سیاری: سلاح های غیرمرگبار صرفاً شکاف زمانی بین هشدار و حمله مرگبار را پر می کنند

فدوی:دشمن با وجود دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

مهر نوشت:فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: دشمن با وجود دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه، در این عرصه هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه اظهارداشت: دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، در عرصه دریا هم که اصلی ترین نقطه تقابل با ایران است با وجود دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه مشورت و هم اندیشی بین دو نیروی دریایی ارتش و سپاه باعث پیشرفت هرچه بهتر اهداف سازمان و ایجاد  همدلی و اتحاد می شود خاطرنشان کرد: فرماندهی معظم کل قوا همواره بر این اتحاد و همدلی تاکید دارند و برگزاری این گردهمایی ها نیز باعث بازدارندگی می شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در زمینه دفاع و بازدارندگی توانسته ایم خود را به جهانیان ثابت کنیم گفت: جمهوری اسلامی ایران 8 سال جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشت و به دشمن نشان داد که نیروهای مسلح و مردم ایران هر نوع تهدیدی را خنثی می کنند و امروز هم همه دنیا به این نتیجه رسیده که نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران از یک قدرت بازدارندگی بسیار قوی برخوردار است و اعترافات و صحبت های مقامات مسئول رسمی آمریکا مهر تأییدی بر این ادعاست.

وی افزود: عنایات خداوند متعال چنان رعب و وحشتی را در بین کشور های متجاوز قرار داده که همواره شاهد هستیم چند کشور به قول خودشان قدرتمند دور هم جمع می شوند تا برای جلوگیری از قدرت ایران تصمیم بگیرند و از پیشرفت نظامی و علمی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

تولید ایمان در سپاه و بین پاسداران بر عهده مجموعه نمایندگی ولی فقیه  است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه، وظیفه و رسالت نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه را ایجاد قوت و ایمان و بصیرت در پاسداران توصیف و تصریح کرد: پیروزی های نویدبخش جبهه مقاومت ناشی از ترکیب قدرت و قوت و ایجاد انگیزه در بین مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و انتقال فرهنگ بسیجی بوده است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه نبرد نابرابر را به نبرد نامتقارن مبدل کرده است و آمریکا از همین موضوع وحشت دارد.  

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با تاکید برضرورت توجه به معنویت در سپاه به عنوان مهم ترین عامل موفقیت این نهاد انقلابی در تمامی عرصه ها، گفت: در مجموعه سپاه باید عنصر معنویت سرلوحه تمامی اقدامات قرار بگیرد و وظیفه نمایندگی در سپاه تقویت این عنصر ارزشمند است.

وی افزود: تولید ایمان راسخ و معنویت تاثیرگذار در سپاه و بین پاسداران بر عهده مجموعه نمایندگی ولی فقیه  است.

سیاری: سلاح های غیرمرگبار صرفاً شکاف زمانی بین هشدار و حمله مرگبار را پُر می کنند

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در اولین کنفرانس ملی بیوالکترومغناطیس (فرصتها و چالشها)  ضمن اشاره به قدمت مناقشات و جنگ بین کشورها در تاریخ بیان کرد: جنگ عمری به درازای عمر بشریت دارد و همواره وجود داشته اما امروزه نوع آن تغییر کرده است. جنگهای آینده نیز با جنگهایی که در حال حاضر مشاهده می کنیم یقیناً تفاوت خواهند داشت.

وی موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران را از دیرباز هدفی قابل توجه برای دولت های استعماری و غربی توصیف و اضافه کرد: ایران همواره مورد تهاجم دشمنان بوده و در تحولات خطرناک به عنوان مرکز ثقل جهانی محسوب شده است و در جنگ جهانی دوم به عنوان پل پیروزی متفقین بر متحدین تلقی شد.  

امیر سیاری منابع غنی و معدنی ایران را از دیگر موارد اهمیت ایران برای چپاول گران غربی دانست و گفت: در دوران کنونی، وقوع انقلاب اسلامی و به چالش کشیدن دو نظام قالب جهانی یعنی بلوک کمونیسم شرق و کاپیتالیسم غرب مورد تهدید دشمنان بوده است. آنچه مهم است توانایی دفاع ما در مقابل متجاوزین است.

وی ویژگی حوزه شناختی جنگ را برداشته شدن محدودیت های زمان و فضا از طریق انبساط فضایی و انقباض فضایی خواند و افزود: سلاح های غیرمرگبار صرفاً شکاف زمانی بین هشدار و حمله مرگبار را پُر می کنند. طیف سلاح های الکترومغناطیسی و هدایت کننده انرژی مانند سلاح های فرکانس رادیویی، میکروویو پرقدرت، سلاح های لیزری، مهمات نوری، صوتی از جمله سلاح های غیرمرگبار پیشرفته محسوب می شوند.

وی در پایان با اشاره به فناوریهای نوین در صحنۀ جنگ گفت: مواردی مانند انقلاب دقت، سرعت و آگاهی وضعیتی از محیط عملیاتی از جمله این فناوری ها می باشند و ماهیت فکری این فناوری های نرم غالباً بر خلاقیت و نوآوری در تفکر، ایدئولوژی، عواطف، ارزشها، رفتارهای فردی، سازمانی و نیز جوامع انسانی است.

29216

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر