در همهمه مشغولیت‌های روزمره، گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های زندگی، خودمان هستیم. این نکات را برای یادگیری عشق ورزیدن به خود به خاطر بسپارید:

 

1-درخواست حمایت کنید.

حتما لازم نیست به تنهایی با مشکلات دست و پنجه نرم کنید. عزیزانتان در روزهای سخت می‌توانند شما را حمایت و تشویق کنند و در روزهای خوب، با شما جشن بگیرند.

2-مانترای ساده‌ای داشته باشید.

مانترا، کلمه‌ای است که حین مدیتیشن برای تمرکز بیشتر تکرار می‌شود. اولین دفعاتی که مدیتیشن را امتحان کنید، به نظر خسته کننده خواهد آمد. ذهنتان سرگردان می‌شود و درمقابل سکون مقاومت می‌کند. مانترای خود را تکرار کنید و روی تنفستان تمرکز کنید.

3-برای خودتان وقت داشته باشید.

ممکن است به سادگی یک وان گرم پیش از خواب باشد یا هر روز صبح به مدت 15 دقیقه کتاب مورد علاقه خود را بخوانید. پیش از همه، خودتان را دوست بدارید.

4-آسیب پذیر باشید.

اجازه عشق ورزیدن و ایجاد ارتباط واقعی دادن به خودمان کار دشواری است. ما سال‌ها، حتی دهه‌ها را صرف دیوار کشیدن دور خود می‌کنیم تا آسیبی نبینیم. زمانی را برای ارتباط برقرار کردن با شریک عاطفی یا دوست نزدیکتان کنار بگذارید.

5-از کنترل کردن دست بکشید.

تلاش برای کنترل کردن زندگیمان بی‌اثر است. به طور روزانه، تمرین کنید از کنترل کردن دست بکشید. مثلا، دفعه بعدی که برای جلسه‌ای دیرتان شدن و هیچ چیز خوب پیش نمی‌رود، لحظه‌ای دست نگه دارید، نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید.