سرکه که یکی از مواد پرکاربرد در هر خانه است، می‌تواند برای صاحبان حیوانات خانگی هم مفید باشد. سرکه را می‌توان با خیال راحت برای حل بسیاری از مسائل بهداشتی تأثیرگذار بر حیوانات خانگی به کار برد. همچنین این مایع ترش مزه در نظافت خرابکاری‌ها و از بین بردن بوی بد ناشی از حیوانات، کمک حال ما خواهد بود. در ادامه مطلب با کاربردهای سرکه برای صاحبان حیوانات خانگی آشنا خواهید شد.

کمک به هضم

حیواناتی که رژیم غذایی متکی بر دانه‌های خوراکی دارند، ممکن است در هضم غذای‌شان مشکل داشته باشند که باعث بالا رفتن میزان PH بدن آنها می‌شود. اگر به غذای آنها مقداری سرکه اضافه کنید، آن را بهتر هضم می‌کنند و PH بدن آنها کاهش می‌یابد، در نتیجه باکتری‌های مفید در بدن زنده می‌مانند.

سبزیجات خام تازه را له کنید و روی آن سرکه سیب طبیعی بریزید و بگذارید مدتی در یخچال بماند. یک قاشق از این مخلوط را داخل غذای حیوان خانگی خود بریزید. سبزیجات ارزش غذایی خوراک را بالا برده و به هضم هم کمک می‌کند.

همچنین شما می‌توانید یک قاشق چای خوری سرکه را به یک لیتر از آب آشامیدنی سگ یا گربه خود اضافه کنید. البته ممکن است حیوان شما مزه سرکه را قبول نکند، بنابراین بهتر است که دو ظرف آب بیرون بگذارید تا حیوان‌تان تشنه نماند.

سرکه و حیوانات خانگی

دور نگه داشتن ساس و کنه

سرکه ساس، کنه و کک را دور می‌کند. برای درست کردن محلول ضد کنه، یک پیمانه سرکه را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و آن را به موی حیوان خود اسپری کنید. همچنین می‌توانید چند قطره سرکه را به آب آشامیدنی حیوان اضافه کنید تا ساس و کنه را از داخل آنها نیز دور نگه دارید.

سرکه و حیوانات خانگی

تمیز کردن گوش‌ها

عفونت گوش در بین سگ‌ها به خصوص آنهایی که گوش‌های افتاده دارند، رایج است. شما می‌توانید گوش حیوان خانگی خود را با محلولی از مقدار مساوی آب و سرکه تمیز کنید. یک توپ پنبه‌ای را به محلول آغشته کرده و داخل گوش‌ها را تا جایی که دسترسی دارید، تمیز کنید. اگر گوش حیوان بعد از این کار قرمز شد یا اگر در حین انجام کار، شما را پس می‌زد، میزان آب محلول را بیشتر کنید.

سرکه و حیوانات خانگی

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.