ماهان شبکه ایرانیان

رییس صداوسیما مطرح کرد:

«ایران کالا»در راستای منویات رهبری راه‌اندازی شد/خدمت به تولیدملی

شبکه ایران کالا با حضور رییس صدا و سیما افتتاح شد.

«ایران کالا»در راستای منویات رهبری راه‌اندازی شد/خدمت به تولیدملی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح شبکه ایران کالا با حضور عبدالعلی علی عسکری و معاونان و مدیران صداوسیما و چند تن از نمایندگان مجلس شامگاه شنبه 12 اسفند ماه برگزار شد.

اجرای این مراسم را مرتضی حیدری بر عهده داشت که در ابتدای مراسم بیان کرد: این مراسم فرش قرمز صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی است.

عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاحیه شبکه «ایران کالا» با طرح سؤالی درباره چرایی ایجاد این شبکه گفت: در چند سال گذشته رهبر انقلاب گفتمان انقلابی اقتصاد مقاومتی را طرح کردند که یعنی مقاوم شدن اقتصاد ما برابر دشمنیِ دشمنان و رشد و پیشرفت اقتصاد ما که نظریه بسیار پیشرفته‌ای است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 اظهار کرد: رهبر انقلاب سال 96 را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» مطرح فرمودند و رسانه ملی در تمام برنامه‌ها، موضوع اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد، اما لازم بود کاری جهادگونه و ابتکاری هم انجام می‌دادیم.

رییس سازمان صدا و سیما تأکید کرد: ما متوجه شدیم که بیشترین تولید توأمان در صنایع کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای معرفی کالای ایرانی شبکه «ایران کالا» را ایجاد کنیم. شرکت‌های بزرگ از توانایی لازم برای اجرای سیاست‌های بازرگانی و تبلیغاتی در رسانه‌های مکتوب و صوتی تصویری برخوردار هستند و باید فکری برای صنایع کوچک ملی می کردیم.

علی‌عسکری ادامه داد: صنایع کوچک و دانش‌بنیان از این تبلیغات محروم هستند و به همین دلیل هم تعاملشان با بازار کم می‌شود بنابراین کارکرد رسانه ملی این است که برای این شرکت‌های کوچک، مایه بگذارد و برای تبلیغ آنها تلاش کند.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک و دانش‌بنیان به نسبت شرکت‌های بزرگ، زودتر می‌توانند خود را به تولید برسانند و نسبت به آنها اشتغالزایی بیشتری را فراهم می‌کنند. همچنین این صنایع دارای توانایی‌های جهانی هستند پس ما دیدیم که این بخش از اقتصاد اهمیت بیشتری دارد.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اختصاص دادن آنتن رسانه ملی برای تولیدات ایرانی اظهار کرد: ما در سال گذشته تصمیم گرفتیم صنایعی را که تولید ایرانی دارد، بنا به میزان شغلی که تولید کرده و کارآفرینی که ایجاد می‌کند سهمی از آنتن رسانه ملی را در اختیار بگیرند که برای این منظور چند هزار کارخانه بزرگ و کوچک ثبت‌نام کردند. شما اکنون تبلیغات همه این کارخانه‌ها را که رایگان و غیررایگان هستند، در خلال آگهی‌ها و در کنار هم می‌بینید.

علی‌عسکری اضافه کرد: با این حال حجم صنایع کوچک و دانش‌بنیان بسیار زیاد است که به حدود 80 هزار می‌رسد و بخش‌های تبلیغاتی رسانه‌ ملی تا این اندازه گنجایش نداشت، بنابراین ما تصمیم گرفتیم شبکه «ایران کالا» را راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: شبکه «ایران کالا» تکریم تولیدکنندگان ایرانی است و قصد ما این است که آنها را معرفی کنیم؛ تولیدکنندگان و مدیرانی که در این شرایط سخت فعالیت کرده و شرکت‌ها را ساماندهی می‌کنند، آنها قهرمانان اقتصاد ما هستند و ما باید کمکشان کنیم و به این ترتیب شبکه «ایران کالا» به همه آنها سرویس رایگان می‌دهد.

رییس سازمان صدا و سیما با درخواست راه‌اندازی یک سایت برای معرفی کالاها همزمان با فعالیت شبکه «ایران کالا» گفت: درخواست من این است که یک سایت هم راه‌اندازی شود تا مردم هر وقت که خواستند کالاهای مورد نظر را جستجو و خریداری کنند؛ حتی اگر مقدور بود، خوب است که این سایت چندزبانه باشد تا امکان صادرات فراهم شود.

علی‌عسکری با اشاره به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی عنوان کرد که در شبکه «ایران کالا» همه بخش‌های گردشگری، کشاورزی، تجاری و ... پوشش داده می‌شود.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی در یک سال اخیر عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی صنعت ما نوسازی است. ما بالغ بر 85 هزار واحد صنعتی در کشور مشعول به کار داریم که بالغ بر 80 هزار تا از آنها صنایع کوچک و متوسط هستند و قریب به 40 هزار واحد از این صنایع در شهرک های صنعتی هستند که نیازمند نوسازی و بازسازی است.

وی ادامه داد: برای نوسازی، تامین منابع مالی از نیازهای ماست و نرخ تامین منابع مالی اگرچه روی کاغذ 18 درصد است اما در برخی بانک ها 20 درصد است که با 20 درصد امکان نوسازی صنعتی وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان