ماهان شبکه ایرانیان

روغن درخت چای برای تبخال

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده گرچه هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد، اما می‌توانید با استفاده از برخی داروهای طبیعی آن را کنترل نمایید

روغن درخت چای برای تبخال
مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
گرچه هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد، اما می‌توانید با استفاده از برخی داروهای طبیعی آن را کنترل نمایید. این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص استفاده از روغن درخت چای برای این هدف در اختیارتان قرار می‌دهد. همه می‌دانند که تبخال را نمی‌توان درمان کرد و بارها و بارها فرد را مبتلا می‌سازد. این عارضه با تاولهای کوچکی شروع می‌شود که به خوشه‌ای از زخم تبدیل شده که حدود دو هفته به طول انجامیده تا از بین برود. تبخال در زمره‌ی اختلالات دهانی رایج قرار دارد. این عارضه با تاول‌های کوچکی شناخته می‌شود که در دهان و اطراف آن ایجاد می‌شوند. اغلب تبخال را با آفت دهان اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو با هم فرق دارند. تبخال ناشی از ویروس (ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1) است، آفت عمدتاً به وسیله باکتری ایجاد می‌شود. آفت درون دهان ایجاد شده در حالی که تبخال در لب یا اطراف آن دیده می‌شود. تبخال همچنین می‌تواند بر روی چانه، گونه و حتی بینی بوجود آید. این زخمها علاوه بر آنکه بدمنظر هستند می‌توانند دردناک بوده و گاهی موجب بروز تب نیز شوند. تبخال عارضه‌ای به شدت مسری است که به حالت کمون بوده و گاه به گاه بروز می‌کند. بدترین حالت این عارضه پوستی آن است که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. با این حال، درمانهای مختلفی وجود دارد که داروهای خانگی و نیز بدون نیاز به نسخه را شامل می‌شود.
چگونگی استفاده از روغن درخت چای برای تبخال
همه می‌دانند که تبخال را نمی‌توان درمان کرد و بارها و بارها فرد را مبتلا می‌سازد. این عارضه با تاولهای کوچکی شروع می‌شود که به خوشه‌ای از زخم تبدیل شده که حدود دو هفته به طول انجامیده تا از بین برود. از آنجا که هیچ درمانی برای این عارضه وجود ندارد، افراد مبتلا هیچ چاره‌ای جز امتحان داروهای بدون نسخه ندارند. مشاهده شده است که داروهای مؤثر برای تبخال بسیار کم می‌باشند. در میان درمانهای خانگی، گفته می‌شود که روغن درخت چای در این امر مؤثر است.
این روغن عصاره‌ای که از برگهای ملالوکا آلترنیفولیا (Melaleuca alternifolia) بدست می‌آید، دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. با وجود آنکه هیچ گونه شواهد قطعی جهت اثبات فعالیت ضد ویروسی روغن درخت چای وجود ندارد، اما گفته می‌شود که استفاده از این روغن برای تبخال منجر به کاهش زمان بهبودی به تقریباً نیم این زمان می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که در صورت استفاده در اولین لحظات ملاحظه علائم، جهت جلوگیری از شروع مجدد این بیماری مفید است.

بیشتر بخوانید: نسخه تبخال را بپیچید!


• ابتدا روغن درخت چای با کیفیتی خوب را خریداری کنید. یکی از نکات مهمی که باید توجه کنید این است که این روغن برای استعمال خارجی منظور شده است و خوردن آن هم برای انسان و هم حیوان سمی است.
• به منظور رسیدگی به تبخال، این روغن را با یک گلوله پنبه بر روی تبخال قرار داده و این کار را به مدت حداقل دو مرتبه در روز انجام دهید. گفته می‌شود که این روغن روند بهبودی را تا حد زیادی سرعت بخشیده و از گسترش تبخال جلوگیری می‌کند.
• همچنین می‌توانید از روغن درخت چای جهت جلوگیری از بروز تبخال استفاده کنید. برای این منظور، روغن را به محض مشاهده اولین علائم (مانند احساس سوزش و خارش) بر روی آن ناحیه قرار دهید.
• در حالی که می‌توان این روغن را به شکل خالص و غلیظ استفاده کرد، فرم رقیق شده آن نیز به خوبی عمل می‌کند. در بعضی افراد استفاده از انواع خالص و قوی ممکن است موجب بروز تحریک پوستی شده و در چنین مواردی بهتر است از شکل رقیق شده روغن درخت چای استفاده شود.
• چنانچه نگران بروز واکنشهای آلرژیک هستید، قبل از استفاده از این محصول در ناحیه متأثر، آزمایش حساسیت یا آلرژی را انجام دهید. معمولاً مقادیر مساوی از روغن عصاره‌ای و آب جهت رقیق ساختن آن بکار برده می‌شود.
• بایستی به استعمال این روغن تا زمانی که پوسته‌های ایجاد شده از بین رفته و پوست جدید شکل گیرد، ادامه دهید. هر زمان که روغن درخت چای را برای تبخال بکار می‌برید، از یک پارچه مرطوب نرم جهت برداشتن آرام پوسته یا کبره‌های ایجاد شده استفاده کرده و از پیش آنها را با ضربات آرام خشک کنید.
در صورتی که به دنبال یک داروی قوی برای تبخال هستید، پس می‌توانید روغن درخت چای را امتحان کنید. جدا از این، همچنین می‌توانید کیسه یخ را بر روی ناحیه متأثر قرار داده تا از شدت این عارضه کاسته شده و از بروز شدید آن جلوگیری شود. همچنین بایستی اطمینان حاصل کنید که از دست زدن به زخمها و مصرف غذاهای اسیدی خودداری می‌کنید. دیگر داروهای مورد استفاده برای تبخال، خمیردندان، دهان شویه و چای کیسه‌ای را شامل می‌شود.
منبع مقاله : برگرفته از سایت بازل
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان