ماهان شبکه ایرانیان

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

راه آهن تبریز – میانه در اوایل سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد

تبریز - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: خط ریلی تبریز – میانه تا اوایل سال ۹۷ تا شهرستان بستان آباد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

راه آهن تبریز – میانه در اوایل سال 97 به بهره برداری می‌رسد

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار مهر بابیان اینکه بیشترین بودجه مصوب دولت برای حوزه حمل و نقل ریلی کشور اختصاص می یابد، اظهار کرد: روند احداث پروژه‌های راه آهن آذربایجان شرقی خوشبختانه در طول دو سال گذشته نسبت به سا های گذشته سرعت خوبی به خود گرفته است و از سوی دیگر پروژه خط ریلی تبریز – میانه با اختصاص بوجه به رویه فعلی می‌تواند در اسرع زمان ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: خط ریلی تبریز – میانه تا اوایل سال 97 تا شهرستان بستان آباد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد به نوعی از بستان آباد حمل و نقل مسافری و باری در این مسیر راه آهن از سه ماهه اول سال آینده انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق قول مسئولین مربوطه راه آهن تبریز – میانه از بستان آباد تا باسمنج می‌بایست تا هفته دولت آینده به بهره برداری برسد، گفت: پروژه راه آهن تبریز – میانه این طور نیست منتظر بمانیم اول خط میانه بستان آباد تمام شود بعد از بستان آباد به باسمنج و حتی تبریز برسد بلکه این پروژه یکسره احداث می شود به طوری این پروژه پیمانکاران متعددی دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد افتتاح این خط ریلی باشیم.

فرهنگی به احداث آزادراه تبریز – بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: مسیر تبریز – مرند از آزادراه تبریز – بازرگان که قبلاً سرمایه گذار آن مشخص شده بود و جدیداً پیمانکار این پروژه مراحل اداری را طی کرده است لذا امیدواریم عملیات اجرای این قطعه از اوایل سال آینده آغاز شود و فاینانس و پیمانکار سایر قطعات آزادراه تبریز – بازرگان در شرف تعیین است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه به طور هم زمان اجرایی شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از آغاز عملیات اجرایی کنارگذر دوم جنوبی تبریز در آینده ای نزدیک خبر داد، ابراز داشت: عملاً اتوبان شهید کسایی با حجم ترافیکی که متحمل شده به یکی از خیابان های کلان شهر تبریز تبدیل شده است. شرایط به گونه ای شده که خودروهای شهری و ترانزیتی در کنار همدیگر در این اتوبان حرکت می کنند که در این میان لازم بود تا از ضلع جنوبی مسیر عریض و طویل تعیین شود.

وی تأکید کرد: احداث کنارگذر دوم جنوبی تبریز ضمن این که تبریز را به ارومیه متصل می کند بلکه با احداث و بهره برداری از این پروژه تردد خودروها تبریز و ارومیه به تهران را تسهیل می کند، این پروژه جزو پروژه‌هایی است که نهایی شده است.

دولت آذربایجان شرقی را در تبریز 2018 تنها گذاشت

فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، تبریز را به سمت توسعه استثنایی سوق می دهد، تصریح کرد: متاسفانه در این میان تغییرات در سطح مدیریت آذربایجان شرقی رخ داد و عملاً مدیرانی که شکل دهنده تبریز 2018 بودند اجازه مدیریت این رویداد بین المللی را پیدا نکردند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اضافه کرد: بر اساس قولی که دولت برای تأمین اعتبار تبریز 2018 داده بود در لایحه بودجه سال آینده تنها 13 میلیارد تومان آن‌هم در دو ردیف برای این رویداد پیش بینی کرده اند در حالی که انتظار داشتیم به تبریز 2018 که رویداد بین المللی است دولت 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد عملاً توجیه دولت این بود که برای اصفهان و مشهد پول نداده که برای تبریز هم پولی اختصاص دهد سپس دولت انتظار دارد تا از منابع استانی برای این رویداد هزینه شود.

وی افزود: امکان اینکه نمایندگان بتوانند پیشنهاداتی در این زمینه داشته باشند ما بر اساس نیازها 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات تمک دارایی سرمایه ای برای تبریز 2018 پیش بینی کرده ایم و همچنین اعتباراتی که ارتباطی به تبریز 2018 ندارد سعی کردیم تا بودجه ای به جهت برقی کردن قطار تبریز – تهران نیز پیش بینی شود و این امر عملاً تحقق یافت.

فرهنگی بابیان اینکه دولت عملاً مردم و مسئولان آذربایجان شرقی را در تبریز 2018 تنها گذاشته است، خاطرنشان کرد: امروز آنچه که مهم است باید نورپردازی مورد توجه قرار گیرد هر چند شهرداری تبریز این اقدام را شروع کرده ولی کافی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان