تمدید تحریم‌های روسیه از سوی ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و افراد مرتبط با این کشور در پاسخ به بحران در اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ را یک سال دیگر تمدید کرد.

تمدید تحریم‌های روسیه از سوی ترامپ

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که بر اساس قانون فوریت‌های ملی در آمریکا می‌بایست تصمیمش را در قالب نامه‌ای اعلام می‌کرد، در یک نامه به کنگره آمریکا اطلاع داد که کاخ سفید همچنان وضعیت در اوکراین را به عنوان یک "تهدید غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا" همان طور که در فرمان اجرایی 13660 باراک اوباما مورد اشاره قرار گرفته، تلقی خواهد کرد.

این در حالی است که آمریکا در طی سالهای گذشته به تدریج فهرست افراد و سازمانهایی که در ارتباط با این تحریم‌ها علیه روسیه تعیین شده‌اند را افزایش داده و در آخرین مورد در ژانویه 2016، اقدام به اضافه کردن 21 فرد و 9 شرکت دیگر به این فهرست کرد.

در نامه ترامپ در عین حال تصریح شده که چنانچه کاخ سفید نامه ای برای تمدید این تحریم‌ها ارائه نمی‌کرد این تحریم‌ها به صورت خودکار در سالگرد صدور این فرمان اجرایی منقضی می‌شدند.

این دومین بار در یک هفته گذشته است که دولت ترامپ تصمیم‌های سیاسی علیه روسیه اعلام می‌کند و روز پنجشنبه نیز وزارت امور خارجه آمریکا با فروش انبوهی از موشکهای ضد تانک پیشرفته به اوکراین موفقت کرد و اکنون کنگره باید آن را تصویب کند.

در تحریمهای اولیه علیه روسیه سفر برخی مقامها و اشخاص روسی به آمریکا محدود شد و بعدا به این تحریمها منع معاملات تجاری اشخاص آمریکایی با تحریم شدگان و همچنین خدمات مالی، حوزه انرژی و صنایع دفاعی روسیه نیز اضافه شد.

در ادامه بر اساس فرمان اجرایی 13685 به تاریخ 19 دسامبر 2014 در تحریمها مساله "اشغال منطقه کریمه اوکراین توسط روسیه" مورد اشاره قرار گرفت و هر شخص آمریکایی در هر جایی از سرمایه گذاری در اوکراین منع شد و همچنین این فرمان واردات و صادرات کالاها، خدمات و فن آوری به این منطقه یا از آن را ممنوع کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر