جنبش آزادیخواهی زنان در انگلستان

این جنبش در جهت مبارزه با تفکری بود که مرد را برتر از زن می‌دید!

جنبش آزادیخواهی زنان در انگلستان

این جنبش در جهت مبارزه با تفکری بود که مرد را برتر از زن می‌دید!

در سال 1971، چیزی حدود 47 سال پیش و درست در همین روزها، راهپیمایی بزرگ و گسترده‌ زنان برای حق مسلم آنها یعنی آزادی و حقوق برابر در انگلستان شکل گرفت.

در این راهپیمایی، که 6 مارس 1971 برگزار شد، زنان انگلیسی به مرکز لندن آمدند تا به اولین نمایش حضور ملی خود با عنوان جنبش آزادیخواهی زنان که به تازگی شکل گرفته بود ملحق شوند. جین براون و تونی مک گاس، دو عکاس هنرمند، این رخداد بزرگ را در مجموعه‌ای از تصاویر معنادار مستند کرده‌اند.

راهپیمایی زنان انگلیسی در جهت احقاق حقوق طبیعی آنها بود؛ حقوقی نظیر شغل مناسب، برابری حقوق زن و مرد، حق سقط جنین و دستمزد یکسان با مردان.

زنان از تمامی اقشار در این راهپیمایی شرکت داشتند. چاق یا لاغر، جوان یا میانسال، آرایش‌کرده یا بدون آرایش؛ این زنان حرف‌های محصور درگلویشان را با صدای بلند فریاد می‌زدند.

مائوئیست‌ها، لیبرال‌ها، سوسیالیست‌ها، لزبین‌ها، دانشجویان، متخصصان، کارگران دستی، دختران مجرد، همسران، زنان بیوه و مادران همه در فریادهایشان مشکلات اساسی خود را بازگو می‌کردند: حقوق و مزایای برابر با مردان، حق تحصیل برابر و فرصت‌های شغلی یکسان، مرخصی برای پرستاران، سقط جنین دلبخواهی و جلوگیری از بارداری از جمله درخواست‌های زنان در آن زمان بود که میدان ترافلگار لندن را شلوغ و پرهیاهو نشان می‌داد.

تمامی این درخواست‌ها و اعتراضات تنها بخشی از یک مشکل بزرگ و اساسی‌تر بود: حمله به تفکری که مردان را برتر از زنان می‌دانست!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان