نحوه استریل کردن آشپزخانه

نحوه استریل کردن آشپزخانه: هر روزه تعداد زیادی از آدم هایی که وقت بسیاری را در آشپزخانه می گذرانند دچار بیماری هایی می شوند که شاید سطحی باشد اما ممکن است درست ندانند که منبع این بیماری ها کجاست

نحوه استریل کردن آشپزخانه:

نحوه استریل کردن آشپزخانه

هر روزه تعداد زیادی از آدم هایی که وقت بسیاری را در آشپزخانه می گذرانند دچار بیماری هایی می شوند که شاید سطحی باشد اما ممکن است درست ندانند که منبع این بیماری ها کجاست. البته هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد که بتواند از آدم ها در مقابل بیماری های غذایی و البته بیماری هایی که مربوط به کار در آشپزخانه است محافظت کند. تنها راهی که جود دارد تا شما بتوانید در برابر آلودگی های آشپزخانه ای از خودتان مراقبت کنید شناسایی وسایلی است که می توانند شما را درگیر بیماری های ناشی از این آلودگی ها بکنند. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بتوانید نقطه ها و وسایلی را در آشپزخانه تان شناسایی کنید که ممکن است سبب بروز بیماری در شما شوند.

نحوه استریل کردن آشپزخانه

● اسکاچ های اسفنجی ظرفشویی:
اسکاچ های اسفنجی آشپزخانه از جمله وسایلی هستند که شما می توانید بیشترین جرم را روی آنها پیدا کنید. در واقع این وسیله ها که برای شست وشوی ظروف مورد استفاد قرار می گیرند، 150 برابر دیگر لوازم آشپزخانه به مکانی برای رشد و پرورش باکتری ها تبدیل می شوند. در حقیقت وقتی شما اسفنج را برای شست وشوی ظروف بر می دارید انبوهی از باکتری ها را برداشته اید و از آنجاییکه شما در فواصل استفاده از اسفنج، آن را ضدعفونی نمی کنید بنابراین طبیعی است که باکتری ها تکثیر شوند. البته نباید خیلی هم نگران شوید چون برای کشتن باکتری ها و تمیز نگه داشتن اسفنج شست وشوی ظروف راه حل هم وجود دارد. فقط کافی است اسفنج خیس را روزی دو دقیقه داخل مایکروفر بگذارید و البته هر دوهفته اسفنج را عوض کنید و یک اسفنج جدید جایگزینش کنید.

اسکاچ های ظرفشویی منبعی از باکتری هستند، برای تمیز کردن آنها روزی 2 دقیقه اسکاچ را داخل مایکروفر بگذارید.

نحوه استریل کردن آشپزخانه

● یخچال
دمای سرد و به طور کلی هوای سرد رشد باکتری ها را کند می کند. بنابراین بسیار مهم است که حواس شما به دمای یخچالتان باشد. باید بدانید که دمای یخچال خانه شما a پایین تر از 40 درجه فارنهایت باشد. با این دما مواد غذایی داخل یخچال شما فاسد نخواهند شد و با فراغ بال می توانید از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است مواد غذایی داخل یخچال که هر روز از آنها استفاده می کنید فاسد شوند و شما را بیمار کنند.

نحوه استریل کردن آشپزخانه

● تخته آشپزخانه
تخته آشپزخانه دقیقا همان وسیله ای است که شما روی آن گوشت و مرغ و سایر مواد غذایی را که نیاز به خرد شدن دارند قرار می دهید. طبیعی است که شما برای خرد کردن مواد غذایی خام و پخته شده از یک تخته استفاده کنید اما شاید تا امروز این نکته را نمی دانستید که باکتری های به جا مانده از مواد غذایی خام مانند انواع گوشت ها می توانند مواد غذایی پخته شده را هم که برای برش خوردن روی تخته می روند فاسد کنند. البته برای این مسئله هم راه حل وجود دارد آن هم اینکه برای مواد پخته شده تخته جداگانه ای تهیه کنید و مواد خام را روی تخته دیگری خرد کنید.

نحوه استریل کردن آشپزخانه


نحوه تمیز کردن پایه ی چاقو

چاقوها را بیرون بیاورید، بعد پایه را سر و ته کنید و تکان بدهید تا ذراتی که در آن است بیرون بریزد. بعد آن را با آب داغ و مواد شوینده بشویید.

با استفاده از وسایلی که برای پاک کردن چیزهایی مثل شیشه شیر هستند، درون آن را خوب تمیز کنید. می توانید پایه را برای یک دقیقه درون یک سطل از محلول موادضدعفونی کننده قرار دهید.

بعد آن را روی پا قرار دهید و با آب پرفشار، درونش را خوب تمیز کنید. بعد از آب کشیدن، آن را دوباره سر و ته بگذارید تا کاملا خشک شود.

هیچ وقت قبل از اینکه چاقوها کاملا خشک نشده اند آنها را در پایه نگذارید. این کار باعث ایجاد جرم می شود.

نحوه استریل کردن آشپزخانه

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی:

سینک ظرفشویی را چنانچه لعابی باشد با سفیدکننده ها و رخشا بشویید و در صورتی که استیل باشند با دستمال آغشته به سرکه سفید و سپس با جوش شیرین و اسکاچ خوب بسایید در آخر با آب آبکشی کرده و با دستمال ابری خشک کنید تا اثر آب روی آن باقی نماند.

گردآوری توسط:مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر