مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد:

عرضه بیش از سه میلیون جلد کتاب در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان

سنندج - مدیر کل ارشاد استان کردستان گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب استان کردستان در مجموع بیش از سه میلیون و ۱۲۵ هزار جلد کتاب از ناشران داخلی عرضه می شود.

عرضه بیش از سه میلیون جلد کتاب در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، جلال قلعه شاخانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج، گفت: از سال 79 تا کنون شش دوره نمایشگاه کتاب به صورت استانی برگزار شده بود که امسال در هفتمین دوره آن به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی اهداف نمایشگاه را ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی، بالا بردن سطح دانش، موج آفرینی و ایجاد شور و نشاط بین مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به خرید های نوروزی امیدواریم کتاب نیز در سبد کالا های مردم قرار گیرد.

قلعه شاخانی گفت: در هفتمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان 628 ناشر ثبت نام کردند و در پایان 338 ناشر برای این دوره انتخاب شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه 230 غرفه در این نمایشگاه دایر شده است، عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه هر کتاب 50 جلد تخمینی عرضه می شود و سه میلیون و 125 هزار جلد در این نمایشگاه از ناشرین داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: یکی از شرایط انتخاب ناشران تعداد کتاب های منتشر شده در سال بود که این میزان 150 عنوان کتاب در سال بود اما برای ناشران داخل استان با ارفاق 50 عنوان کتاب انتخاب شد.

قلعه شاخانی گفت: 41 هزار و 900 جلد کتاب از ناشران داخل استان کردستان در این نمایشگاه وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه 14 ناشر اقلیم کردستان در این نمایشگاه انتخاب شده اند، اظهار کرد: دو هزار و 718 عنوان کتاب در نمایشگاه وجود دارد و 41 هزار 856 جلد کتاب عرضه می شود.

قلعه شاخانی یادآور شد: میزان تخفیفات نیز در این نمایشگاه حداقل 30 درصد بوده که 10 درصد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، 10 درصد ناشر و 10 درصد وزارت خانه تقبل کرده است.

وی گفت: در مناطق حاشیه شهر کتاب هایی در حوزه کودک و نوجوان به صورت محدود به کودکان در این مناطق اهدا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مورد نمایشگاه مطبوعات کردی گفت: نمایشگاه مطبوعات کوردی در اردبیهشت ماه سال آینده برگزار می شود و هماهنگی های آن با اقلیم انجام شد و مقرر گردید که بعد از جشنواره و نمایشگاه در استان در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان نیز برگزار شود.

وی گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه نشست های تخصصی علمی، فرهنگی و هنری برگزار و از فعالین این رشته تجلیل خواهد شد.

قلعه شاخانی افزود: نیمه دوم مهر ماه سال آینده هشتمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان بدون وقفه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه کتاب استان کردستان از 13 الی 18 اسفند ماه در محل نمایشگاه های بین المللی شهرستان سنندج برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان