ماهان شبکه ایرانیان

اپل در سال ۲۰۱۷ بیشترین سهم را از بازار ساعت های هوشمند داشت

درست برخلاف بازار موبایل های هوشمند که طی سال گذشته میلادی دچار کاهش ۰.۵ درصدی عرضه شد، آمار پوشیدنی هایی که در سال کامل ۲۰۱۷ و نیز سه ماهه پایانی همین سال روانه بازار شدند رکوردشکن بوده است.

اپل در سال 2017 بیشترین سهم را از بازار ساعت های هوشمند داشت

درست برخلاف بازار موبایل های هوشمند که طی سال گذشته میلادی دچار کاهش 0.5 درصدی عرضه شد، آمار پوشیدنی هایی که در سال کامل 2017 و نیز سه ماهه پایانی همین سال روانه بازار شدند رکوردشکن بوده است.

به گفته موسسه آماری IDC، طی سه ماهه پایانی 2017 میزان عرضه پوشیدنی های هوشمند با رشد 7.7 درصدی از 35.2 میلیون به 37.9 میلیون دستگاه رسیده است. از طرف دیگر مجموعاً 115.4 میلیون دیوایس در سال 2017 به بازار عرضه شده که رشد چشمگیر 10 درصدی نسبت به 104.6 میلیون سال 2016 را به همراه داشته.

اطلاعات IDC نشان می دهد که برای نخستین بار، طی سه ماهه پایانی 2017 اپل بیشترین سهم را از این بازار کسب کرده. در بازه زمانی اکتبر الی دسامبر، اپل بالغ بر 8 میلیون اپل واچ سری 3 روانه بازار کرده که سهمی 21 درصدی از بازار داشته اند. این رقم، از رشد 58 درصدی عرضه اپل واچ نسبت به سه ماهه پایانی 2016 حکایت دارد که در آن زمان 14.4 درصد از بازار را مال اپل کرده بود.

بعد از اپل، کمپانی فیت‌بیت در جایگاه دوم به چشم می خورد که با 5.4 میلیون دستگاه، سهمی 14.2 درصدی (در قیاس با سهم 18.5 درصدی سه ماهه چهارم 2016) از بازار دارد. بعد از آن نیز نام شیائومی با 4.9 میلیون دستگاه و هواوی با 1.6 میلیون دستگاه در رده سوم و چهارم به چشم می خورند. گفتنی است که هواوی میزان عرضه پوشیدنی های خود را تا دو برابر افزایش داده و 4.3 درصد از بازار این دیوایس ها را تحت تملک خود درآورده.

در سال کامل 2017، اپل 17.7 میلیون ساعت هوشمند عرضه کرد که 56 درصد نسبت به مجموع دیوایس های این کمپانی در سال 2016 بیشتر است. در سالی که گذشت، اپل 15.3 درصد از بازار پوشیدنی های را به دست گرفت و نزدیک به 5 درصد به سهم 10.8 درصدی خود در سال 2016 افزود. شیائومی درست در همان جایگاهی است که طی سال 2016 در آن قرار داشت و با رشد منفی 1.4 درصدی، کماکان در رده دوم دیده می شود.

فیت‌بیت در این بین سال سختی را پشت سر گذاشت و به جایگاه سوم سقوط کرد. کاهش 32 درصدی عرضه نسبت به سال کامل 2016، سهم این کمپانی را از 21.5 درصد سابق به 13.3 درصد رساند. بعد از این ها نیز دو کمپانی گارمین و فاسیل بیشترین دیوایس ها را به عرضه کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان