خواص میگو و فواید بی نظیر این غذای دریایی را بشناسید

میگو یکی از غذاهای دریایی شناخته شده در سراسر جهان است که طرفداران بسیاری دارد. با این وجود متاسفانه در ایران استقبال چندانی از این ماده غذایی نمی شود. بسیاری از خواص میگو ناشی از پروتئین های موجود در آن است.

میگو یکی از غذاهای دریایی شناخته شده در سراسر جهان است که طرفداران بسیاری دارد. با این وجود متاسفانه در ایران استقبال چندانی از این ماده غذایی نمی شود. بسیاری از خواص میگو ناشی از پروتئین های موجود در آن است.

میگو یکی از شناخته شده ترین غذاهای دریایی است که در ایالات متحده امریکا یکی از محبوب ترین غذاها به شمار می رود. میگو انواع مختلفی دارد و به رنگ های صورتی، خاکستری، قهوه ای یا زرد موجود است. در این مطلب به خواص میگو این غذای دریایی پر خاصیت می پردازیم.

خواص میگو این غذای دریایی پرفایده و ارزش غذایی آن

فواید میگو برای بارداری

میگو یکی از کم کالری ترین غذاهای دریایی است. یک میگوی متوسط حدود 7 کالری دارد. این در حالی است که میگو سرشار از آب و پروتئین می باشد. حدود 93 گرم میگوی پخته شده یا کبابی, حدود 20 گرم پروتئین برای بدن فراهم می کند. با این وجود مقدار چربی و کربوهیدرات در این غذای دریایی بسیار ناچیز است. یکی از مهمترین خاصیت های میگو, فراهم کردن مواد مغذی ضروری بدن است.



124 گرم میگوی بخار پز 100 درصد نیاز روزانه به ماده مغذی سلنیوم را برای بدن فراهم می کند. همچنین مصرف این مقدار از این غذای دریایی 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12, پنجاه درصد از نیاز روزانه به فسفر, 30 درصد از نیاز روزانه به کولین, مس و ید را برای بدن تامین می کند. عملکرد مناسب مغز و تشکیل و بلوغ سلول های خونی از جمله خواص میگو ناشی از سطح بالای ویتامین B12 در آن است. در حالی که اغلب افراد تصور نمی کنند پروتئین های حیوانی به عنوان منابع آنتی اکسیدانی به شمار روند, میگو حاوی دو نوع از این آنتی اکسیدان ها است. سلنیوم و آستاگزانتین از جمله مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در میگو به شمار می روند. بسیاری از خواص و فواید میگو ناشی از این دو آنتی اکسیدان در آن می باشد.

خواص میگو

همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها از جمله مهمترین مواد مغذی برای سلامتی به شمار می روند. این مواد مغذی از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند. سلنیوم یک ماده معدنی مهم است که نقش مهمی در ایمنی و عملکرد غده تیروئید دارد. این آنتی اکسیدان با ذرات مخرب به نام رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کند. رادیکال های آزاد به غشای سلولی و DNA آسیب وارد می کنند و منجر به پیری زودرس و بیماری های مختلفی از جمله سرطان ها می شوند. آستاگزانتین که رنگ میگو ناشی از وجود این ماده معدنی می باشد, به کاهش التهاب در بدن کمک و از پیری و بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

ارزش غذایی میگو

بنابراین یکی از مهمترین خواص میگو, پیشگیری از سرطان ها است. جالب است بدانید میگو منبع بسیار خوبی از ویتامین D به شمار می رود. یکی از فایده های میگو ناشی از این ویتامین تقویت دندان ها, پیشگیری از پوسیدگی دندان و تحکیم استخوان های بدن می باشد. در واقع ویتامین D جذب کلسیم و فسفر را در بدن تنظیم می کند و موجب حفظ سلامتی استخوان ها می شود. به همین دلیل به افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند توصیه می شود مواد غذایی مانند میگو مصرف نمایند. کمک به کاهش تورم لثه یکی دیگر از خاصیت های میگو محسوب می شود که ناشی از خواص ضد التهابی آن است.

میگو سرشار از اسید چرب امگا 3 است. کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی, جلوگیری از لخته شدن خون, پیشگیری از ابتلا به آرتریت روماتوئید, کاهش رشد تومورهای سرطانی و پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر از جمله فواید میگو ناشی از امگا 3 درون آن می باشد.

خواص میگو برای بارداری

خواص میگو

تغذیه سالم در بارداری یکی از مهمترین موارد مورد توجه در بارداری سالم به شمار می رود. بسیاری از غذاهای دریایی حاوی سطح بالایی از جیوه می باشند. بسیاری از تحقیقات نشان داده است مصرف سطح بالایی از جیوه در طی بارداری, موجب آسیب و صدمه به جنین درون رحم می شود. از آن جایی که بسیاری از زنان باردار تمایل زیادی به مصرف غذاهای دریایی دارند, باید درباره ارزش غذایی و سلامت هر یک از این مواد غذایی آگاهی کسب نمایند. اگرچه بسیاری از مواد غذایی دریایی حاوی سطح بالایی از جیوه می باشد, با این وجود برخی از این مواد غذایی مانند میگو, سطح جیوه کمی دارند. به همین دلیل میگو یکی از سالم ترین مواد غذای برای زنان باردار به شمار می رود. همچنین از آن جایی که این غذای دریایی حاوی سطح بالایی پروتیئن و سطح پایین چربی می باشد, برای زنان باردار بسیار مفید است. با این وجود نحوه طبخ و مصرف میگو در دوران بارداری مهم است. به علاوه قبل از مصرف میگو باید از سلامت آن اطمینان حاصل شود.

بیماری های قابل درمان با میگو

یکی از مهمترین خواص و فواید میگو برای بارداری, کمک به رشد طبیعی جنین درون رحم است. این خاصیت میگو ناشی از سطح بالای پروتئین در آن می باشد. همچنین میگو حاوی اسید چرب امگا 3 است. این اسید چرب برای رشد طبیعی مغز جنین در طول بارداری ضروری است. امگا 3 همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می دهد. تحقیقات بسیاری نشان داده است زنانی که به طور متوسط در طول بارداری خود, از غذاهای سالم دریایی و میگو استفاده می کنند, خطر زایمان زودرس در آن ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

با توجه به مطالب بیان شده, میگو فواید بسیاری برای سلامتی دارد. امروزه خواص میگو باعث شده این غذای دریایی مورد توجه بسیاری از خانواده ها قرار گیرد. طبخ سالم این ماده غذایی موجب حفظ کیفیت آن می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان