معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق؛

پیشینه تاریخی ایران و اقلیم مهم ترین ظرفیت برای تقویت روابط است

سنندج - معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق گفت: پیشینه تاریخی ایران و اقلیم کردستان مهم ترین عنصر روابط مابین دو طرف است.

پیشینه تاریخی ایران و اقلیم مهم ترین ظرفیت برای تقویت روابط است

به‌ گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق، نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.

در این مراسم، دکتر سالار عثمان، معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق با ابراز خوشحالی از شرکت در این نمایشگاه‌ گفت:  از اینکه‌ امروز در میان مردم خونگرم سنندج هستیم و شاهد چنین رویداد فرهنگی بزرگی هستیم خوشحالم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که‌ امروز در شهر اساتیدی همچون قطب الدین صادقی، هادی ضیاالدینی، جلال ملک شاه‌ و بهروز غریب پور در خدمت شما بزرگواران هستیم. ما به‌ راستی از جمهوری اسلامی ایران بخاطر این رویداد فرهنگی خوب تشکر می کنیم.

این مسئول اقلیم کردستان عراق با اشاره‌ به‌ پیشینه‌ فرهنگی ایران گفت: روابط فرهنگی و تاریخی مابین ایران و اقلیم کردستان بر کسی پوشیده‌ نیست و در حقیقت پیشینه‌ تاریخی مابین دو طرف مهم ترین عامل روابط حسنه‌ است و ما آن را ارج می نهیم و هر آنچه‌ از دستمان بر آید برای گسترش این روابط به‌ ویژه‌ بر اساس فعالیت های فرهنگی انجام خواهیم داد.

وی کرد: ایران همیشه‌ یکی از مهم ترین خواستگاه‌ های و نهادهای تولید علم و کتاب در منطقه‌ و حتی در جهان بوده‌ است، در عصر حاضر نیز ایران یکی از مهم ترین قطب های ترجمه‌ کتب و علوم روز در منطقه‌ است که‌ فرهنگ های بسیاری از اطراف از کتابخانه‌ ایرانیان سود می برند و ما به‌ دنبال آن هستیم تا در این حوزه‌ روابط خویش را با این کشور گسترش دهیم.

سالار عثمان با اشاره‌ به‌ اهمیت کتاب در روزگار حاضر گفت: ما بسیار خوشنود خواهیم شد که‌ نشست ها و کنفرانس های علمی در حوزه‌ فرهنگ با اساتید ایرانی در اقلیم و کردستان ایران برگزار کنیم و از این طریق زمینه‌ روابط حسنه‌ بیشتر مابین دو طرف را فراهم کنیم.

شایان ذکر است که‌ در ادامه‌ با اجرای قطعاتی از موسیقی کردی هفتمین نمایشگاه‌ کتاب کردستان افتتاح شد، این نمایشگاه‌ تا 18 بهمن ادامه‌ خواهد داشت.

 در این نمایشگاه‌ 338 ناشر داخلی و 14 ناشر از اقلیم کردستان عراق حضور دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان