ماهان شبکه ایرانیان

اعلام برنامه‌های روز شهید در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش مادران، همسران و دختران شهدا در روز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه در آستانه‌ روز زن و روز شهید خبر داد و افزود:دیدار با خانواده‌های جانبازان قطع نخاع نیز از جمله برنامه‌های این بنیاد در آستانه‌ی ۲۲ اسفندماه است.

اعلام برنامه‌های روز شهید در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایسنا، قاسم صمدیان در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت 22 اسفند(روز شهید)، اظهار کرد: همانگونه که در آموزه‌های دینی ما نقل شده، شهادت بالاترین خوبی‌ها و نیکی‌هاست.

وی با تاکید بر این‌که 250 هزار شهید طی این 40 سال به خون خود غلتیده‌اند تا در این برهه از زمان در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم، افزود: با نامگذاری روز 22 اسفند ماه به نام "روز شهید" در تلاشیم تا جایگاه شهدا را تکرار کرده و بدانیم که این شهدا برای سربلندی جامعه اسلامی‌مان جان خود را نثار کردند.

صمدیان تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به تبع تمامی ادارات کل بنیاد شهید در سراسر کشور، مصمم است که در 22 اسفند به احترام شهدا برنامه‌های متعددی را برگزار کند که همایش مادران، همسران و دختران شهدا از جمله این برنامه‌هاست.

وی در خصوص برنامه‌های 22 اسفندماه نیز گفت: ستادهای بنیاد شهید در کلیه شهرستان‌ها، اولین برنامه‌ی کاری خود را با حضور در گلزارهای شهدای استان شروع می‌کنند.

وی با بیان این‌که طی سال‌جاری با 17 هزار خانواده‌ شهید دیدار کرده‌ایم، افزود: در آستانه‌ی سال نو با جدیت تمام در خدمت خانواده‌های شهدا خواهیم بود و همچنین به مناسبت 22 اسفند ما با امام جمعه تبریز نیز دیدار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تاکید بر این‌که تمامی سازمان‌ها باید در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند، افزود: به عنوان مثال شهرداری تبریز باید فضای بصری شهر را تغییر دهد تا در هر گام چشم مردم به تصاویر شهدا افتاده و مجاهدت‌های شهدا را به خاطر بیاورد.

وی همچنین اظهار کرد: وظیفه‌ ما رسیدگی به امور خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوده و همچنین ساماندهی به مزار شهدا و پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر ماموریت‌های ماست. هرگز ادعا نداشته‌ایم که به همه نیازهای خانواده‌های شهدا پاسخ داده‌ایم اما تا جایی که در امکان داشتیم در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران بوده‌ایم و در این راستا امکانات موسسه فرهنگی ورزشی ایثار در خدمت اقشار مختلف ایثارگران و خانواده‌های شهدا بوده و همچنین در مسائل درمانی نیز در خدمت این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به کهولت سن والدین شهدا و با تاکید بر این‌که تمامی والدین شهدا تحت پوشش مسائل درمانی بوده و حتی در خانه‌هایشان نیز توسط پزشک ویزیت می‌شوند، بیان کرد: علاوه بر این‌که امکانات کلینیک‌های بنیاد شهید در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، با تمامی بیمارستان‌ها و بیمه‌ها نیز قرارداد داریم تا در خدمت این عزیزان باشند.

صمدیان پرداخت وام مسکن و تسهیل در امور افراد تحت پوشش این بنیاد را از جمله دیگر اقدامات این بنیاد دانست و افزود: بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در سطح کشور بی‌نظیر بوده و ما همواره سعی می‌کنیم تا هر سال امکانات جدیدی خلق کنیم و در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برداشته شدن یک سری از تصاویر شهدا، گفت: شهرداری تبریز طی یک بدسلیقگی تعدادی از تصاویر شهدا را در مسیر چایکنار برداشته و تصاویر مشاهیر تبریز را نصب کرده بود، که در محضر امام جمعه تبریز طرح موضوع شده و این موضوع اصلاح شد.

وی تشریح کرد: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از زمان شکل‌گیری تاکنون، برای اولین بار در سال 95 در بین بنیاد شهیدهای کشور رتبه اول را کسب کرده بود.

صمدیان با تاکید بر این‌که در طول دوران مدیریت در گلزار شهدای میانه بهترین المان و گلزار شهدا را طراحی کردیم، افزود:‌ در فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت نیز بالای 20 میلیارد تومان هزینه می‌شود تا بتوانیم گوشه‌ای از مجاهدت‌های شهدا را داده باشیم.

وی با بیان این‌که عامه مردم شاید تصور کنند که فعالیت‌های بنیاد شهید در زمان پیدا شدن پیکر شهدا معنی پیدا می‌کند، تاکید کرد: اصلی‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنارپرداختن به امور خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که فرهنگ شهات‌طلبی ایرانی - اسلامی بود که داعش را کنار زد، افزود: باید این فرهنگ ارزشمند را در جامعه نشر داده و بیان کنیم که "شهادت" انسان را سرافراز نگه ‌می‌دارد.

وی با اشاره به وجود 23 شهید مدافع حرم در استان، خاطرنشان کرد: جانبازان 70 درصدی نیز بعد از وفات، شهید محسوب می‌شوند.

وی با بیان‌ این‌که متولی شهدای گمنام اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است، گفت: امسال به آمار شهدای استان 13 شهید اضافه شده و 211 جانباز نیز طی کمیسیون‌ها به آمار جانبازان استان افزوده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان از وجود 161 شهید دوران انقلاب در استان خبر داد و گفت: شهر تبریز 75 شهید انقلاب دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان