نگاهی به شش ستاره‌ی فیلم The Postو شخصیت آن‌ها در زندگی واقعی

«پست» The Post به کارگردانی استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg، بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. این فیلم ماجرای تصمیم سردبیر مجله‌ی واشینگتن پست The Washington Post ، بنجامین بردلی Ben Bradlee و تلاش‌های ناشر این مجله کاترین گراهام Katharine Graham برای انتشار اسناد پنتاگون Pentagon Papers را، اسنادی مبتنی بر دخالت آمریکا در جنگ ویتنامِ، به تصویر می‌کشد. در این پرونده که به دیوان عالی هم کشیده شد، قضات علیه محدود کردن رسانه‌ها در مقابل انتشار اسناد پنتاگون رأی دادند. به همین دلیل از این پرونده به‌عنوان پیروزی آزادی رسانه‌ها یاد می‌شود.
در مورد بازیگران این فیلم و شخصیت‌های آن‌ها در زندگی واقعی بیشتر بخوانیم:
کی گراهام، با بازی مریل استریپکاترین گراهام ناشر واشینگتن پست و رئیس کمپانی واشنگتن‌پست بود.
او در 16 ژوئن سال 1917 در نیویورک New York به دنیا آمد و از دانشگاه شیکاگو فارغ‌التحصیل شد.
قبل از تغییر دادن این روزنامه به این چیزی که امروز می‌بینیم، او یک سوسیالیست بود. پدر کاترین یوجین میر Eugene Meyer رئیس قبلی این روزنامه بود و بعد از مرگش، شوهر کاترین فیلیپ ال. گراهام Philip L. Graham در راس امور قرار گرفت. همسر گراهام دست به خودکشی زد و بعد از او، روزنامه به کاترین رسید. کاترین در آن زمان به روزنامه فقط به چشم منبع درآمدی برای خود و بچه‌هایش فکر می‌کرد، اما طولی نپایید که نقشی پررنگ‌تر از این حرف‌ها را بازی کرد. یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های او انتخاب بنجامین بردلی برای سردبیری این روزنامه بود. کاترین به همراهی بردلی در سال 1971 تصمیم به انتشار اسناد دخالت آمریکا در جنگ ویتنام گرفت. باوجوداینکه وکلا به آن‌ها توصیه کرده بودند از این کار دست بکشند، گراهام تصمیم گرفت این اخبار را منتشر کند.
او به‌عنوان یکی از قوی‌ترین رهبران زن در زمینه‌ی خبرنگاری به‌حساب می‌آید. او برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر Pulitzer Prize شد و عنوان اولین زن ناشر اخبار در آمریکا را به خود اختصاص داد.
در 17 جولای 2001، کاترین در سن 84 سالگی در بویزی، آیداهو Boise, Idaho از دنیا رفت. او در اثر زمین خوردن در پیاده‌رو به سرش آسیب زد، آسیبی که بعدازآن دیگر هوشیاری‌اش را به دست نیاورد.
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار مریل استریپ Meryl Streep نقش گراهام را در این فیلم جلوی دوربین می‌برد. این اولین بازی او جلوی دوربین به همراه تام هنکس Tom Hanks به شمار می‌رود.
استریپ برای این بازی نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب Golden Globe بهترین بازیگر زن فیلم درام شده است.
بن بردلی، با بازی تام هنکسبن بردلی سردبیر مجله‌ی واشینگتن پست بود که به مدت 26 سال رهبری اتاق خبر این روزنامه را بر عهده داشت. یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در زمان فعالیت او، تصمیم او و کارترین گراهام برای انتشار داستان‌هایی مبتنی بر اطلاعات اسناد پنتاگون بود.
پست با وجود ماه‌ها تحقیق بر روی این اسناد فوق محرمانه، به اطلاعاتی برای انتشار در مورد اسناد پنتاگون دست یافته بود، اما نیویورک‌تایمز The New York Times بعد از انتشار اولین داستان پیرامون این موضوع، توسط دیوان عالی از انتشار بیشتر در این زمینه منع شد. اطلاعات پیرامون این موضوع به واشینگتن پست رسید و با وجود مشکلات فراوان، تیم این روزنامه داستان‌هایی پیرامون این موضوع برای انتشار آماده کردند و با وجود مخالفت وکلا، این داستان‌ها را منتشر کردند.
باوجوداینکه بردلی در 31 جولای سال 1991 بازنشسته شد تا سال‌ها بعد، در این حرفه از او یاد می‌شد. او در سال 2007 جایزه‌ی لوژیون دونور Legion d’honneur، مهم‌ترین جایزه‌ی فرانسه را کسب کرد. او در سال 2013 توسط رئیس‌جمهور باراک اوباما Barack Obama به خاطر فعالیتش تقدیر شد و از وی نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری Presidential Medal of Freedom را دریافت کرد.
بردلی در 21 اکتبر 2014 و در سن 93 سالگی براثر کهولت سن در واشینگتن، دی. سی. Washington, D.C جان سپرد.
بعد از بازی در نقش کاپیتان چیزلی سالینبرگر Capt. Chesley Sullenberger در سال 2016 در فیلم «سالی» Sully، این دومین نقش‌آفرینی هنکس در نقش یک شخصیت واقعی است.
برای بازی در نقش بن بردلی در «پست»، هنکس نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد فیلم درام شده است.
بن بگدیکیان، با بازی باب ادنکیرکبن بگدیکیان Ben Bagdikian روزنامه‌نگاری با نقشی کلیدی در ماجرای انتشار اسناد پنتاگون در پست بود. او برای گرفتن مدارک و اسناد از دانیل السبرگ Daniel Ellsberg با گریم متفاوتی به بوستون Boston رفت. موقع برگشت علاوه بر چمدانش، چندین کارتن هم پر از مدرک همراه داشت. او کسی بود که این مدارک را به سردبیر آن زمان، بردلی رساند.
بگدیکیان در 30 ژانویه 1920 در شهری به نام قهرمان مرعش Marash در ترکیه‌ی امروزی Turkey به دنیا آمد. وقتی‌که کوچک بود به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد و در ماساچوست Massachusetts مستقر شد. او پس از فارغ‌التحصیلی، کار در یک روزنامه در شهر اسپرینگ‌فیلد Springfiel را شروع کرد. بعدازآن در نیویورک مشغول به کار شد. او همچنین یکی از اعضا و رؤسای دانشکده‌ی خبرنگاری در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی University of California بود.
بگدیکیان در سن 96 سالگی در 11 مارچ 2016 در خانه‌اش در برکلی از دنیا رفت.
ستاره‌ی سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» Better Call Saul ، باب ادنکیرک Bob Odenkirk نقش بگدیکان را در این فیلم بر عهده دارد.
فریتز بیب، با بازی تریسی لتسفردریک فریتز بیب Frederick “Fritz” Beebe که نقش او را در این فیلم تریسی لتس Tracy Letts جلوی دوربین برده است، عضو اعضای هیئت‌مدیره‌ی کمپانی واشنگتن‌پست بود. هنگامی‌که همسر کاترین از دنیا رفت، بیب و کاترین به کمک هم کنترل اوضاع را در دست گرفتند. به گفته‌‌ی گراهام، بیب یک‌جور “دید باز که شامل نگاهی منتقد در عین قضاوت در این کسب‌وکار می‌شد” را به این کمپانی اضافه می‌کرد.
او در اول می سال 1973 در سن 59 سالگی در نیویورک، براثر سرطان از دنیا رفت.
رابرت مک‌نامارا، با بازی بروس گرینوودرابرت مک‌نامارا Robert McNamara یکی از تأثیرگذارترین وزیران دفاع در قرن بیستم بود. او در زمان ریاست جمهوری جان اف. کندی John F. Kennedy تا لیندون بی. جانسون Lyndon B. Johnson در سمت خود باقی ماند. او از سال 1961 تا 1968 بر بیش از صدها عملیات ارتش، هزاران اسلحه‌ی هسته‌ای و میلیاردها دلار مخارج ارتش و فروش اسلحه به خارج از کشور نظارت داشت.
به نظر او جنگ ویتنام بیهوده بود. او نقش زیادی در ایجاد اسناد پنتاگون و بر روی کاغذ آوردن اطلاعات مربوط به این جنگ داشت، اسنادی که بعداً در روزنامه پست منتشر شدند.
مک‌نامارا در 9 ژوئن سال 1916 در سان‌فرانسیسکو San Francisco به دنیا آمد. از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی فارغ‌التحصیل شد. او پیش از اینکه به‌عنوان هشتمین وزیر دفاع بر روی کار بیاید در شرکت‌های زیادی مثل مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد Harvard Business School مشغول به کار شد.
او در 6 جولای سال 2009 در سن 93 سالگی و براثر بیماری از دنیا رفت.
بروس گرینوود Bruce Greenwood در نقش او در این فیلم حاضر شده است.
مگ گرین‌فیلد، با بازی کری کونمگ گرین‌فیلد Meg Greenfield در 27 دسامبر 1930 در سیاتل Seattle به دنیا آمد. او ویراستار مجله‌ی واشینگتن پست بود. او به‌عنوان ویراستار، خبرنگار و تصمیم‌گیرنده‌ای تأثیرگذار به مدت 40 سال در این رشته به فعالیت ادامه داد. همانند دیگران او نیز درگیر ماجرای انتشار اسناد پنتاگون در این روزنامه بود.
او برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد و علاوه بر آن موفق به دریافت نشان افتخار از دانشگاه پرینستون Princeton University، کالج اسمیت Smith College، کالج ویلیامز Williams College، کالج وسلین Wesleyan College و دانشگاه جرجتاون Georgetown University شد.
گرین‌فیلد با وجود دست‌وپنجه نرم کردن با سرطان ریه، دست از کار کردن در این روزنامه نکشید و وفاداری‌ و مسئولیت‌پذیری‌اش را به این روزنامه ثابت کرد. او آخرین ستونش را در 15 مارچ 1999 منتشر کرد و 13 می همان سال درگذشت.
نامزد دریافت جایزه‌ی تونی Tony Award، کری کون Carrie Coon در نقش او ظاهر شده است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ای از کورتنی آیدستیما Courtney Idasetima در سایت www.hollywoodreporter.com می‌باشد.
همچنین بخوانید:
معرفی و بررسی فیلم The Post جدیدترین ساخته اسپیلبرگ: به دنبال پیدا کردن حقیقت

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان