نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس عنوان کرد:

موضوع افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می گیرد

هشترود - نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: موضوع افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

موضوع افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه امینی عصر امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع بستگی دارد که برای این اقدامات جمعیت یا وضعیت جغرافیایی ملاک عمل قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، بیان کرد: اگر ملاک برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وسعت جغرافیایی باشد، موافق با این موضوع خواهم بود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه انتخابیه من هر کدام از دو شهرستان هشترود و چاراویماق به وسعت استان البرز هستند و وسعت زیادی دارند.

وی افزود: شهرستان چاراویماق سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و زنجان را به هم متصل کرده است.

امینی با اشاره به گستردگی جغرافیایی حوزه انتخابیه خود، ادامه داد: پراکندگی و کثرت روستاهای حوزه انتخابیه نیز دشواری هایی را ایجاد کرده است و به همین دلیل اگر افزایش تعداد نمایندگان براساس وضعیت جغرافیایی باشد، من نیز رضایت خودم را اعلام می‌کنم.

و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته اگر افزایش تعداد نمایندگان نیز بر اساس جمعیت باشد شهرهایی که جمعیت بالایی دارند باید افزایش تعداد نمایندگان را برای آن‌ها شاهد باشیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: من موافق بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی به ازای هر10 سال، 20 نفر باید به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود ولی اکنون دو دوره 10 ساله ااست که نماینده‌ای، اضافه نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر