ مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اعلام می‌کند که اعلام می‌کند که اکنون بیش از 25000 نفر در لیست انتظار پیوند حضور دارند و روزانه هفت تا 10 نفرشان را به دلیل نرسیدن عضو پیوندی از دست می‌دهیم.

درخواست «سهیلا جورکش» از ظریف و هاشمی، سهیا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان، این روزها در شرایطی حساس قرار دارد و آنطور که مادر وی می‌گوید: سهیلا باید برای ترمیم شبکیه چشم چپ، به خارج از کشور اعزام شود، بنابراین از مسئولان به ویژه وزرای بهداشت و خارجه درخواست داریم تا مساعدت‌های لازم را در این باره به عمل آورند.

بروز "سرطان اخلاقی" با استفاده نادرست از فضای مجازی/خلاء فوق‌برنامه‌ها در ساعات عصرگاهی مدارس، وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد بالنده نمی‌تواند در برابر مسائل روز نسل آینده بی‌تفاوت باشد گفت: ساماندهی امور تربیتی فرزندان امروز به تنهایی از خانواده‌ها بر نمی‌آید و کار بسیار تخصصی شده است.

وی افزود: اکنون با گسترش استفاده از فضای مجازی مواجهیم. فضای مجازی بسیار پیچیده و آموزش نحوه برخورد با آن تخصصی شده است. در این میان  مدرسه است که بار سنگینی بر دوش دارد و باید تخصص داشته باشد تا آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد کاهش یابد. دانش آموزان براحتی می‌توانند با پیام معلم در برابر این آسیب‌ها مصونیت یابند؛ معلم است که می‌تواند به دانش آموزش بگوید اگر در فضای مجازی از خود مراقبت نکند ممکن است "سرطان اخلاقی" بگیرد. ما در برابر دانش آموزان وظیفه داریم.

سال گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی امکان دریافت گواهینامه رانندگی بدون تعیین تکلیف سربازی را مصوب کردند، اما همچنان این قانون که شمار زیادی از مخاطبان ایسنا پیگیر آن بوده اند، اجرایی نشده است، موضوعی که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی آخرین وضعیت آن را تشریح کرده است. بر این اساس می‌توانید با کلیک بر روی لینک جدیدترین خبرها از گواهینامه مشمولان غایب، گفت‌وگوی ایسنا با سردار تقی مهری در این زمینه را بخوانید.

یکی از اخبار  امروز گروه اجتماعی ایسنا به یکی از موضوعات مناقشه‌برانگیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی یعنی طرح عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها پرداخته و سوالی را مبنی بر اینکه کارتن‌خواب‌ها می‌توانند در مورد عقیم‌سازی خود تصمیم بگیرند؟ مطرح کرده است. در این باره عباس دیلمی‌زاده، مدیرعامل موسسه تولد دوباره با انتقاد از طرح مساله‌ای چون «عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها»، طرح چنین مسائلی را ناشی از تضعیف برنامه‌های کاهش آسیب در کشور دانست و گفت: تاکنون برای کسانی که در خیابان هستند چه اقدامی صورت گرفته؟ غیر از آنکه همواره سعی داشتند کارتن‌خواب‌ها را به اجبار به مراکز درمان اجباری ببرند، بدون آنکه امکانت رفاه اولیه را برای آنها فراهم کنند.

از اصلاح آیین‌نامه قانون تسهیل ازدواج جوانان چه خبر؟، ناصر صبحی، مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال دریافت پیشنهادات دستگاه‌های عضو کمیسیون تخصصی ازدواج در زمینه اصلاح قانون تسهیل ازدواج جوانان هستیم و قصد داریم اواخر ماه جاری یا نیمه اول بهمن ماه جلسه مشترکی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کنیم و پیشنهادات خود را در اختیار آنان بگذاریم.

داوود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تاکید بر ارتقای جایگاه سازمان هواشناسی در بین مردم و مسئولان اظهار کرد: اخیرا سازمان هواشناسی در شورای عالی مدیریت شهرسازی گزارشی در مورد تاثیر بلندمرتبه سازی در آلودگی هوا ارائه کرد.

پرهیزکار با بیان اینکه در بحث مدیریت شهری، آلودگی هوا، باران‌های اسیدی و تابش UV که در بهداشت عمومی تاثیر دارد و همچنین در بحث بلندمرتبه سازی از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده می‌شود ادامه داد: اینها موضوعات روز کشور است که بخش‌های مختلف از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده می‌کنند. متن کامل این خبر با کلیک بر روی لینک بلندمرتبه سازی و تاثیر منفی آن در تهویه هوا قابل دسترسی است.

برف و باران ادامه دارد، احد وظیفه،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت بارش باران و برف در کشور طی امروز و فردا، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از روز سه‌شنبه خبر داد.

وی افزود: وی افزود: روز دوشنبه 27 دی، بارش پراکنده برف و باران در برخی نقاط مرکز، شرق و جنوب رخ خواهد داد و از بعدازظهر به تدریج از میزان ابرناکی و بارش در این نواحی نیز کاسته شده و سامانه فوق از اواخر وقت از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

اقبال شاکری، رئیس کیمته عمران شورای شهر در مورد آخرین تغییرات نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با تصویب لایحه تعیین نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک قیمت هزینه‌های عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک تهران، برای خودروهای شخصی با 10 درصد و برای خودروهای دولتی با 15درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین شده است گفت: قیمت تردد هر روز در طرح ترافیک برای خودروهای مجاز روزانه 3300 تومان است که احتساب هزینه عوارض به صورت پلکانی خواهد و در سه بازه از یک روز تا 90 روز، از 91 روز تا 190 روز و از 191 روز تا 290 روز با افزایش مواجه خواهد شد. متن کامل این خبر با کلیلک بر روی لینک آخرین تغییرات نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک اعلام شد قابل دسترسی است.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید اجتماعی ایسنا عبارت است از:

بارش برف و کولاک شدید در روسیه + عکس

جدیدترین خبرها از گواهینامه مشمولان غایب

کارتن‌خواب‌ها می‌توانند در مورد عقیم‌سازی خود تصمیم بگیرند؟

انتظار برای نجات «نفَس» + فیلم

درخواست «سهیلا جورکش» از ظریف و هاشمی

انتهای پیام

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان